Overnite di Kuantan ! :D

by - Tuesday, November 16, 2010



Salam. Yeah ~ Aku dah selamat sampai di Kota Kinabalu jam 7 petang semalam. Hehe :) Kerja aku sepanjang dalam flight, tidurlah ~ Best ! Haha :D


Tapi bila dah sampai kat rumah, line internet macam kentut yang tak berapa nak lepas pulak. Geram aku ! Sooooooo sementara ada line ni, aku akan cuba update blog aku yer :) Hehe


Baru-baru ni, aku dengan kawan-kawan aku pergi Kuantan. Hehe :D Sewa 2 buah kereta, satu lelaki, satu perempuan. Hehe :) Ok lah tu kan?


Hajat asalnya, aku Faizah dan Adi je yang nak pergi. Tapiiii jadahnya nak pergi 3 orang je kan? Mana best ! Haha :D So ajaklah clazmate aku yang lain-lain pergi. Dari 3 orang dah jadi dekat berbelas-belas orang. Lagi masyukkkk kan? Hehe :)


Amik kereta pukul 11 tapi bertolak ke Kuantan dekat pukul 2 sebab tunggu budak lelaki -.- Ya Allah ~ Diorang ni memang lambat lah ~ Geram aku ! ;p

From left behind ; Adi, Gman dan Khalis
From left in front ; Harris dan Fahmi @ Alex Evansss !
So bertolak lah kitorang. Singgah kat McD Kerteh, beli makanan dan zasssss terus ke Kuantan.


Sampai Kuantan, pergi ke Mega dulu. Tak tahu nak buat apa. Haha :D Nak tengok wayang tapi masing-masing tak tahu nak tengok cerita apa. Aku suggest tengok Burried tapi haram jadahnya ~ Cadangan aku memang ditolak mentah-mentah =.="



Faizah dan Lisda :)

Faizah Mimi dan Pkah

Then masing-masing beli aiskrim McD kat Mega tue. Lepas tu kitorang duk kat kerusi dan borak-borak. Haha :D Masing-masing macam tak pernah makan aiskrim pulak ! Ada yang pergi aiskrim 2 kali. Haha :D Macam budak-budak kecik betul lah ~ :)

Muka sakaiiiiiiiiii ! :)

Boleh dikatakan kitorang datang Mega semata-mata untuk makan aiskrim jer. Haha :D Lepas tu, kitorang gerak ke ECM dengan hajat besar iaitu nak tengok wayang. Ok fullstop ! Haha :D

Masa kitorang, yang perawan-perawan ni nak pergi kat kereta, baru perasan yang kitorang kena saman sebab tak letak kupon letak kereta tue. Haha :D Kelam kabut jugak tapi last-last kitorang bayar pakai pos jer. Haha ;D Kira oklah tu kan dari tak bayar langsung. Hehe :p


Sampai je kat ECM, semua orang terus berpecah ! Haha ;D Aku dengan Lisda pergi shopping. Aku rembat t-shirt 2 helai, getah ikat rambut dengan seluar jeans satu ! Haha :D Lepas tension bhai lepas shopping banyak-banyak. Haha ;D

Budak laki? Ni yang dorang buat . . .

KARAOKE !!!

Let me tell you something. Budak lelaki kelas aku semuaanyyyaaaaaaa giler karaoke tahu? Pantang ada masa je, mesti nak pergi karaoke. Honestly, dulu aku segan nak karaoke. Yelah ~ Suara mana sedap mana kan? Tapi bila dah kawan dengan diorang, dengan aku aku sekali jadi giler karaoke. Haha :D


Lepas tu kitorang pergi makan dekat Food Court dan tengok wayang! Haha :D Part ni memang best sebab kitorang dah lah ramai so nak cari kesepakatan dalam nak tengok cerita apa tu memang susah nak cari. Aku nak tengok cerita ni, yang ni nak tengok cerita tue.


Walaupun kitorang tak tahu nak tengok cerita apa, aku hairan sebab diorang tetap jugak beratur nak beli tiket wayang. Bila dah sampai dekat kaunter, bisingnya Ya Allah =.= Akak kaunter tu pun gelak-gelak je tengok kitorang. Haha :D


Entah macam mana entah, diorang pergi beli tiket cerita The Child Eye. Ok fine ! Aku dah warning diorang jangan beli cerita hantu sebab aku takut tapi diorang beli jugak. Nak tak nak kenalah tengok kan sebab total semua tiket RM96. Haha :D

Kecoh giler kitorang dalam wayang nie memandangkan orang tak ramai. Orang yang depan kitorang pun terus pindah tempat lain sebab kitorang bising sangat.


Aku banyak menjerit lah tengok cerita ni sebab cerita ni banyak mengejutkan aku. Yang tak boleh blahnya, lepas aku menjerit, Adi cakap dengan aku "Mai, bukak mata. Tak ada pape lah ~" Haha ;D Faizah dah tergelak sakan dah masa tue.


Honestly lah, kawan-kawan aku semuanya macam tergelak-gelak je bila tengok cerita hantu nie. Aku je yang duk menjerit macam apa. Faizah cakap dengan aku "Mai kau kena duduk sebelah pengarah cerita ni lah. Baru dia rasa dihargai sikit sebab kau menjerit-jerit tengok cerita die" Haha :D Sengall ;p

Lepas tengok wayang, kitorang gerak ke Teluk Cempedak dan stay kat sana. Pukul 2 pagi pergi kedai makan, makan. Haha :D Lepas tu pergi TC balik dan tidur. Haha :D Dalam pukul 4 pagi, aku, Khalis, Harris dan Pkah duk kat McD borak-borak sampai lah matahari terbit. Tapi sebenarnya aku tidur kat McD tue. Haha :D


Pagi tu, lepas sembahyang Subuh, kitorang pun balik ke Dungun. Muka sorang-sorang sakai gilerrr. Haha ;D Dengan tudung senget, rambut serabai, muka mengantuk. Haha :D


Sampai je bilik, terus tidur ! Haha :D Tapi honestly, memang syokk giler pergi Kuantan hari tue. Yelah ~ Tengah tension + sedih + bengang + angin tak betul lepas tu pergi rilex-rilex dekat Kuantan. Memang the best lah kan? Hehe :)


Psst ~ Sem depan kita pergi overnite dekat Kuala Terengganu yer? Haha :D

You May Also Like

1 comments