Final Piala FA di UiTM Dungun, Terengganu :)

by - Sunday, June 12, 2011



Salam. Haha :D Sebelum aku ceritakan apa yang terjadi masa Perlawanan Final Piala FA antara Terengganu dan Kelantan, aku nak ucapkan

TAHNIAH
TAHNIAH
TAHNIAH



kepada pasukan Terengganu ! Kang aku dah cakap kat entry ini,



AKU SOKONG KELANTAN TAPI MENGHARAPKAN TERENGGANU MENANG !



Haaaaaaaaaaa ~ Memang aku sokong Kelantan tadi tapi keputusannya berpihak kepada Terengganu dengan 2 - 1


Sooo lets the story begin ! Pukul 8 aku dah siap-siap dah dan dalam pukul 9 aku dah sampai kat Stadium. Kebetulan, aku pun dah janji dengan kawan-kawan aku yang satu kos dengan aku nak tengok ramai-ramai kat stadium so dorang pun sibuk duk call aku. Haha :D


Sampai je, duduk atas padang. Basah lah pulak -.- Tapi tak kisah sebab yang penting aku memang nak tengok bola nie. Haha :D


Aku dengan member-member aku dah siap-siap bawak makanan dah. Twisties, keropok, Rocky dengan air mineral botol besar. Haha ;D Best giler makan ramai-ramai dengan kawan-kawan semua, depan perlawanan bola tadi and dibawah langit yang dihiasi bintang dan bulan yang mengambang pada malam ini. Chewahh ! Haha :D


1st half aku memang sokong Kelantan. Act masa nie aku bingung nak sokong yang mana satu sebab kawan-kawan aku yang lelaki sokong Kelantan and kawan-kawan aku yang perempuan sokong Terengganu sebab dorang nak cuti esok. Haha :D

Skrin besar. Mula-mula memang aku dengan kawan-kawan aku semangat giler tengok bola. Kitorang saling bagi semangat dekat pemain bola yang bermain walaupun sebenarnya dah tahu dah yang dorang yang main bola tu takkan menang. Haha :D


Tapi bila dah separuh masa yang pertama yang 1st half, masing-masing senyap dan tak tahu nak cakap apa sebab tak masuk gol punn. Pemain pun asyik-asyik jatuh kan? Aku pun panas jugak lah tadi sebab asyik-asyik jatuh. Haih ~ Buang masa je -.-


Lepas tu half time dah. Masa ini masing-masing sibuk pergi tandas and beli makanan sebab kebetulan ada pihak yang bertanggungjawab jual makanan dan air tadi. Hehe :) Kawan-kawan aku yang lelaki sibuk mintak air denga aku sebab dorang dah haus. Haha :D


Masuk 2nd half, masing-masing dah lesu dah. Tapi aku je yang bersemangat macam orang giler tadi. Duk bagi cheers. Sekali entah macam mana entah, Kelantan gol ! Haha :D Bergegar stadium tu aku rasa dengan sorakkan dari kitorang. Kawan-kawan aku ada yang dah siap berdiri dan melompat. Ada yang duk berlari ke hulur ke hilir dengan bendera Kelantan :)

Amik ~ Masa ini dah siap sorak dah untuk Kelantan. Aku memang sokong Kelantan tapi bila Kelantan gol, aku just sorak macam biasa-biasa je. Haha ;D Tak ada nafsu pulak secara tetiba dan tiba-tiba aku rasa aku patut sokong Terengganu. Haha :D


Makanya, aku pun sokong Terengganu. Dan mula lah kawan-kawan aku cakap "Mai pembelot" sebab aku dah sokong Terengganu. Haha ;D Peduli apa aku ! Terengganu ; tempat tumpahnya darahkuuuuuu ~ :)


Dan aku pun start lah cheers untuk Terengganu sekali dengan kawan-kawan aku yang perempuan. Masa ini lah aku baru perasan perangai sebenar kawan-kawan aku yang perempuan bila dorang pun bersemangat duk sokong Terengganu. Haha ;D



Sekali masa tengah sokong tu, GOALLLLLLLLLL ! Terengganu goal weyh! HAHA :D Aku bangun dan menjerit macam orang giler. Kawan-kawan aku yang lelaki yang sokong Terengganu, apa lagi. Menjerit macam orang giler lah !


Haha :D yelahh ~ Sebab Terengganu kan dapat gol masa last minute dah masa nak berakhir. Kawan-kawan aku yang Kelantan dah get ready dah nak melompat sebab masa nak tamat dah tapi tak kesampaian sebab Terengganu dan gol dulu. Haha :D

Muka happy Terengganu dapat gol :) Inilah die budak-budak kelas B DPA yang turun padang sebab nak tengok bola. Haha :D


Korang tengoklah sendiri kawan-kawan aku yang sokong Terengganu semuanya macam orang histeria sebab Terengganu dapat gol dan sekaligus buat perlawanan bola tadi bersambung lagi. Haha :D Sumpah bergegar weyh padang tadi :)


Lepas tu masing-masing bersemangat giler nak sokong Terengganu. Haha :D Budak-budak Kelantan tadi dah senyap dah sebab dorang pun tak sangka yang Terengganu akan gol pada saat-saat akhir. Haha :D


Lepas tu semangat negeri Terengganu tu tetiba datang. Aku dengan Ana yang asal dari Terengganu pun start lah nyanyi lagu negeri Terengganu dan bagi semangat macam orang giler kat padang tadi. Haha :D


Tapi bila dah lama-lama tu rasa bosan pulak. Aku dengan Hani pun apa lagi. Buat kerja bodoh. Haha :D Kitorang baling-bailng Twisties dekat kawan-kawan kitorang yang syok tengok bola. Dan kepada sesiapa yang terkena tadi, aku dengan Hani punya kerjalah. Haha ;D

Haaaaaaaaaaa ~ Masa ini bila Terengganu dapat gol untuk kali kedua. OMG! Masa ini aku dah tak peduli dah apa orang nak cakap. Masa gol yang kedua ini, aku bangun dan melompat macam orang giler sambil menjerit-jerit dengan kawan-kawan aku. Haha :D Weyh sumpah best kott menjerit kuat-kuat giler tadi :) Eh aku siap shuffle lagi tawww. Haha :D

Masa ini dah nak dekat habis dah. Masing-masing get ready nak melompat je sebab nak tunggu wisel penamat. And masa wisel penamat dah berbunyi, semua orang menjerit-jerit dan berlari-lari keliling padang sambil kibarkan bendera negeri Terengganu.


Psst ~ Masa ini penyokong Kelantan semuanya dah beransur pulang dah. Haha ;D Lepas tu balik lahhh ~ Masa nak balik tue, semua orang duk bunyi hon motor masing-masing sambil menjerit-jerit. Haha :D OMG ~ sebijik betul kenangan malam ini dengan kenangan masa aku tengok Final FIFA masa Part 1 tahun lepas :)


Lepas tu on the way masa nak balik, aku dengan kawan-kawan aku yang perempuan yang semuanya budak kos DPA semuanya macam orang giler duk menjerit-jerit dekat depan Saujana and duk bergaduh suka-suka sesama sendiri sebab Terengganu menang. Haha :D Sumpah best giler ;)


Then pergi Cafe Kapas, beli makanan dan balik. Balik, mandi, makan dan update blog ini ;)


Pape hal pun, tahniah Terengganu sebab menang Piala FA tahun ini. Dah menang ini, jangan goyang kaki pulak. Anggap ini sebagai salah satu cara dan semangat untuk korang lebih berusaha untuk perlawanan pada masa akan datang.


PETEH TERENGGANU PETEH!!


Buat Kelantan, tahniah jugak sebab korang main tadi pun dengan bagus dan semangat juang yang tinggi. Cuma rezeki korang kali ini tak berpihak pada korang :) Takpe. Jangan mudah putus asa.


Kepada kawan-kawan aku yang sokong Kelantan, jangan sedih-sedih yer ! Biasalah tue~ Menang kalah kann adat pertandingan :)


Suara aku dah macam KL Gangster dah nie -.- Serakserak basah tawww :)


Psstt ~ Bak kata Ana, bangga taw dalam IC aku ada nombor 11 iaitu nombor untuk negeri Terengganu ! :D


p/s ; Esok cuti ke tak ni?!

You May Also Like

4 comments