Apa Yang Bougas Beauty Serum Dah Buat Pada Kulit Muka Aku?

by - Sunday, December 17, 2017

Assalamualaikum wbt 

[IKLAN BOUGAS BEAUTY]

Korang boleh dapatkan Bougas Beauty Serum di kedai Shopee saya! Follow Shopee saya dan awak akan dapat rebate discount! Hihihi


Kedai Shopee Bougas Beauty Kuala Lumpur : SHOPEE MYSARA NEWRIE

Selamat menggunakan produk Bougas Beauty!


[IKLAN BOUGAS BEAUTY TAMAT]

 
UPDATE : MY NEW IG IS @bougasbeauty.mysaranewrie

Bougas Beauty kini di Setiawangsa! Klik SINI


Aku tak tahu kenapa aku sangat sangat suka gunakan serum dalam rutin nak jaga kulit muka kita. Sebab lepas aku guna serum sebelum ni, kulit muka aku jadi bertambah elok in a less effort! Hahahahaha


Yelah, pakai serum ni senang je, terus dap dap serum dekat muka lepas mandi dan dah siap! Terus je boleh pakai makeup ke moisturizer ke apa -- tapi kesan pemakaian serum yang konsisten, sangatlah wow!


So after dah tak guna serum, kulit muka macam kusam dan aku tahu ianya kelihatan sangat tak sihat. Bagi aku, untuk jadikan makeup kita bertahan lama, nampak elok dan kemas -- kuncinya adalah kulit muka yang sihat :) Sebab kulit muka yang sihat akan dipancarkan terus ke muka dan tak perlulah nak pakai makeup yang tebal-tebal :)



Bulan Oktober 2017 baru-baru ni, aku decide nak try guna satu serum ni. Masa ni memang tawakkal sangat-sangat sebab memang perlukan sangat serum yang dapat wow kan kulit muka ni. Aku memang amik masa yang agak lama untuk buat keputusan beli serum ni sebab aku search dan baca review and hmm -- semuanya baik-baik je :) Aku tanya sendiri dengan orang yang menggunakan serum ni di samping membaca jugak semua review pengguna serum ni hehehhe


Oh ya, sebelum tu aku nak cerita pasal kulit muka aku. Kulit muka sangat-sangatlah oily dan pores memang besar dan kadang-kadang nampak macam kusam jugak. Tapi yang paling aku bersyukur sangat-sangat adalah kulit aku jarang sangat berjerawat. Tapi kalau datang sekali, memang agak besar dan sakitlah hahahhaha Dan oh ya -- kulit muka aku agak kasar jugak sebenarnyaa Y.Y


Ya, dalam masa dua bulan ni aku memang guna serum ni :) Alhamdulilahh, ianya menjadi dengan kulit muka aku :) Allah haiii -- besarnya gambar hahahhahahahha

No filter ye untuk kedua-kedua gambar ni
Yang sebelah kiri tu around bulan 10 dan gambar sebelah kanan tu, pada bulan 12 iaitu masa hari Jumaat, 15 Disember 2017 baru-baru ni :) See the different isnt? 


Yang paling ketara aku dapat rasa adalah muka aku jadi nampak lebih sihat dari dulu. Dulu bangun dari tidur pun aduhhh, tengok muka macam tak bermaya sangat! Sekarang bila bangun dari tidur dan tengok dalam cermin, dah nampak sihat dan cerah sikit. Dah kurang burn!


Aku bukan nak puji ke apa tapi kita boleh tahu keadaan kulit muka kita macam mana bila kita guna sesuatu produk. Orang lain boleh cakap "Tak nampak berubah pun!" Tapi kita sendiri yang guna, kita sendiri yang kenal kulit muka kita -- kita tahu yang kulit muka kita dah getting better :)


So serum apa yang aku duk cakapkan ni? 

Bougas Beauty Serum (botol lama)

Botol baru Bougas Beauty Serum

Produk baru Bougas Beauty - Face Scrub Bougas

Aku pun decide nak guna Bougas Beauty ni. Bougas Beauty ni difounderkan oleh Erni Bougas iaitu salah seorang model Muslimah di Malaysia ni. Aku pernah jumpa dia face to face masa pergi fashion show Revolusi Aidilfitri 2017 dengan Lily Petuna, Shawl Publika dan Lisa Adam bulan April haritu. Memang tak dinafikan, memang lawa lah Erni ni :)


Dan ada beberapa orang di Twitter pun cakap serum ni bagus dan bagi perubahan yang baik kepada kulit muka diorang. Lepas duk fikir-fikir aku pun macam "okay lets give it a try!"


Erni Bougas

So aku pun beli 2 botol terus sebab masa tu ada promo preorder :) Mula-mula guna macam nahhh, macam biasa je. Tak nampak apa pun! Ishh -- aku kena tipu ke?


Masa ni lah aku start betul-betul jaga kulit muka aku (nanti next entry aku ceritakan dengan lebih lanjut ye!) Yang penting, lepas mandi aku takkan miss langsung guna serum Bougas Beuty ni. Betullah orang cakap -- nak cantik memang kena amik masa, tak boleh dalam sekelip mata!


Dan sekarang ni aku dah mula nampak kesan dia! Alhamdulillah, kalau dulu macam kena guna foundation kann tapi sekarang ni -- guna bedak biasa pun okay :)


Aku dapat rasakan kulit muka getting better dengan keadaan sekarang dah less oily, pores mengecil dan kulit muka jadi lembut dah dari sebelum ni :) Alhamdulillahh, sesuai serum ni dengan aku hihihi


Nah aku masukkan jugak beberapa feedback dan review serum Bougas Beauty ni dari kalangan customers kami yang lain :)

My feedback! :D

Feedback dari one of our customers :) Alhamdulillahhh!

Oh yes it is! Tengok parut muka dia dah berkurang!
Alhamdulillah :)

Aduh cantiknyaa customers saya yang ni! Hahaha
Dah lawa sangat kulit muka dia :)


So -- 
Teringin nak guna tak? 
Teringin nak tahu lebih lagi pasal serum ni tak? 
Nak tahu tak harga dia berapa? 
Eh eh nak tahu jugak tak pasal serum ni untuk kulit muka yang macamana?

Boleh rujuk di bawah

IG  bougasbeauty.mysaranewrie

Korang boleh pergi dekat IG tu sebab aku dah upload semuanyaaaaaa pasal serum ni dan Insha Allah dapat jawab segala persoalan yang korang nak bertanya tue :) Kalau masih tak faham atau nak direct whatsapp aku pun boleh! Dekat IG tu aku dah includekan sekali nom whatsapp aku :)


Lets cantik together! xoxo
Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / bougasbeauty.mysaranewrie
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments