Akhirnya Aku Dapat Tengok Final FIFA ! :D

by - Tuesday, July 13, 2010



Salam semua ! Dah dah dah ~ Tak payah nak cakap apa-apa bai ~ Gua nak cerita kat lu orang satu benda nie. Lu orang duduk diam-diam dan baca jer. :D


Spain menang FIFA ! :D


Of courselah aku suke weh ! Team fav aku since starting FIFA World Cup lagi tue ! Walaupuan pada mulanya aku ragu-ragu dengan Spain sebab kalah dengan Switzerland tapi lepas dah lama-lama tu, aku yakin yang Spain akan menang :D


Weh weh weh ~ Aku tengok lah Final FIFA tue. Kan ari tu aku cakap aku tak tahu nak tengok kat mana kan? Haaaa ~ Meh sini aku nak cerita tapi gambar tak ada lah ~ Hehe :D


Malam sebelum 12 Julai aku dah start pujuk rommate-rommate aku supaya teman aku pergi ke Dewan Jasmin sebab kat situ pihak UiTM ada sediakan skrin besar. Tu pun aku dapat tahu dari clazzmate aku. Hehe :D


So kitorang pergilah. Kebetulan pulak malam tu hujan. Memang hebatlah sebab dengan payung nya, dengan kitorang yang mulut tak bolah duduk diam sambil jalan perlahan-lahan pada pukul 2 pagi nak pergi tengok bola. Haha :D


Act rommate-rommate aku tu tak minat bola dan tak pernah tengok FIFA. Haha :D Tapi demi aku, dorang sanggup teman. Haaaaaaa ~ Itulah kawan bai ! Haha :D Sanggup buat apa sahaja demi kawan. Hehe :D


Sampai je kat Dewan Jasmin tu, dah start dah game. Bapak ramai giler lelaki dalam dewan tue. Aku rasa kitorang je perempuan Part 1 yang datang tengok bola. Yang perempuan lain-lain ada tapi Part 5 atau 6. Hehe :D Kitorang port belakang sekali dalam dewan tue. Hehe


Lepas tu mulalah ramai giler lelaki datang. Oklah ~ Memang bising lah ~ Roomate aku yang tak minat bola tu pakat tidur belaka sebab dalam dewan tu ada aircond. Haha :D Tapi tak boleh tidur sangat sebab bising. Haha :D Biasalah ~ Kalau dah lelaki ramai-ramai tengok bola, tak kan nak duduk diam kot? Hehe


Akhirnya bila Iniesta sumbat gol pada minit ke 116 satu dewan tu bergegar. Haha :D Memang aku sukalah ! Siap bersorak lagi. Aku pulak? Apa lagi, terus aku bangaun dari kerusi sambil melompat-lompat. Haha :D Peduli apa aku dengan abang-abang seniors kat belakang aku masa tue. Haha :D


Memang best lah masa Spain sumbat gol. Aku suke giler. Dah lah 1st time aku tengok bola dengan dikelilingi lelaki-lelaki yang begitu ramai. Haha :D


Masa game dah habis, keluar je dari dewan, abang-abang seniors semuanya pakat duk hon motor masing-masing sambil menjerit-jerit. Haha :D Jam dah pukul 5.30 pagi dah tapi still bising lagi. Haha. Memang best ! :D


Masa kitorang on the way nak balik dengan payung, ada sekumpulan abang seniors usik-usik kitorang. Die cakap kitorang ini hantu payung sebab jalan-jalan dengan menggunakan payung. Hailoh =.="


Dan masa kelas semalam, aku tak mengantuk langsung ! Hehe :D Mata ini segar jer. Hehe :D Malam tadi pun tidur lewat sebab nak siapkan assigment Political Science. Hehe :D


Dah dah dah ~ Itu je yang aku boleh bercakap dan tulis sekarang ini. Heeeee :D Sekarang ini aku nak pergi makan. Bubye !

p/s : Maaflah aku tak dan nak berblogwalking. Buzy =.=

You May Also Like

8 comments