mari makan ramai-ramai..!!

by - Friday, August 07, 2009

baru2 nie ada something happen di sekolah ku..hehe..actually bukannyer best sgt pun..just acara tahunan sekolah aku dan disambut jugak pada tahun ini..apa dier..??PESTA DURIAN..!!
what the ^&*%??!! yup..aku malas nak cakap byk2 sebab aku nie jenis yang tak suka makan buah2 tempatan..owh please..!!hehe..tapi kalau bagi aku sayur2 memang aku baham tak hingat dunia lah..hehe..

kesian kat Cikgu Asrizaa [ckg +m3 aku thn lepas] kena buka durian utk budak2 perempuan..memandangkan aku ni tak suka tak suka tak suka makan buah tempatan, so kerja aku pada malam itu adalah mengambil gambar..hehe..tak per..itu memang hobi saya pun..hehe..
budak lelaki pulak..??tak payah cakaplah..aku rasa durian 2 habis malam 2 sebab set2 diorang yang tolong habiskan..tak cukup dengan makan kat astaka (tempat diadakan pesta nie) diorang bawak balik kat bilik pulak..sambung makan dekat dalam bilik masing-masing pulak..haih..lepas 2, keesokkan paginya, masa time roll-call nombor bilik masing-masing naik sebab ada 'pesta buah' kat bilik diorang..haih..macam mana lah boleh tidur dengan aroma bau durian yang begitu kuat 2..??hairan2x..

yang gurls pulak..masih dalam tahap yang boleh dikawal lagi..hehe..aku nampak semua orang happy giler sebab boleh makan durian sebanyak mana yang diorang nak..malam 2 aku da jugak bau durian kat dalam aspuri tapi diorang makan ramai2 dekat dataran..tak adalah yg bawak durian masuk bilik..hehe..

inilah die muka budak2 yang memang giler2 betol dgn durian..haha..!!tak cukup dengan 2, diorang ambik durian 2 then sambung makan kat dalam aspuri..apalah..habis satu aspuri dapat 'perfume' baru..haha..!!anyway aku tengok dorang memang enjoy2 giler lah malam 2..
as for me..walaupun aku nie tak suka makan buah2 tempatan tapi aku tak adalah sampai tak boleh nak bau durian kan..buktinyer..tgk gmbr 2..elok2 je aku amik gmbr 2 dengan durian 2..durian 2 memang special sgt2 sebab 2 lah durian yang paling kecik n comel pada malam 2..hehe..kwn2 aku nak makan tapi aku tak bagi pun..lepas aku puas amik gmbr durian 2 baru lah aku bagi kat kwn2 aku yang memang dah 'kempunan' sangat nak makan durian..amik ko..!!dush3x..!!
selepas dalam sejam lebih berhempas pulas menghabiskan durian2 2, akhirnya durian 2 berjaya jugak dikurangkan..dikurangkan ok..bukannyer dihabiskan..lain maksud 2..sebab masa rehat keesokkan harinya ada lagi yg duk menghadap durian ini..haih..badan korang tak rasa panas ke makan durian banyak2..??haha..

dan inilah hasilnya..dari yang ada isi tadi terus bertukar menjadi biji2 nya sahaja..haha..aku yang tak makan durian nie terus masuk bilik aku dan buat keje sekolah sikit..aku tak tahulah dorang semua tido pukul berapa malam 2 sebab bekerjasama membersihkan astaka 2..nasib baek aku tak makan durian..haha..!!

nway malam 2 memang betul2 rsa macam pesta..acara nie memang jadi acara tahunan kat sekolah aku memandangkan durian2 2 adalah pemberian ckg2 kat sekolah aku yg kebetulan ada kebun buah sendiri..bestnyer jadi budak SESTER..semuanya adalah free..!!makan durian free, pergi lawatan ke Langkawi pun free..hehe..

tahun depan bila aku dah tak sekolah kat sini lagi, agak2 nyer adakah aku akan merindui semua kenangan ini..??

You May Also Like

0 comments