Aku Kalah dengan Terhormat

by - Sunday, March 22, 2020

Assalamualaikum wbt

Dan semuanya, terjadi sekali lagi

Malas nak cakap apa-apa, malas nak bukak mulut.

Duduk diam dan bertenang. Tak ada air mata pun yang keluar, cuma tu lah -- rasa sakit dekat dalam hati ni, lagi sakit sebenarnya. Bila teringat je rasa sakit. Bila bangun dari tidur je pun, rasa sakit. Tapi rasa sakit, sedih dan pedih tapi tak ada air mata pun yang keluar

Sebab ini bukan sakit yang pertama kali, ini sakit yang dah entah keberapa kali terjadi. Sebab yang sama yang sebabkan sakit tapi bila dah acap kali kena, jadi lali dah

Aku ni manusia biasa je. Bukannya berlagak hero untuk tidak mengaku rasa sakit cuma dalam keadaan macam ni, aku rasa aku kena bertenang dan diam. Buat hal-hal yang aku biasa buat dengan biasa dan tenang

Tapi kalau ditembus masuk dalam otak, aku tak rasa aku mampu bertenang macam ni. Apatah lagi kalau dah masuk ke dalam dalam lagi, aku tak rasa aku mampu duduk diam begini

Sebenarnya sebab kita dah kena banyak kali, itu je. Kita dah kalih, dah kebal dengan benda yang sama berlaku. Cuma waktunya lain, sakitnya tetap sama

I will be fine, insha Allah. Ala adalah tu hikmah kenapa benda yang sama terjadi banyak kali. Takkan lah Allah sengaja kan letakkan aku dalam situasi yang sama acap kali. Dia nak bagi aku sedar kot



Its okay, chin up and keep smiling okay dearself, like you always do :)


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / bougasbeauty.mysaranewrie
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments