Allah tu Mendengar

by - Saturday, June 13, 2015

Assalamualaikum


Hai semua :) Apa khabar? Harap semuanya tak ada apa-apa lah ye :)


Well ~ life is getting tough aint? Thats how my tittle for last post kan? Tapi itulah, Allah tu seorang yang perancang yang sangat hebat :)


You know what ~ dalam keadaan aku yang tak stabil emosinya, aku jadi down dengan semua kerja-kerja dan risaunya dengan research proposal yang tak start lagi padahal hujung bulan ni dah kena submit (dan aku masih gigih taip entry ini) aku jadi sangat-sangat demotivated


Ive try macam ceritakan dekat kawan-kawan tapi none of them can make me okay sebab diorang pun sama dengan aku. Masing-masing down. Lain macam tau buat Master ni dengan kawan-kawan yang kurang, kawankawan yang dah kerja dan dapat duit sendiri tapiii kita pulak yang masih duk tekun belajar hihihi


So nak dipendekkan cerita, one of my friends during Degree called and asked help from me to submit her Master's application at HEA FSPPP. So yeah ~ she came to my house and we did a little chit chat. Aku pun cuba ceritakan apa yang melanda dengan diri aku kepada dia tapi yeah ~ dia tak faham lah sebab dia dah kerja! hahaha okay next next


Bila aku nak submit application tu, dapat tahu pulak yang HEA FSPPP tak dapat terima sebab tak ada cop pengesahan. Aduhaii ~ macam ni sebab kawan aku tu dah balik rumah dah. Dah aku pulak yang kena cari lecturer untuk sahkan borang dia. Nak dijadikan cerita, aku jumpa PM Jalil, our Coordinator Program for Post Graduates FSPPP. Sebenarnya, masa hari kejadian tu aku banyak kali terserempak dengan PM Jalil dan aku hanya bagi salam je dekat dia padahal aku rasa sejak aku sambung belajar ni, susahnyaa nak jumpa apatah lagi terserempak kan


So bila aku nampak dia - terus aku cakap nak mintak cop pengesahan dekat dia. Then, masa inilah Allah swt buka hati aku. Dia bagi aku jalan :)


Aku baru nak bangun dari kerusi when suddenly mulut aku tetiba macam laju terus tanya "Sir, can I ask you somethig?" dan masa tu lah aku baru ceritakan semuanya. Actually, aku rasa aku gelisah, lost, demotivated dengan study aku. Dont know why. Aku macam risauu dengan banyak sangat kerja nak kena buat dalam masa yang singkat nie. Entahlah. Macam semuanya serba tak kena


And PM Jalil dengar semua masalah aku dengan tenang. Then suddenly dia keluarkan phone dia dan bagi aku something


Katanya "Amalkan baca potongan Surah Yassin ayat 72 hingga 83 dan Surah Ar-Rahman ayat 21 hingga 60 setiap kali lepas Subuh. Lepas tu, baca Surah Alam Nashrah bila-bila masa nak baca. Suka hati awak"


You know what ~ try recite it and you can feel the difference in yourself, your inner spirit :) 


p/s : Terima kasih PM Jalil untuk katakata semangat yang diberikan. I wont forget it. Terima kasih Allah sebab bukakan jalan kepada aku untuk jumpa dengan PM Jalil. Kau berikan bantuan kepada aku melalui PM Jalil :)



 

You May Also Like

0 comments