HujanXMasdo Concert

by - Monday, November 05, 2018

Dua bulan weh aku peram tiket sebab overly dosed excited nak pergi konsert ni!

Dan dua minggu aku peram entry pasal konsert ni -.-

Adil lah kan? Haha



Semuanya sebab Echa sebab dia selalu heret aku ajak tengok Hujan dan Noh kalau ada persembahan. Dekat Teh Tarik Place Seksyen 7 Shah Alam dulu masa Noh buat akustik, dekat UIA pasal untuk charity concert dan dekat RTM sempena Hujan 10 tahun.

SEE!

One thing yang aku suka pasal lagu Hujan dan juga lagu-lagu yang Noh nyanyi dan buat adalah aku suka dengan lirik lagu yang puitis. Macam sajak tahu tak? Tapi dalam bentuk lagu. Contoh macam lagu Kotak Hati tu, puitis kan lirik dia?

But just admit it yang lagu-lagu Hujan memang time zaman kita-kita sekolah dulu kan? Aku ingat lagi p CC dekat area rumah aku semata-mata nak update status Friendster dan Myspace dengan lirik lagu Bila Aku Sudah Tiada HAHAHAH Gosh, that memories wehhhh --

Kugiran Masdo pulak sebab aku rasa lagu-lagu dia not bad jugak, sebab aku suka arrangement music dia macam muzik orang lama and catchy so aku macam okay niceeeee. Aku suka lagu-lagu macam ni sebab boleh buat aku tak mengantuk

So bila dapat tahu HujanXMasdo, oh my -- aku memang nak pergi sangat-sangat!

Tapi masalahnya siapa nak pergi dengan aku? 

Puas lah wehh aku ajak member-member yang nak pergi sampailah one day, aku dengan Ten decided "kita beli je lah tiket dulu, nanti konfem ada yang nak join kita"

Dan tak lama lepas tu...

"Mai, aku dah bank in dekat kau. Kau tolong belikan tiket HujanXMasdo!"

On the day of concert, Echa dan Apit amik aku dan Ten dekat TBS dan kitorang pergi ke MAEPS Serdang. Lepas dapat redeem tiket, kitorang tunggu sampai gate di bukak dan masuk, tunggu. Khalis pulak datang lepas tue. Around 9 pm, finally concert pun start!

"Oh my, this gonna be one of those night!"

And yes it is! Aku memang enjoy gilaa dengan show, dengan music diorang. Crowd memang happening dan even diorang p buat mosh dekat tengah-tengah tu, tak adalah diorang nak hit kitorang ke apa. Everyone enjoyed the music, everyone sing the songs, everyone laughed at Noh's jokes, everyone felt awwwww for Mawi and Ash's love story. Rasa macam berbaloi lah pergi!

Music best!
Graphic background best!
Sound system terbaik!
Crowd sporting!

To Hujan and Kugiran Masdo, weh terbaik wehhh ~ Rasa berbaloi lah datang konsert korang! Please buat lagi dan pleaseeeeeee jangan give up buat music dan lagu-lagu yang best! 

Kadang-kadang bila dengar lagu-lagu diorang, rasa rindu jugak nak dengar lagu lama-lama dulu. Aku tak adalah minat satu band dan terus suka semua lagu dia. Aku cuma layan lagu mana yang sedap je hahahha

Here's some pictures from the event. Credit pictures goes to Taufiq Nadzri, Sallehudin Said, MAEPS Serdang Facebook, Joe Saiful & Azhar Azmi II. Thank you so much korang!

The stage
The crowd
#Raingers & #GengPakMaon bersatu!
Concert start
Ali Sariah

AG Coco



Noh
Okay yang ni pulak ada beberapa video yang aku sempat record malam tu. Hanya ada beberapa video sahaja yang aku sempat upload di YouTube channel aku, so enjoy ye!







Lepas tu, sekarang aku duk gila lagu Dinda dari Kugiran Masdo ni. Weh bila nak keluar yang official? Aduhh -- sedap weh lagu ni, aku layannn hahahaha



Enjoy!

#Raingers #GengPakMaon


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments