Habis Sudah Semester Dua :D

by - Monday, December 21, 2015

Assalamualaikum


Hai korang! Haruslah macam mood happy kan sebab YEAY ALHAMDULILLAH! Dah habis pun semua kelas, presentation, assignment untuk semester dua! :D

Habis pun semua kelas!
Before hantar assignment, jom selfie dulu -.-
So far, aku rasa Semester Dua ni macam lebih kurang sama je macam Semester Pertama cuma aku macam dah prepare awal-awal yang kerja mesti banyak hahahah and yes it is! Dua minggu before last week pun masih dapat assignment baru lagi hahahha so yeah ~ kita buat! Kita buat!


Semester Kedua ni jugak buat aku macam more fresh and more confident walaupun ada time aku macam tersungkur. Thanks to Cinabers lah yang banyak ajar aku, selalu ada time susah dan senang, selalu ingatkan aku untuk itu ini! Hahahaa to be honest, diorang yang macam "Maii kau kena buat macam nie!" "Mai you must do that!" "Mai kau kena confident!" "Mai dont give a damn about others!" So slowly, aku macam okayyyyy dah dapat! Hahahaha 


Rindunya dekat korang! Sebab sekarang ni aku dekat rumah parents! Hahahah 


Untuk lecturers yang mengajar aku Semester Dua nie ; Prof Jasmine, Dr Marhaini dan Puan Azizan dan juga PM Jalil ; you guys are the best! Seronok masuk kelas sebab lecturers yang sangat-sangat membantu, sporting and sudi nak dengar pendapat kami as students ni kalau ada apa-apa issues, sampaikan kadang-kadang berebut-rebut nak bercakap dalam kelas hahahah best!


Speaking about assignments, presentation etc aku memang buat kerja last minute for all that. Aku tak tahu di mana salah aku hahahhaha maybe banyak main or buang masa tapi yeahh ~ dalam duk last minute pun aku dapat jugak hit the point :) Alhamdulillah :) 

Group Policy Analysis
Yeahhh. Ini group assignment paling best bagi aku sem nie hahahha sebab semuanya member aku, so sambil buat kerja, sambil melaghaa, kekonon nak reward diri sendiri sebab dah belajar hahahhaa Tapi to be honest, Policy Analysis lah yang palinggggggg stress buat assignment -.-


Sebab aku dan teammates aku kena betulkan kerja yang sama 3 kali sebab kami kena cari satu act di Malaysia yang sama dengan act di United States. Menangiss kata kau. Panik pun ada tapi at the end of the day, yeayy ~ dapat pun jumpa!

Group Strategic Audit

Strategic Management membuatkan aku dan team mates aku ; Munzir dan Naim untuk pilih Ministry of Foreign Affairs untuk diaudit tapii at the end, kami tukar ke Tenaga Nasional Berhad (TNB) sebab its more clear and easier for us untuk cari information. Ya Allah, memang sakit kepalaaa duk fikir apa strategic yang bagus, penggunaan ayat yang simple tapi faham. Tapi Alhamdulillah kami dapat buat jugak akhirnya! Yeayy! 


Sebab tu masa present, tema kami warna biru. Nak ikut tema TNB lah katakann ~ hahahhaha

Group Ethics
Lelaki ni dah berada dalam blog aku sejak 5 tahun lepas lagi hahaha sebab aku dengan dia sama-sama belajar masa Diploma, satu groupmates jugak sebab satu kelas. Lepas tu bila sambung Master, eh eh jumpa dia lagi hahhaahaha Masih sama kelas, masih satu group assignment, masih melaghaa macam zaman Diploma hehehhe


Group assignment dengan Khalis memang superb. Markah selalu dapat tinggi, kerja dengan dia senang, idea superb! Settle je semunya. Bayangkanlah, esok nak present Ethics, hari ni baru p consult dengan PM Jalil hahahhaha memang kerja last minute tapi Alhamdulillah, we made it! Yeayyy! 

Cinabers for this semester!
Sem ni, ini ini je yang ada :) Insha Allah sem depan haraplah kekal ye :) Boleh Grade On Time (GOT) sama-sama. Masa ni kami ada Appreciation Dinner dekat Hotel De Palma and guess what, kitorang buat performance kottt! HAHAHAHAH


Last minute preparation kot sebab masa tu kitorang ada dua exam dan satu presentation. Malam nak perform, siang tu baru finalize. Kadang-kadang sambil study, sambil menyanyi, practise kononnyaaa hahahahha Tapi Alhamdulillah, semua orang enjoy kott dengan performance kitorang! Psst ~ even Dekan dan lecturers pun suka tau :)

Kawan-kawan aku ni semuanya suara sedap tau. Baik lelaki, baik perempuan. Dan semuanya memang kaki karaoke dan semua orang ada forte lagu dan genre lagu masing-masing. Hahahah dah macam artis pulak dah! Hahahahha

Roadtrip to Cameron Highlands!
Masa awal sem haritu, kitorang unplanned p Cameron hahahha pergi satu malam je tapi Ya Allah, seronoknyaaaaaaa! Rindunyaa time kitorang sama-sama menyanyi lagu dalam kereta, berhenti beli makanan then berbuka puasa dalam kereta hahahhaaha Memang macam-macam benda berlaku masa kami p Cameron. Seronoknya weyh! Hahahahaha

My batchmates :)
Yang sambung coursework Master tak ramai so memang kenallah dengan satu batch :) Eh ada lagi tau orangnya tapi ada yang dah balik dah. Kitorang je stay dekat fac sebab nak makan after kitorang organize kan Ethics Talk :) Aku rasa kitorang semuaa satu batch jadi lebih rapat after balik dari trip Penang :D

Yang paling best, diorang pun satu kepala dengan aku. Seronok dapat member satu belajar yang sama-sama kelakar, sama-sama senggol-senggolan dengan kau hahahaha

Lepak library sampai malam -.-
Kadang-kadangkan, nama je budak Master tapi perangai kitorang macam budak-budak. Bayangkan masa tengah belajar, buat assignment kitorang main konon-konon macam office hahahah siap ada bos, kena buat air lah, buat kerja tambahan and kena call orang lah. hahahah dats the way kitorang release stress sebenarnya. Sebab kerja banyak dan perlukan IQ yang tinggi untuk berfikir so macam layankan je lah kan hahahhaa


Selalunya main offices dengan diorang bertiga ni lah -.- Masa ni satu hari satu suntuk duduk dekat library duk buat kerja hihihi Pernah jugak aku stayy dekat library dari jam 10 pagi sampai jam 7 pagi keesokkan harinya. Mata rabak memang dah jadi bestfriends aku masa tue -.-

Suka gambar nie sebab semuanya macam berjanji je pakai
colour yang sama tapi tak hahhahahahahahhah
Eh eh dalam duk busy dengan semua kerja dan assignments, aku masih on lagi dengan penjualan Serum MiracleMH aku tue :) Alhamdulillah, ada orang beli dengan aku dan semuanya dapat feedback yang bagus-bagus. In case korang nak beli atau nak jenguk-jenguk dulu, boleh p tengok dekat IG @serumforyou hihihihi

Extra info pasal serum :D
Alhamdulillah, rezekiiiiiii :D

Okay now, tak lama nanti akan ada final examination. Aku dah start plan dah apa yang nak dibuat masa study week nanti. And suprisingly, jadual exam aku macam yeahhh! Banyak gap! Exam aku adalah pada 28 Dec, 3 Jan, 9 Jan dan 16 Jan! Alhamdulillah, biarlah kitorang yang last tutup pagar UiTM sebab paper last tapi aku tak kisah. Asalkan gap banyak!


Balik Shah Alam nanti, aku kena buat jadual belajar. Yes! Amalan turun-temurun sejak dari Diploma sampai sekarang, Eh eh sejak tahun 2010 kott duk buat jadual belajar and benda tu sangat-sangat berkesan! Sebab aku dapat track apa yang aku dah belajar dan apa yang aku duk buat sepanjang study week. Sebab yelah ~ bila dah gap panjang ni, selalunya macam ada kemungkinan untuk melagha lebih je hahahhaa

Doakan saya dalam final exam ye! :D
 

 

You May Also Like

0 comments