Practical Training ; Private or Government Sector?

by - Friday, March 14, 2014

Assalamualaikum


Alhamdulillah. Sudah berakhir minggu kedua aku untuk semester 5 di UiTM Seremban. Talking about life, Alhamdulillah again, so far so good. Dah start belajar dah cumaaaaaaaaaaaaa hahaha kadang kadang tu macam err apa yang aku belajar nie? Hmmm


Masuk minggu kedua bermakna aku dah start buat gerak kerja dengan kawan-kawan aku. Untuk semester 5, Ya Allah! Banyaknyaaaaaaaaaaaa projek itu ini nak kena buat! Kena buat scrap book (which is automatically aku dengan kawankawan aku gelak sebab last buat scrap book masa sekolah rendah kot! Tak sangka masa Degree ni punnnnnnn kena buat lagi! Haha Lepas tu lagi rasa nak gelak bila teringat budak perempuan mesti buat scrap book dengan letak riben lah, bakar bakar tepi kertas kekonon efek menariklah hahaha) 


Lepas tu kena buat video dokumentari lah, kena buat final presentation lah, assignment lagi dan lagi mengerikan lagiiiii bila sem ni kitorang kena buat research for our VIVA! Belum tambah lagi dengan komitmen aku dengan Bacas Committee dan Kolej Mayang Selida hmm ~


Lepas tu kann, kitorang kena buat practical training tau semester ini. So nak cari tempat praktikal pun satu hal jugak sebab aku macam pening pening sikit nak cari and nak buat dekat mana ; samada di Kuala Terengganu atau di Kuala Lumpur tapi aku rasa better aku buat di KL lah kot ~ hewhewehwhewh


So aku cuma nak tanya pendapat kepada sesiapa yang arif, yang ada pengalaman ; mana tempat praktikal yang better ; ke private sector atau ke government sector? FYI aku study Bach In Administrative Science, bawah Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi di UiTM Seremban 3. Sesiapa yang nak bagi pendapat, nak ceritakan pengalaman or apa apa je, boleh sangat! Anda semua di alu-alukan! The more, the merrier. Gituuu ~

Cepatlah bagi pendapat! Kami menantikan jawapan anda! Hahahha

 

You May Also Like

0 comments