You Know Where To Find Me

by - Tuesday, August 04, 2015

Assalamualaikum


Okay. Im not good in pujuk memujuk orang okay? Actually more kepada macam tak reti nak pujuk macam mana. 


Okay, this is not and definitely bukan nak pujuk kekasih okay. Kalau boipren i merajuk, lantak dia lah. Malas nak layan hahahha entahlah ~ kita dah besar kot, so merajuk lama-lama ni kadang-kadang macam annoying jugak melainkan kalau memang ada sebab munasabah lah nak merajuk


The point is ; aku memang tak reti nak pujuk orang tapiiiiii if you need me to listen your luahan hati, your perasaan, your problems ; I'll be there, Insha Allah. Kalau aku tak dapat nak on time pun, atleast I will make my time to spend with you, to become your shoulder


Selalunya bila dah lepas sembahyang Isyak lah or late night conversation :) Oh, I miss late night conversation :) Trust me, the conversation will get more on heart to heart when its passed on 2 am in the morning and since aku ni memang berjaga malam, nahhh ~ 2 am is a piece of cake for me hahaha


Why? Kenapalah aku nak hadap sangat dengar masalah orang



Cause I know how it feels when you want to talk, but theres no body there. Nobody want to hear or atleast be there for you, hold your hand or hug you. Ive been there in that position and it sucks. Seriously, memang sangat tak best. 



Enough of that. The point is being alone in the late night, desperate wishing for someone to hear all your thoughts are worse and sucks. The feeling is like youre not belong to anybody and keep drowning in the sea yet nobody can hold you up. Sangat tak best sebenarnya bila ada perasaan dan fikiran yang macam nie. Sangat tak best


Bila kita dengar cerita orang, kita akan lebih bersyukur dengan apa yang kita ada. Kita rasa kitalah yang paling banyak masalah tapi sebenarnya ada lagi orang yang bermasalah dari kita dan kadang-kadang aku pun tersentuh dengar cerita mereka, betapa buntunya mereka, betapa keseorangannya mereka dalam sesuatu situasi. 


Memang ada orang cakap "Sembahyang, balik semula kepada Allah swt" yes, indeed. Benda ni memang tak boleh disangkal lagi, tapi one of my lecturer did said to me "Kadang-kadang kita perlukan seseorang di sisi kita untuk bagi semangat dekat kita, mendengar semua cerita kita dan respon dengan apa yang kita ucapkan" Hmm betul jugak. Bila kita dah cakap dengan Dia, kadang-kadang kita perlukan kawan, keluarga atau sesape je kan?


As for me ; sekarang ni aku memang sangat berusaha untuk tidak terlalu jauh sangat melayan semua benda-benda negatif dalam kepala aku ni. Cause yes ~ aku sangat overthinking dan sangat-sangat lah tak best bila ianya betul-betul menghantui aku esp late night. Dan sebab tu aku menulis nie :)


Dear friends, if you need me, you know where to find me. I did mentioned it to you and I do mean it. Maybe I couldnt understand you but atleast I can be there for you to hear all your thoughts, share some opinions or give you some spirit, kan? Thats what a friend for :)




Entahlah. Kadang-kadang salah satu cara untuk kita rasa happy adalah dengan cuba untuk buat orang di sekeliling kita happy jugak


 

You May Also Like

0 comments