Half of my 2021

by - Sunday, September 19, 2021

Assalamualaikum wbt

Apa khabar semua kawan-kawan? Wow dah lamanya tak menulis dekat sini! hahah

Before this, asyik posting tentang Bougas Beauty je

Okay lets recap on what happened since January 2021

Ive been promoted to upgrade my level to super agent Bougas Beauty on April 2021, Alhamdulillah! Promoted yeeee, which is Ive got the offer! So of course Im proud of myself sebab ini merupakan salah satu wishlist aku untuk tahun 2021 hihi Thank you Kak Fiera dan Baam for trusting me! :)

Aku ingat lagi aku tengah bersiap nak keluar, sekali pelik kenapa Kak Fiera call "Jom Mai lepak Pavi" tapi aku tak boleh masa tu sebab ada urgent matters then bila Kak Fiera break the news, aku macam "serius lah akak?!"

Ya Allah, sumpah happy sangat-sangat masa tu! :D

Baru lepas coaching tentang Super Agent dengan Kak Fiera :)


Then on May 2021, aku decide nak start jual Obsess Cosmetics. Wow, ini merupakan salah satu benda yang aku tak terfikir sebab aku tahu Im suck at doing many things at the same time tapi why not? It tooks me almost 3 years with Bougas dan bila aku rasa aku dah okay, dah stabil, baru aku decide nak jual Obsess jugak sebab nak improve, nak challenge diri sendi

At first, memang sumpah lah rasa macam serabut, kelam-kabut. Mana satu nak buat ini? Macam tak tahu but then, slowly aku managed untuk stabilkan dua-dua then slowly buat. Im not saying that Im good but atleast Ive tried. Masih banyakkkkkkkkkk lagi benda yang aku kena belajar so kena buat, baru dapat! :D

What I can say is i love my Obsess circle too! Diorang sangat supportive, positive circle!

Siapa nak Obsess Cosmetics / Obsess Cleaning Balm, boleh dapatkan dengan aku!


Aku dah kembangkan team aku, Alhamdulillah. Nak manage team ni bukannya senang. Aku sendiri blur dan rasa "cukup ke aku buat ni? boleh ke team aku faham?" tapi aku buat je lah. Nak manage diri sendiri senang, tapi nak manage team sangat memerlukan skills dan kemahiran yang penting untuk make sure team align dengan apa yang kita nakk

Setiap benda yang tak selesa datang dan terjadi, aku sendiri rasa kurang senang tapi aku tukar mindset aku yang benda-benda ini lah yang akan ajar aku jad lebih matang, jadi lebih tahu apa yang aku nak buat

But so far, Alhamdulillah, im happy with my team. Aku bersyukur but aku rasa aku kena buat lebih lagi! Tambah pulak dengan weekly coaching dari aku & class from HQ buat aku jadi selalu busy. Belum campur dengan kerja-kerja sendiri dan peribadi lagi

Weekly coaching with my team :)


Siapa cakap kerja sendiri ni goyang kaki? Nope, youre wrong

Kerja sendiri is like 24/7 tentang kerja jeeeeeeeee! Penat tapi aku suka sebab aku flexible, thats what Im aiming about :)

Oh ya, siapa yang nak buat income dengan Bougas Beauty dan Obsess Cosmetics, kindly PM me at this link : SAYA NAK JADI AGENT BOUGAS BEAUTY / OBSESS COSMETICS. Nanti boleh pilih ya nak yang mana :) #BANGSAWANBOUGAS #RUPAWANOBSESS

Apa lagi ya?

Oh, aku menang award! hahahha Ya Allah yang ini memang tak disangka-sangka tauu! Ceritanyaa aku memang tahu HQ memang mintak details tapi bukan aku sorang je, almost everyone HQ mintak details so aku fikir tak ada pape kot, siap mintak gambar lagi! Hahahha Nasiblah aku hantar gambar aku paling terbaik! hahahha

Outfit of the night :)

Then masa malam anugerah tu, aku fikir nak makan je, sekali masa emcee, McNazs umumkan calon-calon untuk Anugerah Bougas Stand Out Warrior 2020, aku dah tercekik air liur sebab yes, aku tak tahu apa-apa! Kawan-kawan satu table aku pulak kebetulan semua satu team dengan aku, ya Allah tak rasa diorang meriah duk bersorak untuk aku? hahahah

Team BBSSUPERSTAR, my circle :)


Alhamdulillah syukur, rasa seronok sebab kerja kita selama ni orang tengok dan pandang dan hargai :) Rasa berbaloi, rasa best, rasa ehh eh eh eh tak tahulah nak cakap macam mana tapi rasa best sangat! Alhamdulillahh :)

Klik sini kalau nak tengok video masa announcement aku pemenang kepada Bougas Stand Out Warrior tu : KLIK SINI

My team Bangsawan Bougas :)

Alhamdulillah, menang award! :)

Lepas tu, pandemic Covid yang yang masih berlaku, aku pun ambil inisiatif untuk amik vaksin. My main thing is aku nak diri aku selamat untuk mama ayah sebab aku stay dengan mereka. So aku amik dan register masa first time government buka for slot Astrazeneca AZ tu, alhamdulillah sempat! Then tak lama lepas tu, mama ayah dan adik-adik aku pun dapat appt, ya Allah syukur Alhamdulillah :)

Tipulah kalau tak cuak, takut ke tapi aku beruntung sebab ada kawan aku from UK (Thank you Pijo) yang selalu share pasal life dekat sana dah okay, orang dah keluar dan kes pun dah slowly turun lepas cucuk vaksin, its all about data!


Done second dose AZ!

Perjalanan aku dalam business pun alhamdulillah, memang sangat-sangat berbeza. 

Ingat, everytime kita upgrade, ada ujian lain yang akan datang dan ujian itulah yang mematangkan kita. Sales masuk banyak, dari team dan dari personal tapi dalam masa yang sama, kena coope dengan masa, dengan ideas yang mencurah-curah, dengan masa nak spend untuk diri sendiri dan keluarga, dengan masa untuk bekerja ; eh macam-macam lah!

Ujian tu sangat hebat, tapi hebat jugak ganjarannya :)

Menara parcel :)

Bye nak p postage & COD


Dulu restock guna plastik, sekarang sekali restock dah berkotak-kotak dah :)


Tapi semua ini benda yang seronok & happy je kan? 

Aku mengaku ada je time aku down, malas. Rasa macam tak kena dengan semua benda. Rasa penat yang terlampu penat! Rasa sedih, rasa sunyi, rasa tak ada orang dengan kau pun. Im not scared but it would be nice if you have someone to pick you up whenever youre in low state

Penat tau nak pujuk diri sendiri, nak cakap "kau boleh" sedangkan itu macam halusinasi diri kau sebab kadang-kadang rasa "please, tak ada orang ke yang nak tolong jadi cheerleaders aku?" Unfortunately, you got all by yourself :)

Masa ini, memang rasa blur, down. Bila negatif datang, ianya akan effect pada sales kau. Fuh, lain macam sangat kalau tengah tak ada sales, tapi kau tak boleh buat apa-apa lepas tu kau buntu seorang diri. Like "what should i do?"

The things is bila benda ini terjadi, kena jadi kuat jelah. Rasa sakit tu simpan seorang diri je. Bukannya tak nak meluahkan dan bercerita tapi everytime bercerita, kita pulak rasa diri kita dipersalahkan so whats the point telling others how you feel when at the end, youre the one who to blame? 

Tapiii

dengan semua yang aku dapat harini, everything --- tak tahu nak tulis banyak mana yang Allah dah bagi dekat aku, secara aku sedar atau tak, aku rasa sangat-sangat-sangat-sangat bersyukur. Baiknya Allah dengan aku sebab Dia bagi aku macam-macam benda yang aku rasa sangat selesa, mudah dah rasa tenang je :)

Baikkan? Sedangkan aku ni hamba Dia yang paling kotor tapi baiknya Allah bagi aku macam-macam

Its okay. It just a bad day, not a bad year :) Jatuh sekali harini, bangkit 8 kali esok hari. Sedih harini tak semestinya sedih selama-lamanya dan gembira harini adalah peringatan untuk usaha lagi di esok hari 

Terima kasih Allah :) Aku akan cuba usaha lagi keras untuk baki 2021 ni, lagi kurang 100 hari je lagi kan? Sempat lagi ni!

Doakan aku? :)

Eh, baru tak nak cakap pasal Bougas dan Obsess tapi rasanya entry ni pasal Bougas dan Obsess je

Oh lupa, hidup aku dah dengan diorang sekarang ni :)

 
Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / bougasbeauty.mysaranewrie
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments