Bercinta Dengan Research!

by - Sunday, November 30, 2014

Assalamualaikum


Hai semua :) Apa khabar? Hari ini eh jap jap. Bukan hari ini, tapi sejak dua bulan yang lepas sampai sekarang ni, hujung minggu aku dihujani dengan assignment yang banyakkkkkkkk!


Mula-mula sibuk dengan midterm test, lepas tu dengan assignment dan presentation sebab ada satu minggu tu which is Isnin dan Selasa aku ada 3 presentation untuk tiga subjek aku. Perghhh ~ langsam terussss presentation aku masa tue dengan written report yang aku kena submit lagi before presentation. Menggiler jugak masa tue tapi Alhamdulillah dapat gak laluinya dengan berjaya :)


Overall, aku berpuas hati dengan semua presentation aku walaupunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn kelam kabut, nervous semacam. Yelah ~ bila dah final semester ini, mesti lecture punya expectation terhadap presentation kita tinggi kan? So yeahh ~ I managed to hit that expectation or should I said exceed my lecturer's expectation? Hahhaha gurau je :p


Right now aku tengah sibuk dengan research aku. Aku dan research partner aku, Kak Nad duk edarkan questionaire dekat fac FSKM, FSPPP dan FSR. Well - terima kasih semuaaaaaaaaaaaaaa korang di UiTM Seremban 3 sebab sudi jawab questionaire kami! :D


So dalam masa 12 jam aku dengan Kak Nad sama-sama duk key in data-data semua dalam SPSS yang totalnya berjumlah 341 orang! Haaaaaaa SPSS tu amondooo? Entah aku pun tak tahu nak cakap apa tapi its like a software yang akan bacakan nilai-nilai yang kau dah key in. Dari SPSS kau akan dapat Regression Analysis, Pearson lah, Spearman lahh, Realibility Test lah ~ macam macam tapi yeahhh! Kami dah berjaya buat dengan jayanyaaaaaaaa cuma sekarang ni ada masalah adalah kami tak reti nak baca data kami! HAHAHAHAH

eh orang perempuan gelak kena tutup mulut hiihihihi


So minggu depan kenalah consult dengan SV kami, Sir Ramlan :) Perghh ~ hari-hari duk fikir pasal research. First time ni non-human being berada dalam otak aku lebih dari 24 jam hahahhaha


Forget about that. Memandangkan kitorang dah final semester, ada PreGrad Dinner tauu minggu lepas. Aku ada banyak gambar tapi semua hilang sebab entah apa apa entah, aku sendiri tak tahu. So aku tengah paksa semua kawan kawan aku bagi balik semua gambar hehehehhe


So nak cakap apa lagi? Tak ada pape dah kot. Nanti aku upload lah gambar dekat IG aku tu kalau ada masa. Ni pun dah seminggu aku tak berupload gambar baru sebab tak tahu nak upload gambar apa. Lagipun hidup aku biasa biasa je hahahha tak ada yang special pun :) 


So byebye semua! 

 

You May Also Like

0 comments