Dua Minit Untuk Saya Boleh?

by - Monday, December 14, 2015

Assalamualaikum


Biasalah, saat saat akhir pada minggu terakhir ni memang dugaan dia lain macam. Aku rasa yang paling kuat dan paling banyak dugaan of courselah, kau kena bergaduh dengan kehendak diri sendiri


Contoh, kau nakkkkkkk je balik rumah, duduk rumah sambil lepak depan TV. Main internet tanpa had sebab rumah ada wifi. Makan minum mama masakkan, kemudian nak pape je ayah boleh tolong dan ada adik yang boleh hiburkan hati kita dengan indahnya


Tapi kau tak boleh buat semua benda tue. Tak boleh, buat masa nie


Sebab ada banyak giler assignment nak kena submit. Ada banyak benda nak kena settlekan. Tak cukup dengan assignment, eh eh eh ada test pulak dah di penghujung minggu. Maka dengan itu, secara automatik terbatal semua plan kau nak mandi air terjun hahahah *silly me


You know what, aku ada terbaca dekat satu post di FB. Jangan bergembira depan orang yang bersedih sebab kita tak tahu apa yang dia lalui. Mungkin ada certain orang anggap benda ni macam "Ah peduli apa aku" but we're talking about common sense here dude. 


To make it simple, kau tengah sedih giler then suddenly ada orang lain yang bergembira macam apaa. Dia punya happy tu langsung tak peduli dah dekat kau atau atleastt macam tak tanya kenapa dengan kau. Eh eh paling worst, everyone lebih tertarik dengan cerita gembira dia berbanding kau yang tengah merundum kesedihan. Wahh ayatt ~


Kau rasa? Mesti rasa left out giler kan?


Bukan nak suruh awak pun sedih macam orang yang tengah bersedih tu tapi atleast kata-kata semangat, kata-kata yang menenangkan pun dah okay :) Ianya sangat menenangkan dan melegakan seseorang itu yang tengah dalam keadaan memerlukan semua nie.


Now, sekarang ni aku tengah sedih dan down. Banyak sangat assignment dan kerja nak kena settle. Tak cukup tidur dan badan sangat penat. Rasa macam nak demam pun ada sebab selalu redah hujan dekat Shah Alam nie tanpa payung. Aku bagitau awal-awal nie, aku tengah sedih dan down. So sedikit (banyak pun takpe) nasihat, kata-kata semangat, ayat-ayat yang dapat legakan hati dan perasaan aku adalah sangat-sangat dialu-alukan sekarang nie. 


Boleh komen, whatsapp aku, wechat aku, FB aku, Insta aku semua boleh. Cause I do appreciate little things even its just a "Mai you are strong" or "Mai, are you okay?" THIS! Memang win okayy and aku sangat-sangat hargai kehadiran orang-orang yang macam nie,


Sebab tak ramai yang sanggup habiskan dua minit dalam hidup dia untuk orang lain :)


 

You May Also Like

0 comments