[Tips Berblogging] Nak Followers Ramai? Ini Caranya! :D

by - Sunday, December 25, 2011

 

 Assalamualaikum


Hari ini ada benda ajaib yang aku buat tapi aku rasa biarlah dulu. Malam-malam sikit lagi ke aku baru tulis. Hehe :) So entry kali ini aku nak kasi tips dekat semua blogger! Ho yeahh! Mari tepuk tangan ramai-ramai! :D


Ok lah ~ Sebenarnya adalah seorang blogger ni inbox aku dekat FB tanya macam mana nak dapatkan followers ramai. Aku kesian so aku pun nak kasilah tips-tips ni hah :)


Sebenarnya, bukan senang nak kasi followers ramai tauu? Macam aku ni hahh ~ Aku just update entry aku, blogwalking dan komen-komen mana-mana entry yang aku rasa aku rasa nak komen. Jujurlah aku cakap, aku sangat-sangat tak kisah pun berapa ramai followers aku


Sebab tujuan aku berblog adalah untuk berkongsi cerita, bagitahu apa yang aku rasa dalam hati aku yang tak ada orang tahu. Tu je ~ Tak ada ehh nak kejar berapa followers aku. Tapi sampailah satu tahap tue, aku macam terkejut jugak sebab followers aku macam menaik secara mendadak especially masa lepas aku habis SPM 2 tahun lepas


Masa tu memang aku macam agak terkejut lah jugak tengok followers aku yang makin hari bertambah sampailah ke angka sekarang. Bukan aku nak berlagak tapi aku rasa macam "Tak sangka ada jugak orang yang sanggup follow blog aku dan baca cerita-cerita aku" Gituuuuuuuuu ~ ;)


Kepada bloggers di luar sana, bilangan followers tak penting. Yang penting adalah kualiti cerita yang kita buat tue. Macam mana setiap entry yang kita buat tu akan menarik perhatian orang untuk terus datang dan follow blog kita. Kadang-kadang aku sendiri hairan, ramai duk cakap "Best lah blog kau Mai" Aku macam tertanya-tanya sendiri, "Amenda lah yang bestnya nie? Heran aku" -.- 


Ye aku tahu bukan senang nak buat semua tue. Tapi yang penting, masa berblog tu, biar ikhlas dari hati. Kau keluarkan apa yang kau rasa, tuliskan apa yang terlintas dalam otak fikiran aku. Berblog biar dari hati, baru betul :)


Ni kalau niat tu dah terpesong, macam mana orang nak tertarik baca kan? Entah lah ~ Jujurlah aku cakap ehh? Aku sangat-sangat cerewet dalam follow blog orang nie sebab aku bukannya ada masa 24 jam untuk baca semua blog yang aku follow. So sebab tu kalau tengokkan kepada blog yang aku follow, alahai ~ beberapa kerat je


Kalau korang nak mintak tips macamana nak tingkatkan followers, aku rasa korang boleh je search kat Google sebab aku yakin ada dah blogger lain yang dah kasi tips-tips nie. Tapi dengan aku ~ Haaaaaaaaaaaa ~ Aku nak kasi korang tips yang wa auuuuuwwwwwwww wa auuuwwwwwwwww dekat korang. HAHA :D


Tipsnya adalah ~ ping lah entry korang dekat group blogger di FB ni hahh ~ Selain dari ping, korang boleh lah nak blogwalking dan berkawan dengan blogger baru kat sana :) Hehe :)


Group blogger di FB :)


Fuhhhhhhhhhhhhh ~ Banyak giler list group blogger! HAHA :D Yeahh ~ Korang boleh lah request untuk masuk group dorang semua ni dan bolehlah start share blog korang kat situ and berkenalan dengan bloggers baru kat sana :) Eh kalau korang ada list group blogger yang lain, meh lah kongsi dengan aku :)


Ececehh ~ Sukalah tu. HAHA :D Oh yaa ~ Jangan lupa like fanpage aku sekali yer? :)




 

You May Also Like

21 comments