cerita budak tak matang

by - Monday, August 24, 2009

*maaf ada sesetengah gambar tidak jelas..n one more, jgn terkejut ye tgk saya..haha..
Kadang2 teringat kembali kenangan lama masa kat TMS dulu..TMS stand for Tengku Mahmud School..I lurve this school damn much.!! Kat sinilah byk mengajar aku seperti aku pada hari ini. Dan sudah tentu aku akan merindui kawan2 aku yg memang sporting + giler2 + slumber habis. Diorang lah yg telah byk menceriakan hari2 aku selama ini. Dan sekarang juga. Thanx you all..!!

Tengku Abdul Adzim with me. Ramai org ckp die nie handsome..?? Yukkss..!! Handsome ker..?? Bagi aku die biasa2 jer. Maybe sebab aku kwn rapat dengan die so muka die 2 cam biasa je dengan aku. Dia nie suke sgt usik aku. Tak kisah lah pasal pape pun tapi kalau die ada modal, memang matilah aku kena usik ngan dier. Aku pun dh kenal ngan family die sebab hari 2 die ajak aku pergi rumah dier. Hehe..so special kan..?? Tapi aku tak kan pernah lupa satu ayat ni die bagi kat aku sebelum aku masuk SESTER "..jadilah diri ko yg sebenar kerana ko ada sesuatu yg tak ada pada org lain.." OMG..!! How sweet..!! Ehem2x..tapi aku dengan die hanya kawan k. Kalau nak lebih dari 2 aku rasa memang tak boleh. Fullstop..!!


Aku dan Nur Azreen tapi nickname die Wiwin. Die lah Flower Genuine, yg jual hand-made products 2. Comel kan brg2 yg dier jual? So korang belilah erk [Wiwin, kasi royalti sama aku kerna aku sudah mempromotekan brg ko..!!] Die byk ajar aku untuk menjd matang dari segi pemikiran. Bukan semua but a little bit tapi ckuplah untuk aku. Die ni kan kalau aku kalut ker + bolok ker + wat muka blur ker mesti nak gelak. Aku hairan betol. Aku ada wat lawak B ke?? Lantak lah yang penting aku telah membuatkan dier senyum + ketawa. Aku kenal dah dengan mak dier n mak dier pun kenal sama dengan mak aku. Kiranya kawanlah..haha. Die juga yg telah mendorong aku untuk masuk Band TMS. Thanx Win..!!


Aku dan Wanie. Masa Form2, jamuan Maulidur Rasul. Dielah teman giler2 aku. Betol! Memang die nie giler2 sungguh. Aku kawan dengan since Darjah 5, masa aku pindah ke Besut. Banyak kenangan manis + giler2 sama dengan dier. Aku pun kenal dah ngan family dier, siap mai tumpang tido lagi taw.!! Mak die memang baik giler sama dengan mak aku. Die ni kan ada je idea2 + benda2 yang boleh nak buat lawak. Kadang2 sampai aku tak leh nak ketawa dah sebab byk dah ketawa. Semuanya kerna dia. Pendek kata die ni happy go lucky lah. Nickname die >> Doremon, Mata Besar, Doralin..haha. 2 hanya kenangan manis kitorang masa Darjah 6 k!!
Aku dan Wan Mohd Jumaanon aka Mat Nor..!! Masa nie kat belakang rumah aku, da party sikit..hehe.. Masa Form 3 die lah ketua kelas dan aku pula penolong kelas. Die ni ok, sporting ar jugak. Semua topik leh ckp dengan dier. Kdg2 die nie kelakar jugak, suke sgt usik dier. Miss him so much.

Gambari diambil di tangga rumah aku..hehe.. Diorang lah class mate aku masa aku Form 3. Dari kiri belakang sekali, Dhaniyah, Farah, Anis, Wanie, Aku, Wiwin dan Comey. Wiwin n Comey 2 twins k.. Agak2 masa dorang kahwin 6t dapat anak kembar tak..?? Haha..!!

Aku dan Hafizzudin aka Apih, not Judin k..!!Haha.. Masa nie tengah rehat dari practise band kejap. Die ok. Aku kesian tengok die masa Form3 sebab da prob sikit lah antara die dengan budak2 band yang lain. We lost our drum major. Who?? Dialah drum major kitorg. Die sporting + kelakar. Die selalu jugak lah kongsi2 cerita dengan aku. Antaranya "..aku rasa baik aku kwn dengan budak2 yg nakal dari budak2 yg baik sebab budak2 nakal nie semangat persahabatan dier lebih kuat dan sanggup berkorban untuk kawan dier.." Hurm.. ~ betul ker..?? No comment..!!


From left Wiwin, Aku, Comey, Safura dan Mawar. Kamilah budak2 yg paling HOT..Eeii, betol ker..?? Tipu je lah. Gambar ini diambil ketika Olahraga Sekolah tahun lepas. Wiwin 2 tengah mengintai seseorg 2..haha..Honestly diorang nie cam open sikit lah berbanding kawan2 aku yg lain. Plus + + diorang nie pernh stay kat luar Terengganu so senang lah bg aku untuk bercakap pasal benda2 yg agak sosial berbanding kwn2 aku yg lain. Mawar dan Safura nie pernah mendapat gelaran dari aku iaitu 'budak kota gothic'. Koya stand for perasan [kelatan punyer bahasa ok]


Gambar diambil semasa Jamuan Akhir Tahun Tingkatan 3. Masa nie aku jd MC. Debor giler..!! Yang Cina 2 adalah form teacher aku, Ckg Chong Bee Kuai, mengajar Bahasa Melayu. Ckg aku nie kelakar + sekepala dengan budak2 kelas aku. Ada sekali 2, kitorg tak paham dengan contoh ayat yg dier bagi so die pun bg contoh ayat yg lain. Aku ingat lagi lepas je dier bg contoh ayat ni "..tiba2 kucing saya menjadi anjing.." bergegar satu kelas duk ketawa. Die pun ketawa jugak. Tapi lepas 2 die ckp "..awak nie, saya bg contoh ayat nak suruh awak paham pun awak gelak.." Haih.. ~ Form teacher pun 2 x 5 dengan anak buah.


Aku dan Nadia. Budak nie muda setahun dengan aku. Masa ni adalah hari last aku main saxesphone sebelum aku blah dari TMS. Sedih lah jugak. Aku sayang giler2 dengan saxes aku nie dan aku jaga die elok2. Bila dah lama tak main benda alah nie, aku dah tak berapa ingat pulak note dier. Haih.. ~


Ok. Jangan berani pikir yg bukan2 k..!! Ni Hafizul aka Pijoe dengan Nasrullah aka Pok Loh. Pijoe nie memang kelakar orgnya. Sikit2 "..nasi goreng.." sikit2 "..nasi goreng.." Kenapa?? Sebab die nie suka sangat makan nasi goreng kat kantin. Trademarik die 2 memang popular jugaklah dalam kalangan batch aku masa 2. Pok Loh nie pulak bukan classmate aku. Tapi die ni ok. Pendiam + serius sikit. Tapi die cool. Sebab 2 lah ada sorang 2 kan, die minat dengan Pok Loh. Masa Pok Loh took part dalam Olahraga, budak 2 asyik tgk je kat Pok Loh. Hehehe..


Masa nie Reunion Form 3 di Pantai Air Tawar. Memang best giler ar sebab bakar ayam ramai2. Lepas 2 masa nak makan, keropok terbang lah. Haih ~ Memang kelakar giler masa 2. Masing2 enjoy. From left, Fawwaz, Wanie, Amirah, Sheila Mambo, Aku dan Anis. Semua budak2 nie kecuali Anis adalah kawan2 aku sejak sekolah rendah lagi.


Wanie dan Fawwaz. Diorang mendakwa yang diorang nie kembar kerana tali pusat masih bercantum lagi antara satu sama lain. WTH..??!! Kalau jumpa diorang dekat mana2 jgn tegor. Diorang adalah pesakit mental yg kronik. Diorang ni memang giler2. Kalau diorang nie berduet dalam mengenakan org memang tak kering gusi lah jawabnyer. Masa nie kitorg tgh naik basikal nak pergi ke sekolah selepas pergi mencurik makanan di rumah kawan kami yg sorang lagi. Haha..!!


Yeah..!!ini dia gmbr kelas aku masa aku Form 3. Tingkatan 3 Ibnu Majah. I love you all..!! Rindu sama korang semua. Agak2 bilalah kiter nak>>

>>nak pergi makan kat KFC Besut sama2..??Lepas 2 buat bising sampai ada org tegur?
>>pergi beli nasi minyak dekat tepi sekolah dan makan sama2 kat kantin sekolah time rehat?
>>makan ABC dengan rojak kat kedai depan sekolah 2..??
>>pergi Perpustakaan Kg Raja bukan untuk belajar tapi untuk buat bising sambil send2 lagu kat hp..??
>>langgar peraturan sekolah then Cikgu Duan tegor kiter tapi kiter wat dunno jer..??
>>stay up kat sekolah sampai pukul 4 ptg bukan untuk belajar tapi duk buat gedik santai dekat Dewan Fatimah..??
>>pinjam basikal atau motor orang then merayau2 kat area sekolah sampai tuan punye basikal dan motor tak boleh balik rumah..??

Hurm.. ~ Hanya takdir yang menentukan sama ada kita layak atau tidak untuk mengulangi semua ini atau tidak. Frankly speaking, i miss all of you dan wish that we can hang out together one day...

You May Also Like

0 comments