Hari Malaysia Dengan Kawan-kawan

by - Sunday, September 18, 2016

Assalamualaikum wbt


Hari ni tak tahu nak buat apa so bila fikir-fikir balik, yasss ~ mari lah kita update blog! Its not more on telling you but more kepada aku nak tulis supaya aku boleh baca balik pada masa yang akan datang :)


Masa cuti Hari Malaysia, aku dengan Bortaks semua decide nak keluar. Memandangkan Lisda ada dekat KL, so meh kita semua keluar p Mid. Original plan adalah untuk check in hotel dekat KL ni sebab masing-masing tahuuuuuuuu satu hari memang tak cukup nak lepak dan borak-borak. Sebab aku dengan diorang ni jarang jumpaaa atau texting or calling tapi kalau dah jumpa, memang berratus jutaa benda nak cakap hahaha


But become us is totally us -.- Lagi dua hari nak keluar, masih tak buat reservation hotel sebab masa tu kitorang memang tahu dan aware konfem hotel penuh sebab cuti sekolah dan long weekend -.- Yasss, so citernyaaa p Mid je


Tengahari tue, aku Faizah dan Lisda je yang jumpa dulu sebab Angie ada kerja. Masing-masing terus beli 3 tiket wayang tanpaa teringat langsung dekat Angie yang nak datang hahhahahah Kejam betul! Kitorang tengok cerita Lights Out sebab tu jee cerita yang available dengan waktu yang kitorang ada


Masa aku dengan Faizah baru sampai Mid, Lisda p record kitorang jalan kaki ke arah dia, ala-ala macam orang baru turun dari flight. Haih ~ Lisda ni memang kelakar dari kitorang semua hahahha


Kitorang memang aim nak karaoke so carilah karaoke dekat Mid nie



Aku : Excuse me, berapa ye karaoke dekat sini?
Abang : RM 300 untuk 3 jam
Faizah : Yang RM 500 punya ada tak bang?



Aku terus blah macam tueeee je sebab nak gelak punya pasal hahahahhaah Yelah weyh ~ asal mahal sangat? Actually, before jumpa dengan diorang lagi kitorang dah bincang "Kenapaa karaoke mahal sangat?" 


Lisda : Aku rasa dia ada stage sekali, ngan lampu lip lap skali tue, siap dengan spotlight
Aku : Entah entah ada juri sekali kot, bagi komen lepas kita nyanyi atau bagi berapa bintang

Why laaa ~ hahhaha


Lepas beli tiket wayangggggg

Then, Lisda bawak kitorang p makan dekat NY Steak. Oh myyyyyy ~ recommended lah okayyy sebab memang sedap steak diaaaa. Walaupun a bit pricyy, tapi kalau sedap dan puas hati ; nahh ~ its okay!

Makan duluuuuuuuuu!

Aku punyaa, Lisda and Faizah punya aku tak snap sebab
dah lapar sangat masa nie hahah

Masa duk makan, tetiba Angie call cakap nak datang. Terus teringat, tiket wayang macam manaaa hahahha So lepas makan, terus beli tiket untuk Angie. Nasib baik adaaaaaaaaa ~


Tak cukup. Hani tak ada Y.Y
Masa kitorang tengok cerita Lights Out, ya Rabbi ~ aku rasa kitorang banyak gelak dan menjerit jeeee. 1st sebab menjerit terkejut tengok hantu. Actually aku rasa aku yang menjerit paling kuat antara diorang. 2nd kitorang gelakkk sebab kelakar tengok gelagat masing-masing bila menjerit dalam wayang hahahha Nasib baikk orang-orang dalam wayang semuanyaaa sporting hahahhaha So tak adalah marah kitorang hihihi


Yang Angie dah duduk menjulur kaki sebab sebelah dia tak ada orang. Yang aku menjerit macam orang apa, hantu tak keluar lagi aku dah menjerit macam apa. Si Lisda pulakk ~ HAHAHHAHA Dia tak menjerit tauu tapi part dia terkejut tu ~ dia tak duduk diam. Asyik ke kiri kanan, tak tentu arah macam nak cari sokongan dari kawan-kawan sebab terkejut. Dah tu pulak, dia p pukul-pukul lengan aku hahahhaa Faizah pulak ~ Alhamdulillah, mampu kekal bertenang sampai habis cerita hahahha


