My 2018's Planner -- Review

by - Saturday, December 23, 2017

Assalamualaikum wbt

[IKLAN BOUGAS BEAUTY]

Korang boleh dapatkan Bougas Beauty Serum di kedai Shopee saya! Follow Shopee saya dan awak akan dapat rebate discount! Hihihi


Kedai Shopee Bougas Beauty Kuala Lumpur : SHOPEE MYSARA NEWRIE

Selamat menggunakan produk Bougas Beauty!


[IKLAN BOUGAS BEAUTY TAMAT]


Well -- lagi beberapa hari lagi kita nak masuk tahun 2018, Insha Allah :) To be honest, 2017 is not my best year, yet! There are some ups and down, inner and external thoughts that directly changed me, all the stories and memories that literally burst me into laugh and yes -- also some tears :) Alaaa basiclah tu kan? Sebab dah nama pun kehidupan :)


But I met a lot of people and make new friends this year and I do learnt a lot from them! Hence, I'm grateful for that :)


So untuk tahun 2018 ni, aku mengharapkan yang terbaik untuk aku -- tak kisah dari segi career dan gaji, kehidupan aku dengan keluarga dan kawan-kawan dan yang penting adalah diri aku sendiri, termasuk tentang jodoh :) Untuk memudahkan itu, as usual -- at the end of every year aku akan sibuk cari planner!


Okay, now -- why we need a planner?


Untuk memudahkan urusan hidup kita! Bila ada planner, hidup kita akan lebih teratur dan tahu apa yang perlu kita buat :) Memanglah sekarang semua dah canggih but macam orang-orang yang macam aku, rasa puas tu muncul bila kita sendiri yang tulis dalam buku! Back to basic!


Dulu aku ada buat planner sendiri -- I mean, aku hiaskan planner aku sendiri hihi Boleh rujuk sini ye :)


Untuk planner tahun 2018, aku ada cari jugak. Selalunyaaa proses mencari planner memanglah sangat lama dan sukar untuk aku sebab aku ada certain criteria yang selalu aku cari :) Cerewet weh, memang cerewet!


But for 2018's planner, aku macam terjumpa dan terus eh eh lawa so zapp terus make payment! Hahahah Amik masa selama 2 minggu untuk sampai ke rumah aku dan haritu aku dapat parcel terus! Yeay yeay yeay!

My new planner -- siap ada nama! :D

Okay, to be honest - aku tak tahu kenapa aku pilih design ni hahahahah tapi okay whatt -- macam abstract kan? So okaylah! Hahahahha


Mula-mula bukak parcel pun dah impress dengan packaging dia! Very kemas, cantik dan aduh aduh sayangnya nak bukak! Hahahaha just like us with clothes, packaging is very important. Dress to impress! Hahahha

Sama jugak dengan produk kecantikkan kan? Kenalah nampak class dan elegant barulah orang nak tahu

Terima kasih kepad botol kecik tu yang dah bantu ribuan Kaum Hawa hapuskan jerawat dan muka berparut. Ask me how!

I dont know but for me, a good packaging indicates that youre are serious with your online business!

Bukak kotak je, terus ternampak ni :)

And jeng jeng jeng!

Okay, tu baru bab packaging yeeee. Bila dah dibuka dalamnyaaa, I cannot! Nak pengsan! Hahahah okay overnyaa Mysara nie!

Ini muka depan diaaa

Dapat stickers dan kad

Eh eh additional stickers!


Calendar 2018 & 2019

Our goals
Okay yang tu untuk yang bahagian depan-depan. 


Untuk separator each month pulak, senang je nak bezakan sebab ada tab di tepi dan jugaa ada divider kertas keras warna pink tu. Yang menariknya adalah setiap bulan ada quotes tertentu hihhi


So let say -- aku amik contoh untuk bulan Januari ye :) *Cause its my birthday month!

Quotes for January

Monthly view

Weekly view

And benda ni samaaaaaaaaaaa je sampai lah untuk bulan 12! 


Sebab ramai answer YES so tu yang buat review planner ni hihihih

Sejak aku post di IG Stories aku tentang planner ni dan teaser (tak boleh nak upload video! tak tahu kenapa! T.T), Ive got a lotsssssssssssssss of DM yang semuanyaaa tanyaaaaaaa "Mai beli dekat mana?!" Semua cakap cantik dan lawa, termasuk kawan-kawan lelaki aku okayy! Hahhaaha


So to those yang nak beli, here it is! Boleh p dekat IG dia ye :)


P dekat IG dia ye :)

Ada pelbagai corak yang korang boleh pilih tapi dalamnyaa sama sahaja ye :)
BONUS : boleh customize letak nama sendiri and font pilihan, FOC!


So here the details of the planner :)


Sneak peek of some of the inside pages of their #PPxTT2018Planner 💡 pages include :
- 1000 gsm hardcover (front & back) 📔
- 250 pages; 80gsm simili paper 🗒
- brass wire binding 🔗
- 12 monthly dividers 🗓
- 12 monthly surprises / activities  🎉
- additional notes 📑
- to do lists 📋
- 2018 / 2019 calendar 🗂
- monthly goals columns 🏆
- pocket folder 🗃
- calendar stickers 🏷
- a lil something extra ✨
- you can add your name / initials on the front cover w no additional costs
- Planner size 16cm x 21cm w/out binding wire


Aku beli dekat Perky Preenand Co ni around 3 December 2017 dan sampai di rumah aku pada 20 December 2017. So korang boleh lah order cepat-cepat tau sebab dengar kata untuk batch kali ni dah dibuka dah :)


What I love about this planner

It does exceed my expectation! Packaging dia sangat wow, kertas dia tak nipis, ada space yang besar untuk tulis-tulis dan hias dengan washi tapes, design yang simple dan tak crowded sangat! Corak yang pelbagai dan boleh pilih dan boleh tulis nama sendiri, 


What I dont fancy about this planner

Quite pricey (RM 89 each!) but sangat puas hati dengan design dan contents dia so harga tolak tepi! Lepas tu pockets folder dia tak banyak, ada satu je :) I do love my planner with atleast 4 pockets folder sebab aku sukaa betul selit-selit kertas dan duit dalam buku hahahahaha


So apa lagi, cepat cepat dapatkan planner ni! I cant wait to write dalam planner ni hahahah Kita tengok berapa lama agaknya aku akan bertahan untuk guna ni :) Sebab tahun lepas dan tahun ni punya planner, sudahnyaa masuk dalam laci je! 


Disclaimer : I bought this planner using my own money. This is not a sponsored entry. 


Selingan :

Jom sihatkan kulit muka anda dengan Bougas Beauty Serum! Serum yang dibuat khas untuk merawat masalah kulit muka anda seperti kulit kusam, parut dan jerawat dan kulit berminyak :)

Singgah IG @maiserum

Hi, gambar di ambil Sabtu lepas bawah cahaya lampu :)


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments