Knowing Them Personally :)

by - Wednesday, July 15, 2015

Assalamualaikum


Its 2.15 am and I guess this is the right time for me to write it up :)


First semester as a Master students, checked! Fuhhh ~ seriously sumpah aku macam zombieeee je sebab hampir setiap malam tak tidur malam! hahahah sebab stay up buat kerja, dengan SPSS lagi, research proposal lagi (done it within less than a week!), lepas tu dengan assignment lagi yang macam pergh pergh mencurah air ke daun keladi, tak henti henti!

Stay up at McDonalds with Echa

Kepada yang nak sambung Master, aku bukan nak takutkan korang tapi inilah realitinya. Its totally different with our foundation/diploma or degree. Kalau rasa degree dulu dah macam tak cukup nafas, master ni macam cukupcukup nafas je yang ada hahaha. Entah apa entah bezanya lol! 


And of course, mestilah level of stress tu memang mencanakk naik untuk ke berapa kali entah. Just imagine la, satu subjek atleast ada 4 kerja yang kena settlekan. Kalau dah 4 subjek darab 4 kerja sama dengan 16 kerja yang kena submit dalam minggu yang sama, kau rasaaaaaaaa? Penat kan? So yeah ~ 


Tapi aku rasa sebenarnya sangat bersyukur sebab dalam duk stress dengan assignment yang banyak, tekanan kerja dan stress yang melampau, aku rasa aku boleh survive sebab aku ada kawan-kawan :) Yes, kawan-kawan ni lah yang banyak membantu aku susah senang, yang banyak buat aku gelak gelak dan yang selalu buat aku lupa yang aku ni pelajar master :) 



Well, kitorang sebenarnya dah lama kenal since degree lagi tapiii biasalah, masing-masing ada geng sendiri kan? So kenal macam tu je and just senyum senyum macam tu je kalau sekelas dalam kelas lecture. Pergh teruk bebenor! Ada pulak yang memang aku tak kenal langsung!

Our pregrad photo at rooftop :)

Tapi bila dah makin lama kenal, makin eyh eyh "masuk air jugak budak-budak nie" hahahha Mula-mula kitorang p karaoke, konon macam nak sessi suai kenal hahaha lepas tu ada series of dinner together dekat Murni dekat Seksyen 7 Shah Alam tu. Dekat situ barulah tahu perangai masing-masing rupenyaaaaaaaaaa memang sekepala hahah so end up, we all in this together! hahaha


Tak lama lepas tu, kitorang sama-sama macam selaluu stay up buat kerja dekat McD Seksyen 7 tue. Meja batu marmar dekat tengah tengah tu memang meja belajar kitorang dah! Jangan sesiapa berani amik! Hahahah After Isyak je, pukul 9 masing-masing akan turun Mcd sambil bawak lappy dan bebanan kerja masing-masing sampailah Subuh. Kadang-kadang aku pernah gak terlajak buat kerja sampai pukul 9 pagi tapii yang paling lewat pernah aku stay up sampai pukul 12 tengah hari. Pergh, barai bebenor mata -.-

One of our stay up at Mcd yang entah ke berapa kali entah -.- 

Stay up at library, sebab wifi Mcd tak boleh guna hahaha

The perks of being a Master students, satu malam tak tidur, then lepas Subuh
sambung stay up dekat library sampai Zohor. Barainyaaa mata aku -.-

Ni masa mula-mula nak rapat, kuikuikuiii ~

Lepak buat kerja je dekat Mcd, tapi kalau nak makan, p Kamal Corner je lah!
Hahahah :D

We shared our money, we cooked together and makan dekat Padang MBSA :)
Best! Kekonon macam students oversea lah katekannn ~ hahhaa

Masa ni kita semua lepak dekat signboard Setia Alam City Mall tu kan?
Nak tunggu midnight movies punya pasal hahahha

Habis kelas, terus shoot p main bowling walaupun dengan baju kurung dan walaupun
esok ada presentation! 
  
First time berbuka puasa dekat Padang MBSA :)
Tengok tu, siap dengan periukk sekali kitorang bawak hahaha

Dugaan buat kerja dekat KFC pada bulan puasa -.-



Me with Tina Rafeee :)
Aku dah kenal Tina sejak Degree lagi tapi sejak Master kitorang jadi rapat. Aku dengan dia sama-sama je yang ada masa mula-mula masuk belajar. Dia banyak tolong aku selesaikan soalan-soalan aku sebab kadang-kadang logik Tina ni memang superb. 


Tina, thank you so much sebab banyak tolong aku, selalu kejutkan aku bangun tidur, selalu share apa apa info pasal apa apa dengan aku, selalu ingatkan aku "mai buat benda nie" hahahah terima kasih Tina sebab selalu ingatkan aku dengan perkara yang kadang-kadang memang aku terlepas pandang :)


Nini with me :)
Nini ni orang utara. Kalau kitorang duk bahan sesama sendiri, mesti dia akan cakap "Tak baik tauuu. Dia kan kawan kita" Hahaha aku tak tahu pulak sebab tak pernah dengar. Nini ni pendiam je orangnya tapi otak dia pergh zas zas zass. Cepat tangkap dengan apa yang terjadi hahahha Nini baik orangnya sebab sanggup bagi pinjam kereta dekat kitorang :) 


Terima kasih Nini sebab tak pernah cakap tidak bila kami mintak tolong :)

Me with Fatin Asyilah yep yepp!
Ni Aten :) Dia ni perghhh  ~ pantang kau salah cakap, habislah dia dah ready nak bahan kau. Hahah lepas tu Aten ni selaluuu je ada bahasa purba yang kitorang macam "Apa tuuu? Tak pernah dengar pun!" Hahahah yang paling aku ingat sekali, berjuring lah yang maksudnya banyakk. Lepas tu jelabeh lah ~ ya Allah bahasa apalah tue hahaha


Aten, walaupun kau memang kuat membahan orang, tapi syok kawan dengan kau sebab kau memang lawak dengan style kau hahahha Tak ada kau, rasa macam krik krik krik je hahaha

Me with Tirah and Miza (dekat belakang tuuu)
Tirah and Miza jarang lepak dengan kitorang tapi aku seronok dapat kawan dengan diorang. Miza ni orangnya lembut je and selalu kena usik. Selalu cakap "Sorry" padahal dia tak salah apapa pun! Haha Miza miza ;)


Tirah pulak memang aku dah kenal sejak Interview Master lagi. Memang sporting and best borak dengan dia. Sebab cara dia fikir and pendapat dia lebih kurang sama macam aku. Jenis tak amik kisah dengan benda remeh-temah. Asal boleh, kira okaylah tue. Gituu hahah Tirah ni cantik orangnya :)

Me with Khalis :)
Ni Khalis, kawan rapat aku, kawan baikk aku sejak dari zaman Diploma tahun 2010! Tak sangka masa Master ni jumpa balik dengan dia, tu pun masa interview Master baru tau dia sambung gak sebab dia panggil aku hahahhaha Khalis ni memang baik orangnya, tenang sangat jiwanya ecececeh. Orang lain dah gelak terbahak bahakk macam apa, dia tetap maintainn je senyum dia tue hahaha


Khalis oh Khalis, aku akan ingat pesan kau. Insha Allah. Terima kasih Khalis sebab selalu bagi nasihat dan pesan aku dengan macam-macam benda. Memang aku sengaja annoying dengan kau sebab saje nak tengok kau bengang dengan aku hahahhaha


Ahmad, Anas, Echa with me :)
Ahmad ni sebenarnya aku dah kenal beforeeee kitorang masuk Diploma lagi. Kenal dekat Facebook sebab dapat tahu sama sama belajar DPA dekat UiTM Dungun tapi jadi rapat sejak Degree sama-sama dekat Shah Alam. Ahmad ni memang kawan paling kamceng dengan aku. Aku dengan dia tak perlu nak contact harihari tapi bila aku perlukan seseorang, aku tahu aku boleh harapkan Ahmad :) Kadang-kadang Ahmad selalu bagitau aku something yang buat aku macam "Eh aahlah ~ betul jugak kan?" Hahahah banyak kaliiii macam tu


Banyak benda yang aku dengan Ahmad sama-sama share, tak kisahlah pasal apa apa pun. Kalau ada apa-apa hal, aku akan cuba mintak pendapat dia dulu then baru aku fikirkan dan timbang balik apa yang dia cakap. Dialah bagi semangat dekat aku, dialah yang pernah tengok aku jatuh dan naik dulu hahahah diala yang banyak bagi nasihat dekat aku. Seronok lepak dan borak borak dengan Ahmad sebab macam-macam benda boleh aku tauu


Ahmad, with all the things that you made for me, dari telinga yang mendengar segala cerita, dari mulut yang sentiasa bagi nasihat, dari mata yang nampak jatuh naik gelak ketawa dan menangis aku, dan dari segala kudrat kau yang banyak giler tolong aku, thank you so much. Kau memang seorang kawan yang baik :) Aku bersyukur dapat kenal dengan kau :)

Me with Echa and Naim :)
Naim yang belakang tu. Masa mula-mula kenal Naim ni, dia ni pendiam sangatsangat tau. Sekali bila dah lama kenal dengan kitorang, perghh ~ dia pulak yang dah pandai buat lawak sekarang ni! Dia pulak yang plan nak pergi situlah, nak pergi berbuka dekat situlah hahahah Naim dah berubah sekarangggg! Hahahhaha Dia ni memang peminat lagu Faizal Tahir, Dalam kereta dia, tak ada dah lagu orang lain hahaha


Naim ni baik orangnya sebab selalu sudi bawak kami pergi mana-mana sebab dia ada kereta :) Seronok kawan dengan kau Naim padahal masa degree dulu pah ceroshhh duk usik aku dengan tagline Bacas hahhaha :D Naim ni lah antara orang yang penggerak kitorang nak belajar hahahah Dia selalu come out dengan idea macam "Kita ada 5 journal nak baca dalam satu malam. So sorang amik satu journal, baca. Lepas tu tolong terangkan dekat kawan-kawan okay?" 


And you know what, semua journal yang kami baca tue - keluar dalam final exam! :D Alhamdulillah, we made it :)

Iman, Anas and me :)
Iman yang duduk depan gambar nie, eh boleh pulak macam tue? Hahahah tak kisahlah ~ Iman ni ya Allah ~ sumpah lawak. Apa yang tak kena di mata dia, dia zapppp terus kenakan orang tu time tu jugak. First time aku lepak dengan dia, perghhh ~ sakit perut aku duk gelak hahahha Bagi aku, Iman ni baik orangnya sebab sudi tolong member-member kalau kitorang dalam susah. Walaupun dia sorang je budak Master of Corporate Admin (MOCA) tapi dia sudi je nak lepak dengan kitorang, budak Executive Master of Admin Science (EMAS) ni.


And yes, dia ni pun kaki mengusik orang jugak nie. Ada jeee idea nak kenakan orang hahahaha tapi sebenarnya usikan dia tu buat kita semua jadi lagi rapat, baru lah havoc sikit kan? Kuikuikuii ~ Thank you Iman sebab share cerita yang buat aku bersemangat, selalu bagi nasihat dan boost up kan confident aku hahahha and teruskan lagi dengan cerita lawak kau supaya aku boleh gelak lagi lepas ni 

Echa and Anas with me :)
Diorang ni memang gossipmates aku, aku rasa aku paling rapat dengan diorang nie kot. Diorang ni memang baik giler, sumpah baik dan aku sangat bersyukur dapat jumpa member macam diorang tapiii bab mengusik aku , memang nombor 1! Even dalam whats app pun, masih sempat kenakan aku hahahha kadang-kadang aku redha je, sebab tak tahu nak balas macam mana hahahha


Echa ni aku rasa macam ibarat macam kembar Faizah, bestfriend aku masa Diploma. Apa sahaja yang dia buat, semua lebih kurang sama dengan Faizah. So aku sangat-sangat senang dengan perkara tu. Echa banyak guide dan plan "Okay Mai, kita gerak Mcd pukul 9 malam ni, kita settlekan research proposal dulu" Atau takpun, dia akan whats app "Mai jom makan ayam penyet!" 


Bayangkan weyh pukul 4.30 pagi aku dengan Echa duk hadap makan ayam penyet yang sedap dekat Pusat Komersial -.- Time saat-saat genting nak study, aku dengan dia dah bahagi siap-siap part masing-masing lepas tu kami sama-sama terangkan dekat sesama sendiri. Jimat masa buat macam nie sebab esok pagi nak exam! Hahahahha


Tapiiii walaupun aku rapat dengan Echa, dialah batu apiii dalam group kami. Dialah orang yang suka bebenor usik aku even dalam whats app. Aku dah panik giler sekali dia boleh cakap "Mai walaupun jarak kita beribu batu, tapi tak sangka aku boleh kenakan kau lagi!" Bagi aku, Echa ni memang lawak dengan batu api dia tue, tapi aku tahu tu semua gurau je so aku layankan je lah :)


Echa, you're an amazing friend that Ive got and I'm very grateful for that :) Terima kasih sebab sudi share everything dengan aku, sudi pillow talk dengan aku especially masa malam last kita dekat Shah Alam, barai je mata memasing nak berborak punya pasal -.- Terima kasih untuk semuanya! Rindu kau Echaaaaaaa!


Anas. Hahah :D You know what, aku memang teringin nak kawan dengan kau masa Degree tapi tup tup masa Master dapat pun! Hahah Anas ni ya Allah sumpah baik giler sebab selalu bagi nasihat dekat aku, jangan risaukan benda-benda yang remeh temeh lah ~ lepas tu selalu belanja aku makan aiskrim ke, kitorang sama-sama belanja lah hahahha


Anas ni pun kelakar gak orangnya. Dia, Echa dan Iman adalah team choir dalam group kami. Pantang ada pape yang sweet ke, terus "okay guys, one two three!" dan menyanyi lagu apa apa je lah. Lepas tu diorang ada trademark tepuk tangan amai amai sendiri sebab nak kenakan aku yang suka tepuk tangan bila bersemangat. Hahahaha


Echa and Anas, aku sayang korang berdua :) 

Last ifthar with them at Setia Alam City Mall :)

Main bunga api sama-sama dekat Setia Cityyy! :D

Bowling session with them :)

Esok nak defend proposal tapi muka bahagiaaaaa je memasing -.-
Tak silap aku, masa ni diorang baru sudah shoot video lagu raya hahahha
Jangan tak tahu, suara diorang ni perghhhh ~ memang sedap!

Alhamdulillah, we're done with defending research proposal :)

Knowing them personally buat aku sedar yang life ni memang ada macam-macam jenis manusia. Sama macam aku dengan diorang. Bila aku dah kenal dengan diorang ramai-ramai, perangai masing-masing memang berbeza, perangai sumpah tak sama tapi sebab atas dasar kawan, buat kita semua jadi rapat walhal masa Degree dulu tak pernah lepak sesama sendiri macam nie :) Kita terima seadanya kawan-kawan kita dan cuba untuk sesuaikan diri kita dengan kawan-kawan kita


Kehidupan master memang penat, letih dan stress tapi bila aku ada member macam diorang, aku rasa macam "Takpe, lets go through this together!" Buat aku jadi lagi semangat sebab kawan-kawan ada. Susah senang bersama. Aku tahu aku ada korang :) Kadang-kadang rasa stress tu berkurang sebab ada je benda yang kita buat, cerita yang kita share dan lawak-lawak yang kita buat 


Aku akan ingat semua memori kita sama-sama. Aku rasa Ramadhan ni buat kita semua jadi lagi rapat sebab sama-sama share makanan, masak sama-sama, p sahur sama-sama, p terawih sama-sama, p bazar, p belajar, yang sama-sama menapak p library sebab nak cari wifi, p mai p mai tang tu hahhahaha


Walaupun kita semua baru kenal tapi aku sayang korang. Walaupun aku ni tabung bahan tapi takpelah as long as kita sama-sama happy. Aku sebenarnya tak tahu nak kenakan korang apaaa tapi kalau ada peluang, aku akan cuba hahahhaha Bila dah hari-hari lepak, tiap tiap malam buat kerja sama-sama, share everything together, ada time susah dan senang, macam mana aku tak rindu korang? Aku rindu korang sebenarnya nie :/


Semoga persahabatan yang kita jalin ini akan kekal sampai ke akhir hayat. Semoga kita sama-sama tabah menghadapi dua semester lagi dan kita akan sama-sama dapat GOT (grad on time!) Semoga kita sama-sama lulus semua paper dan sama-sama dapat dekan! Semoga kita sama-sama akan terus bersama-sama walaupun dah habis belajar


Semoga Allah swt mendengarkan doa-doa kita dan bertolak ansur dengan permintaan kita ini :)


I love you guys *emoticon bentuk love*


Team Chin Up !

p/s : bawalah kawan-kawan anda bersama kalau nak sambung Master supaya korang tak adalah sress sangat nanti 


 

You May Also Like

0 comments