Owh Nur Kasih..!!

by - Thursday, August 20, 2009

aku tak tahu lah kot2 kalau ada sape2 kat sini pun minat citer nie..kalau ada ok jugak..kalau tak ada mari mari mari sini..!!dengar ini cerita..!!cerita yang bakal aku sampaikan ini agak mengujakan so berhati-hati ketika membaca nye ok.. =p

tiap2 tahun time aku nak amik exam besar mesti ada satu cerita yang aku akan follow..msa UPSR dulu aku follow citet Gods Of Honour dan Sanay Wala Nang Wakas. Time aku PMR aku follow citer Manja Lara, Spa Q dan Sassy Girl Chun-Hyang. Walaupun tahun nie aku akan ambik SPM tapi itu tak menghalang aku untuk follow cerita yang tengah hot dan sensasi ini. Cerita apa..?? Nur Kasih..!! aku start follow up citer nie masa aku pergi Langkawi itu hari..masa 2 first time aku tgk cerita nie..cam best jer..so dari situ aku pun start lah follow..aku ingat aku sorang je yang minat citer nie rupa-rupanya boleh dikatakan semua gurls batch aku minat gak citer nie..sampai boys batch aku cakap "..penangan cinta.." so tiap2 minggu, masing2 berebut2 nak duduk dpn tb kat bilik rehat..haha..memang best ar biler tengok ramai2..tiap2 kali da part2 yg romantik ker, yg touching ke, mesti sah2 ada yg tepuk tgn, yang menangis..dan yang menangis 2 adalah aku lah..hehe..

drama ni mengisahkan 2 adik-beradik, Adam (Remy Ishak) & Aidil (Fizz Fairuz). Aidil nie baek sket, parents die selalu memihak kpd Aidil sedangkan Adam nie macam sosial skit lah..one day Adam nie terpaksa berkahwin dgn Nur Amina (Tiq Zaqyah). Aidil memang frust giler masa 2 sebab Aidil memang nak memperisterikan Nur Amina. Adam berkahwin ngan Nur pun sebab parents dorang yang aturkan. Start dari dorang kahwinlah macam2 dugaan yang Nur Amina terpaksa tempuhi. Bayangkan seorang isteri digantung tidak bertali oleh suami selama 4 tahun..tapi Nur Amina tetap tabah je sebab die tak mau malukan keluarga kedua2 belah pihak yang menyangka mereka ni bahagia di Australia, tempat Adam belajar architecture..


Adam pulak kahwin ngan Katrina, awek die kat Australia. Malangnya masa dorang dlm perjalanan pulang dari party, dorang accident. Bayi yang Katrina kandungkan gugur dan Katrina tak boleh mengandung lagi lepas 2. Adam pulak terpksa masuk dalam penjara kerana kesalahan memandu dalam keadaan mabuk. Sepanjang duduk kat dalam penjara, Adam baru sedar akan kesalahan2 die selama ini lalu die bertekad untuk pulang ke Malaysia bersama Katrina.

Berita kepulangan Adam memberi tamparan hebat kepada Nur Amina yang masa 2 nyaris2 nak ceritakan hal sebenar kpd family dier dan bertekad nak mintak cerai dengan Adam. Tapi tak jadi sebab Adam dah balik. Walau bagaimanapun Nur Amina tetap tak boleh terima Adam atas apa yang Adam buat kat die selama 4 tahun 2. Adam pulak berusaha untuk mengejar cinta Nur Amina kerana dia mahu tebus balik kesalahan dier selama ni kat Nur Amina.

Masa ni lah macam2 perkara timbul. Akibat tidak dapat terima hakikat yang anaknya sudah mati, Katrina jd macam pysho giler. Memang teruk lah sampaikan Adam dan Aidil terpaksa menghantar Katrina ke hospital orang gila. Oh ya, lupa nak bgtaw, hanya Aidil sorang je yang taw Adam kahwin dengan Katrina. Family die n Nur Amina tak tahu pun psal nie.

Dalam tengah2 kalut nie, adik Nur Amina, Siti Sarah (Umi Nazeera) pulak mari mengacau. Kalau korang tengok pun rsa menyampah + meluat + geram ngan budak nie. Dah lah pakai tdung cam orang tak betul. Lawa lagi aku pakai tdung.. =p Adik die nie macam nak korek rahsia dari Aidil, Adam dan Nur Amina, sampai satu tahap dier sanggup pergi KL semata2 nak siasat psal dorang bertiga nie.

2 je lah serba sedikit dari cerita Nur Kasih. Kalau aku nak cerita lagi pun aku tak tahu macamana ending dier..soo sama2 lah kiter tgk citer nie tiap2 hari Jumaat, pukul 9 malam di TV3. Cerita di diarah oleh Khabir Bhatia yg selama ni memang superb giler bab2 mengarah filem nie. Shot yang die amik pun lawa2 giler..!!lagu 'Nur Kasih' dari Yassin pun mcm tersentuh giler bile dengar baik2..pendek kata memang best ar..

Aku rasa aku dh bercakap banyak kali ni. So kalau nak mengalami sendiri dunia Nur Kasih, korang tengok je lah nanti k..hehe..enjoy the movie..!! =)

You May Also Like

0 comments