Pendek kata, kitorang memang gelak je sebab tengok perangai masing-masing yang tak berubah sejak Diploma, samaaaa je macam masa tengok cerita Khurafat dulu dekat Mesra Mall

Nah, Lights Out versi kami
Masing-masing mukaa lega jeee bila dah habis cerita hahahha

Lights On, habis tengok wayang kita pergi makan!
Lepas sembahyang Asar, aku cakap dengan diorang "Jom makan dekat Noodle Station" Tapi ditolak-tolak mentah oleh budak-budak nie -.- So kitorang pun pergi dekat level bawah sekali dekat Mid yang ada deret-deret restoran tu


Malangnyaaa, satu kedai pun tak mampu nak buat kitorang rasa nak makan. Yang lagi kurang ajar lagi adalah kitorang p singgah Kennys, tengok menu before masuk kedai dia dan waiter dia sedia nak assist kitorang. Boleh pulak kann time tu kitorang boleh pulak borak "Nak makan Kennys ke? Makan tempat lain lah" Dan waiter tu terkebil-kebil je tengok kitorang bila kitorang cakap "Its okay, thank you" dan berlalu pergi -.- Weh ~ perangai samaaa je macam zaman Diploma dulu hahaha

Masa tengah mencari kedai nak makan mana

Tau tak end up kitorang makan dekat mana? Noodle Station. Yasss ~ dengan diorang memang macam nie hahahhaha

Thank you abang waiter amik gambar kitorang!
Masa makanan sampai, kitorang tak boleh makan lagi -.- Sebab Lisda ceritakan pasal kes dia nyaris-nyaris nak tertinggal flight masa Raya Harji baru-baru ni. Aku Faizah dengan Angie dah gelak macam orang apaaaaaa dalam kedai tue, sampai keluar air mata duk gelak punya pasal. Lisda ni kalau bab-bab cerita dia memang lawak lah hahahhaha


Lepas makan, kitorang Maghrib kejap then pergi beli Secret Recipe dan Hokkdaido Baked Cheese Tart yang sumpahhhhhhhhhhhhhhhhh sedapp betul! Memang recommended! Mahal lah, satu RM 6 tapi aiyoooo, cheese dia meleleh weyh hahhaha Sedap betul! Si Angie, Lisda dan Faizah duk tunggu aku dekat depan Uniqlo tepi tue


Diorang tak pernah makan lagi cheese tart ni so aku belikan untuk diorang, nak bagi diorang rasa. Masa duk pecah-pecahkan cheese tart tu, sekali cheese tart tu nak jatuhhh dan kitorang menjerit kuat gilaaa. Habis satu Uniqlo terkejut dan tengok dekat kitorang and what we do? We just walk awayyy just like that hahhahaha


Then, jam pun dah dekat 9 malam so kitorang balik lah ~ saying goodbye to each other. Sambil berpisah, sambil cakap "See you in Korea" HAHAHHAHA Sebab apa? Kitorang plann nak pergi Korea tahun depan hahahhahahahaha Tapi tak tahu menjadi ke tak plannya. Insha Allah boleh kot :)


Sayang sayang ku
Seronok betul keluar dengan diorang nie :) Sebab perangai masih tak berubah walaupun dah berjuta dapat kawan baru, dah kerjaaa dan bertukar kerja banyak kali, dah travel luar negara situ sana sini ; but when it comes to just us, we just being ourselves, just like our old days at Dungun :) Aku dapat rasa aku betul-betul bebas menjadi diri aku dengan diorang, no offense. Sayangnyaa, Hani tak dapat join sebab dia di UK lagi. Nanti Hani balik Malaysia, baru plan betul-betul nak jumpa lima-lima orang! :D


Plus with Youssef sekali :D



Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / serumforyou
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments