Apa Yang Istimewa Pada Dinner ASCAPS - Masquerade Night?

by - Saturday, November 20, 2010




*ENTRY PANJANG & BANYAK DENGAN GAMBAR*


Salam. Yeah ! Disebabkan line internet yang MAHALAJU ini, aku nak gunakan kesempatan dengan update cerita pasal dinner kos aku sebulan lebih yang lepas =.=" Haha :D Jangan marah dekat aku yer kalau aku lambat cerita sebab aku kan buzy dan line internet pulak macam cemburu je dengan aku =.=


Dinner Public Administration UiTM Dungun pada sem ini bertemakan Masquerade Night. Masa aku dapat tahu tema die yang kena pakai topeng-topeng ini, aku dah buntu dah duk fikir pasal gaun. Yelah ~ Tema macam ini kenalah pakai gaun kan? Hehe :D Lagipun masa Form 5 aku dah pernah menghadiri dinner bertemakan benda yang sama :)

Petang before dinner, raptai duluuu ~ :D

Makanya, 101010 menjadi malam yang paling manisssssss dalam hidup aku :) Bukan hidup aku sahaja, malah boleh dikatakan semua budak-budak DPA. Sebab apa? Sebab malam tu best sangat-sangat ! Kitorang memang enjoy giler dengan apa yang berlaku pada malam tue.

Meja pendaftaran :) Bagi invitation card with your names dan dapat pin bunga setiap seorang :) Tapi aku dengan geng-geng aku rata-ratanya terlibat dengan pementasan Cinderella. So kitorang tak payah daftar pun takpe :) Haha :D

Dewan Aspirasi :) Malam tu, dewan ini macam best sangat-sangat walaupun sebelum ini aku cakap dewan tu macam ngok ngek sikit sebab aircond sejukkkk sangat :) Haha ;D Kitorang beruntung sebab semua orang dapat masuk dalam dewan. Ada sesetengah budak kos lain, kena duduk luar dewan bawah khemah sebab diorang ramai sangat. Hehe


Appetizer - Satay ! Haha :D Err ~ Ni bukan meja aku ok? Ni meja clazmate aku yang lain. Satu meja boleh muat dalam 12 orang tak silap aku. Ada yang campur lelaki perempuan, ada yang kaum sejenis jer. Terpulanglah pada masing-masing. Macam meja aku, kitorang campur lelaki perempuan sebab satu meja tu dah reserved untuk budak-budak Cinderella :) Nak buat macam mana kan? Senior dah tetapkan :)

Pembukaan persembahan - marching band ! Kos kitorang sangat-sangat beruntung sebab Drum Major U kitorang ni budak DPA, kitorang panggil dia DM jer :) So dia boleh request untuk budak-budak band buat persembahan malam tue. Sedangkan untuk kos lain, tak ada pun taww ~ Hehe :D

Yeah ! Our Cinderella ! Act aku tak nak join pementasan nie sebab masa ni dah dekat final tak silap aku. Tapi budak-budak kelas aku asyikk duk pujuk aku kan? So aku pun TERjoinlah jugak. Haha :D Kitorang tak guna skrip betul pun. Just tahu apa yang nak kena buat then cakap jer :) Lagipun kitorang berlatih Cinderella ni 3 hari sebelum dinner nie. Haha :D


Setiap part kena sediakan satu persembahan. Kitorang yang part 1 ni ada 2 persembahan rasanya, Cinderella dengan nyanyi. Yang nyanyi tu clazzmate aku jugak ! Haha :D Habis semua persembahan malam tu, budak-budak kelas aku yang conquer sebab kitorang punya Exco Part 1 adalah budak kelas aku ! Haha :D Drum roll please to Mr CasPIAN !! Haha :D


Kemudian, ada senior tu nyanyi lagu Munajat Cinta dan Madu Tiga by Dewa19. Pergh ~ Memang best giler lah sebab boleh dikatakan semua orang nyanyi sama lagu tue. Haha :D Dan sekarang, tiap kali aku dengar lagu tu, mesti aku akan teringat balik Dinner kitorang nie :) Yang tak boleh blahnya masa nyanyi lagu Madu Tiga tu sebab boleh dikatakan semua budak laki bersemangat giler nak nyanyi lagu tue. Haha :D


Lepas je kitorang habis buat persembahan Cinderella, kitorang kena pergi ke meja kitorang sebab tak nak bagi crowded sangat dekat backstage tue. Ya Allah ~ Sumpah sempit giler kot kat belakang tue. Dah lah kitorang ramai. Huhu. Masa kitorang berlari tue, yang lelaki takpelah sebab dorang punya kasut flattttt jer kan? Tapi kitorang yang perempuan ni, berlari macam kena kejar dengan anjing. Dah lah dengan kasut tinggi 3 4 inci. Haha ;D Memang the best lah kan? Hehe


Backstage :) Before Cinderella. Act ni sebenarnya tandas lelaki taw. Tapi disebabkan dalam tandas ni ada aircond (!) dan kawasannya yang agak luas dan ada tempat duduk, makanya kitorang duduk je dalam tandas nie. Haha :D

Let me introduce to you, this is Nabilah Hani Azali. Haha :D Dia lah Cinderella kitorang. Haha :D Tapi kitorang punya version lain. Selalunya Cinderella ada yang tertinggal kasut lah, iPod lah, HP lah kan? Kitorang punya version, tertanggal gigi palsu ! Haha :D Sumpah lawak giler ok? Yang chewing gum act as gigi palsu lah ~ Haha :D

This is the trio, Fitri, Fahmi @ Alex Evans dan Khalis :) Diorang memang minat music. Malam tu diorang buat pesembahan nyanyi lagu Pergi by Aizat. Fitri dan Khalis tu pandai giler maen gitar. Fahmi pulak pandai nyanyi, suara sedaplah katakan ~ Haha :D Masalahnya sedap kerrr? Haha :D

My clazzmate :)

Glamourous :D

Hot stuffffffff ! Haha :D
From left ; Pian, Na, Ariff dan Mimi :)

The Girlssss ~
From left ; Pkah, Faizah, Fara, Lisda dan Hani

Azwan, Akma dan ehem ehem ~ Aku lah tu weyh ! Haha :D


Malam tu, Akma memang kelakar gilerr. Kitorang asyik gelak dengan perangai dia dan mengenakan die puas-puas hati. Haha :D Even though masa petang raptai tu pun, dia dah buat lawak die. Boleh dikatakan, malam tu, Akma menjadi penyeri dalam dinner kitorang ~ Haha :D

Nak kawan dengan Akma? Search kat Facebook, Jack Ackles. Haha :D


Yeah ~ Our main food for that night ! Haha :D Chicken Black Pepper with Mushroom Soup. Pergghhh ! Sedap giler taw tak? Berbaloi kitorang bayar RM30 untuk dinner nie sebab makanan memang best dan sedap giler. Layanan yang diberikan memang superb giler sebab yang layan kitorang ini pun senior-senior kos Hotal Management. Hehe ;p

Err ~ Hoi ! Sape die pulak lah amik gambar aku tengah makan nie?! Ni mesti kerja si Faizah tu. Haha :D Kuang ajaaaa!! Ok fina ~ Aku ngaku yang aku betul-betul makan masa malam tu ok? Aku lapar taw tak? Dah lah makanan die sedap giler ~ Haha :D


Lepas tu, ada persembahan dari Part 6. Yelah ~ Sem ini kan sem diorang yang terakhir. So dorang nyanyi lagu apa entah, siap dengan lilin lagi sebab masa tu semua lampu dewan ditutup. Memang syahdu jer masa tue. Lepas tu dorang ada bagi cake. Besar giler cake tue. Haha :D


Lepas tu dapat lilin sorang satu. Lilin tu macam sebagai tanda malam dinner kitorang lah ~ Memang cantikkkk giler lilin tue. Hehe. Aku simpan je lilin tu sebagai kenangan aku dengan dinner nie. Tak kan nak bakar kot? Hailoh =.="

Ouh ya ~ Semua persembahan itu sebenarnya adalah pertandingan taw. Kitorang tak expect pape pun sebab kitorang punya preparation for Cinderella tak adalah daboomm macam orang lain. Tapi entah macam mana entah, nasib kitorang kot, kitorang menang ! Dapat 1st place ! Haha :D

Masa die umumkan kitorang menang, kitorang yang duduk satu meja ni semuanya bangun dan menjerit macam orang giler. Haha :D Semua orang dalam dewan tu pandang je kat kitorang. Argh ~ Lantak lah kan? Malam ni aku nak enjoy so suka hati aku nak buat apa lah kan? Haha :D


Then habis sudah dinner kitorang. Masa ini apalagi, bergambar lah kan ! Haha :D Memang best sebab semuanya sibuk nak bergambar dengan orang tu, orang ni lah ~ Kebetulan senior yang handle dinner ni sediakan lighting yang baeekkk punya ala-ala red carpet so semua gambar nampak cantik jer :)


The Boyss ~

My clazzmate except for Adi, yang duduk sebelah kanannnn sekali :) Tapi die tu dah kitorang anggap macam clazzmate kitorang dah :) Even dia pun nak join kelas kitorang sem depan tapi tak boleh lah ~ Huhu


The Girlsss ~


Aku sayang giler dengan clazzmate aku :) Diorang memang superb gilerrrrr! Walaupun perangai lain-lain, latar belakang tak sama, gaya yang berbeza tapi kitorang semuanya boleh ngam. Boleh masuk kepala. Weyh ~ Sayang giler dekat korang :') Sem depan kita jumpa lagi tawww ~ :)


Lepas tu kat luar dewan ada terhidangnya cake yang Part 6 bagi tu kan? Mula-mula sorang sikit dapat rasa lah ~ Tapi bila dah mula kena krim cake, apa lagiiiiiiiiii ~ Haha :D Masa ni memang kecoh nak mampus sebab masing-masing sibuk amik krim cake dan calitkan kat muka orang lain.


Well ~ Budak clazz aku pun tak terkecuali lah kan? Dorang semuanya pakat duk kenakan antara satu sama lain. Haha :D Mula-mula aku tak nak main taw. Aku duduk jauh jer dari dorang semua. Tapi nampaknya tak berjaya sebab last-last aku pun kena jugak. Haha :D Kuang asam ! Haha :D


Masa ini baru je kitorang start maen calit-calit krim cake. Lepas tu, makin menjadi-jadi pulak! Masing-masing duk berlari macam budak kecik sambil menjerit-jerit dan gelak-gelak. Kebanyakkannya, budak kelas aku lah yang main. Budak kelas lain tak perasan pulak aku. Haha :D


Kitorang maen benda alah ni hampir sejam jugaklah ~ Pukul 1 baru balik dan aku lah antara orang yang terakhir meninggalkan dewan. Haha :D Memang best sangat-sangat masa tue. Enjoy giler weyh ! :D


This is the most exciting dinner I ever had in my life ! :DDD



You May Also Like

11 comments