Allah Sedang Menguji Kamu

Thursday, May 12, 2011



Salam. Mari lah kita baca entry sedih lagi suram aku lagi hari ini


Pernah tak rasa sayang sangat-sangat dekat seseorang itu sampaikan susah rasa nak lepaskan dia? Macam tu lah yang aku rasa sekarang ini


Sakit kan? Rasa macam ada lubang besar giler dalam dada nie. Rasa lemah satu badan kita nie. Dan masa tu, kita tak mampu nak fikir dengan baik. Itu yang aku pernah rasa dulu


Susah kan? Rasa macam kita dah tak boleh bernafas. Rasa macam kita dah tak tahu nak buat apa bila dia dah tak ada. Habis tu, macam mana kita nak hidup kalau nak bernafas pun susah? Baik mati je lahh


Tapi Allah dah bagi kita hidup dan nyawa dengan percuma. Tak kan kita nak sia-siakan macam tue. Berdosa bersar kalau kita fikir macam tue. Astagfirullahalazim. Tak baik. Allah tu Maha Pemurah, die bagi semua kenikmatan kepada kita tanpa mengenakan bayaran apa-apa. Syukur Alhamdulillah kepadaMu Ya Allah ~


Habis tu macam mana dengan perasaan ni? Kita kenalah sabar. Allah nak bagi kita susah supaya bila kita senang nanti, kita tak kan lupakan Dia. Allah tu Maha Pengadil. Bila dia bagi kita sakit, esok lusa dia bagi kita senang


Takpe. Sabar lah duhai hati. Allah sedang menguji kamu :')



You Might Also Like

2 comments