cerita poly aku...

by - Sunday, July 12, 2009

*dedicated expecially 2 poly..

Masa 1st time kite jumpa hari itu, aku perasan kau tengok kat aku. Masa itu aku tengah cakap dengan kazen aku. Aku tengok kat kau then aku senyum je ar memandangkan kau senyum jugak kat aku. Masa 2 rasa macam biasa2 je. Lepas dari hari 2 boleh dikatakan tiap2 hari kite jumpa sebab kau ada tournament sekali dengan kazen aku. Masa kau main aku juz tengok kau dari belakang jer. Tak berani ar nak pergi dekat2 dengan kau. Tapi masa aku jalan2 kat Penang dengan kazen aku 2, tetiba je "aku rasa aku minat kat dialah.." bermula dari ayat 2, hati aku selalu dup dap dup dap bila jumpa dengan kau. Kazen aku pulak dah kecoh2 kat satu kontinjen negeri kau. Aku tahu maybe kau malu tapi aku tengok kau rilex jer..


Hari2 yang seterusnyer..kau dan kazen aku terpilih untuk ke peringkat master. Aku teman kazen aku. Tapi niat sebenarnyer nak tengok kau main. Mula2 aku tak tengok pun kau main sebab aku rasa aku tak layak ar nak bagi sokongan kat kau. Tapi bila dah beberapa game kau main aku pun juz sit behind your lane and gave support 2 you. Kau hanya senyum je bila aku bagi support kat kau..hurm.. ~ suke tengok senyuman kau. Masa 2 aku rasa macam heppy sangat coz boleh tengok kau main + bagi support kat kau..

Tapi baru aku sedar.. Itu adalah hari terakhir aku boleh tengok kau. Sebelum aku melangkah pergi dari Ampang Superbowl 2, aku berpaling ke belakang dan lihat kau tengah cakap2 dengan coach kau. Masa 2 rasa macam sedih + bingung + blur. Aku tak tahu kenapa begitu berat je mata ini nak mengalihkan pandangan dari melihat kau..

Masa on da way balik, aku asyik teringat kat kau. Kazen aku pulak dengan 'brmurah hari' bagi nombor kau kat aku. Aku hantar mesej tapi kau tak balas. Bukan sahaja kau tak balas malah mesej 2 tak delivered pun..tak kisahlah..sepanjang perjalanan untuk balik ke rumah kazen aku 2, lagu 'Alexa-Jangan Kau Lepas', 'Kertas-Penantian', 'Estrella-Stay' dan 'Seventeen-Selalu Mengalah' selalu bermain2 di bibir aku..dan lagu 2 tetap bermain2 di bibir dan jiwa aku sampai sekarang. Even masa aku taip semua ini aku dengar lagu ini sebagai peneman aku..

Malam 2..aku ingat kau ada dengan kitorang semua masa nak pergi tengok wayang..tapi dorang cakap kau dah balik..sedih + kehilangan sangat masa 2..tapi aku dapat kawan baru..suke sangat hang out dengan dorang..lepak2 kat Starbucks,,tengok wayang..tengok dorang main game..but honestly although i laugh with them at that moment but my mind always thinking of you..

Then kau hantar mesej..1st msj from you..!!oh sukenyer hati..even masa cerita ditayangkan aku tak tumpu 100% pun coz aku hanye nak mesej mesej dan mesej dengan kau jer..sukenya ati msa 2..

Next day, aku check in sekolah..tapi aku tetap call kau..1st time cakap dengan kau..no words can describe about my feeling at that moment..hanya Allah swt je yang tahu..tapi kawan2 aku cakap "jangan call sangat..nanti dia boring dengan kau..lagipun kau dengan dia bukannya couple lagi kan..??wat pe nak lebih2 sangat??..take it slow ar.." nasihat 2 terngiang2 kat telinga aku.. "betol jugak.." so aku tahan diri aku dari call kau..sabar jer lah..aku sibukkan diri dengan aktiviti2 dan kerja2 sekolah + revision yang maha bertimbun..

Tapi 11 Julai pukul 10.30 mlm, aku terdetik nak call kau..so aku call.. 'biarkan aku menjaga perasaan ini ohh...' "hello.." mendengar suara kau cukup membuat aku tersenyum..roomate aku yang duk kat sebelah pun tak habis2 mengusik aku sepanjang aku cakap tepon dengan kau..cakap cakap dan cakap.. "esok kalau ada msa tepon lah lagi.." wink3x!! suke sangat bila kau ckp camtu..

Tapi tadi aku hantar mesej kat kau tapi kau tak balas pun.."kalau tak balas mesej 2 maknanyer tengah buzy lah 2.." aku juz berpegang pada ayat kau nie jer..sampai sekarang aku pegang..dan aku sentiasa tertunggu2 bila masa nye kau akan free untuk balas mesej aku 2..

Aku tahu maybe aku agak keterlaluan dalam persahabatan kita ini..tapi mengertilah aku pun hanya manusia dan insan biasa yang mempunyai perasaan jugak kan..wlaaupun kau tak balas mesej aku, walaupun kau tak angkat tepon bila aku call, walaupun aku tengok gambar kau dengan awek lain kat Myspace..tapi aku tak kisah..sebab kau lah orang yang berjaya mencuri hati aku..
Thanx Poly..
*poly>>hnya nama samaran sahaja..

You May Also Like

6 comments