Pengalaman Sendiri Pakai Serum

by - Saturday, September 26, 2015

Assalamualaikum


Aku tak tahu lah korang tahu ke tak pasal hal nie :)


Di samping aku sedang belajar untuk habiskan Master aku, aku pun sekarang ni jual serum! hahaha business kecik-kecik kann :) Tapi Alhamdulillah, rezeki Allah tu tak pernah putus :)


Aku start business serum ni sejak February hari tue dan Alhamdulillah, ianya sangat-sangat berkesan dengan aku :)


Dulu aku mengaku aku sangat-sangat malas cuci muka sebab aku rasa muka aku tak adalah jerawat teruk sangat, setakat minyak je. Kalau aku rajin, aku akan cuci muka. Sebab tu aku punya pencuci muka sangat-sangatlah bertahan lama, mau dekat setahun pun ada weyh T.T


Kebetulan semalam aku tengok gambar-gambar lama aku. Ya Allah! Nampak sangat kulit muka kusam, berminyak dan macam gelap sikit lah hahahha Punyalah tak cakna betul penjagaan muka masa tue :)

Aku tak ingat tahun berapa,
maybe tahun 2011 kot

Yang ni tahun 2011 jugak hahha
Then, pada tahun 2012 aku ada kenal seorang kawan aku yang jual serum. Mula-mula macam tak nak beli tapi bila kawan aku tolak dengan harga murah sebab dia nak buat clearance, aku pun beli. Mula-mula pakai macam eh eh macam tak ada pape pun -.-


Tapi bila mama tegur "Nampak lain lah muka. Pakai apa?" Aku macam wah wah ye ke? Apa yang lain?! HAHAHAHA Mama cakap muka aku nampak cerah, nampak segar sikit compare dengan dulu. Yelah sebab dulu aku memang tak pakai pape


Bear in your mind, tak pakai pape tu memang aku tak pakai pape. Hanya pencuci muka semata-mata. Tak pakai make up, cream siang ke malam ke, toner ke. Langsung semuanya tak. Tapi Alhamdulillah, muka aku tak ada masalah. Tak ada jerawat teruk ke, parut yang kronik ke.


So start dari situlah aku pakai serum :) Aku jumpa pulak Kak Massy Haddy dan dari situ aku start jual serum jugak :) 


Selepas pakai serum :)
Muka tak ready nak kena amik gambar. Candid lah kekononnyaaaa
No filter. No bedak sebab masa ni nak p berebut amik pas masuk Konsert AF HAHAHA

Dengan adik aku :)
Gambar ni pun NO FILTER NO BEDAK sebab aku tahu, nak duduk dalam kereta je
So pakai bedak tabur yang biasa tue je :)

Sekarang ni, kalau ada orang tanya aku pakai apa dekat muka, aku akan jawab "pakai serum je" Di samping tu, aku pun ada pakai handmade soap jugak :) Memang ada satu pakej terus dari produk dan label yang sama! Senang! :D


Serum apa yang aku pakai? Sabun apa yang aku pakai? Semuanya boleh rujuk dekat IG 

@serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou @serumforyou 


AKU TAK PRIVATE ACC INSTAGRAM AKU 
SO KORANG BOLEH USHA USHA DULU OKAY!


Aku memang niat nak tolong korang jadi cantik jugak :) Atleast tak dapat jadi macam CTDK, Nora Danish, Song Ji Hyo pun ; atleast muka flawless dan tak ada masalah pun dah cukup :) Aku tahu perasaan korang yang nak cantik tapi malas kan? Rasa macam leceh sebab kena banyak pakai benda itu ini


Tapi dengan serum dan sabun ni, memang senang dan jimatkan masa! Trust me! Aku dah pakai serum hampir setahun dah :)


Jom borak borak kecantikkan okay! Aku tunggu korang dekat IG aku tue :)


 

You May Also Like

0 comments