Kenali Kulit Muka Anda

by - Sunday, December 02, 2018

Lets talk about our skin, eh eh nope! Your skin :)

[IKLAN BOUGAS BEAUTY]

Korang boleh dapatkan Bougas Beauty Serum di kedai Shopee saya! Follow Shopee saya dan awak akan dapat rebate discount! Hihihi


Kedai Shopee Bougas Beauty Kuala Lumpur : SHOPEE MYSARA NEWRIE

Selamat menggunakan produk Bougas Beauty!


[IKLAN BOUGAS BEAUTY TAMAT]

Memandangkan aku ni jual Bougas Beauty Serum, aku pun akan slowly baca dan amik tahu pasal kulit muka kita. Dulu memang tak pernah amik tahu langsungggggggggg okay pasal kulit muka

Are you searching for the trendiest prom makeup looks to be the real Prom Queen? We have collected many ideas for your inspiration.
Kulit muka yang cantik barulah menghasilkan make up yang cantik!
Gosh i love this look!
"Sara muka awak berminyak lah"
"Haa? Takpelah, dah pakai dah bedak tadi"

Punyalah ignorant kan masa tu? -.-

Tapi slowlyyy sejak start business serum ni, aku macam tak boleh jadi ni. Aku kena amik tahu pasal cara nak jaga kulit so aku macam beli lah produk itu ini dekat drugstore. Pakai dan ikut steps tapi somehow kannnn...

Why this product isnt working for me like everyone else?!

Stress tau beli banyak-banyak, mahal pulak tu (consider me that I'm a students that time) dan lepas tu, kenapaaaaaaaaaaaaaa my friends semua bragging about how good the products with them

"Kau pakai ni weh, sumpah aku pakai bagus giler!"
"Aku pakai ni, seminggu je pun tapi sesuai dengan aku. Trylah weh"

But whyyy Ive got no reaction or same feedback like them meh?

Sedih tauuuu 

So what did I do after that?

Aku cuba kenal dulu dengan kulit muka aku. Untuk kategori kulit berminyak macam aku ni, sangat senang okay nak kenal. Bangun je dari tidur, terus tengok depan cermin dan ya Allah --- berkilat-kilat okay kulit muka! 

Lepas tu kalau sapu muka dekat muka, memang tapak tangan pun berminyak. Fuhh ~ so dari situ pun aku dah tahu kulit aku berminyak. Then aku ada jugak guna oil paper yang Clean & Clear tu. Bila sapu je, terus wow ~ memang nampak dan jelaslah yagn kulit muka aku ni berminyakk

Eh I think you should try this oil paper jugak. Kalau lepas dah guna dan kertas tu jadi lutsinar, maknanyaa korang kulit berminyak tapi kalau tak jadi lutsinar, kulit korang kering :) Simple as that kan?

Tapi boleh je nak try other methods as well untuk lebih double triple confirm pasal kulit muka korang :)

Image result for oil face paper
Im using this one

Untuk korang yang tak tahu kulit korang jenis apa, you can Google atau Youtube macam mana nak tahu. Banyak dah orang dah share dan cerita pasal cara-cara nak kenal jenis kulit kita. Sangat penting tauu untuk tahu apa jenis kulit kita so that after that, we can know which products that are suitable for us! 

Bukan just randomly beli dekat drugstore dan mengharapkan kesan yang bagus! No no ~ is doesnt work that way my dear :)

Tapi dekat sini aku ada attachkan gambar dan cara-cara untuk tahu dan kenal pasti jenis kulit muka kita :)


Related image
Baca ini kasi faham!
Or boleh gantikan facial tissue wipe tu dengan oil paper tu :)

Then selepas dah tahu kita kulit jenis apa, baruulaaaaaaaaaaa kita boleh tahu products apa yang sesuai dengan kulit kita! Haaaaaaaaaa

Ingat -- lain jenis kulit muka, lain jenis product yang sesuai. Untuk kulit berminyak, sesuai yang ini. Untuk kulit kering, sesuai yang ini. So memang berbeza. Kalau korang jenis yang cakna pasal hal penjagaan kulit muka, mesti korang particular kan pasal ni? 

Tapi ada certain orang tak kisah, so terpulang :)

Mengenali kulit muka anda sangat penting untuk dapatkan kulit muka yang sihat dan cantikk :)

Tapi Bougas Beauty Serum memang sesuai untuk semua jenis kulit! Boleh whatsapp dan cari aku di IG @maiserum okay untuk consultation! :D

Fungsi Bougas Beauty Serum
p/s : Ini botol lama ye ada 15 ml. Sekarang botol baru ada 20 ml - dengan harga yang sama!

Alhamdulillah, I love my skin now :)

Jumpa di next entry untuk bincangkan pasal produk apa yang sesuai dengan jenis kulit muka anda! :D


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments