[Tutorial] Macam Mana Nak Buat Energy Saving Mode?

by - Tuesday, February 01, 2011



Salam. Maaf lah kawan-kawan blogger yeee. Dua tiga hari ini aku sibuk sikit dengan pergi keluar beronda-ronda dengan kawan-kawan aku yang kebetulan cuti. Hehe :) Dah lama tak jumpa dorang sebab itu aku pergi jumpa dorang :)


Malam yang indah ini dan sejuk dan penuh misteri ini aku nak kongsi satu tutorial senang punya dekat korang. Hehe :)


Hari tu masa aku pergi blogwalking, aku hairan jugak asal ada sesetengah blog yang aku tinggal lama, die bertukar jadi macam ni bila aku pergi balik blog die


Haaaaaaaaaaaaa ~ Macam best kan bila buat macam nie? Alah sebenarnya ni adalah salah satu cara bagaimana nak save kan energy. Energy apa? Entah aku pun tak tawww. HAHA :D


Tapi mari lah kita buat benda ni ramai-ramai ok? Mari kita tunjukkan yang kita sayang dengan bumi kita ni sebab di bumi ni lah tempat kita bernafas. So korang yang baca post aku ni, WAJIB buat ok? Kalau tak, konfem esok masing-masing berak cirit. HAHA :D


Macam mana nak buat? Pergi dekat link INI


Hah?! Apa?! Tak reti lagi nak buat? Adoi korang nie. Manja betul lahh ~ Macam anak kucing nak manja-manja dengan tuan die pulakk. Haha :D Ngada-ngada lah korang nie. Haha :D


  • Pergi Dashboard > Design > Edit HTML

  • Lepas tu tekan ctrl + f dan cari code bawah ini

<head>

  • Dah jumpa? Then copy code bawah ini dan letakkan code ini di atas <head>

<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://www.onlineleaf.com/savetheenvironment.js"></script>

  • Lepas tu save dan siap !


Haaa kan dah siap :) Hehe. Cubalah try korang bukak blog korang dan jangan gerakkan mouse korang lama-lama. Confem lepas tu ada macam kat bawah ini,



Cool kan? HAHA :D


Kalau tak cool pun, TOLONG lah buat sebab nak selamatkan bumi kita nie. Fikir-fikir kan lah yeee cik abang cik kak dan cik adik :)

You May Also Like

23 comments