Bubur Nasi Segera ; Penyelesaian Kepada Masalah Kelaparan! :D

by - Friday, April 13, 2012


Assalamualaikum


Hai kawan-kawan. Ambuiiiiiiiii ~ hebat tau sebab dalam satu hari aku boleh update sampai dua entry. HAHA :D Dulu masa lepas SPM aku boleh pulak update sampai 5 entry satu hari -.- Apa nak heran? Yelah ~ Sekarang ni kan aku selalu buzy, tak ada masa nak update blog. Hehe :)


Tapi hari ini memang sumpah bosan -.- Rasa macam useless giler duduk je dalam bilik sedangkan kawan-kawan kau semunya duk berjimba dan bersuka ria. Ambuiiii ~ Untunglah pergi jalan-jalan. HAHA :D Sebenarnya aku ni tengah menunggu sesiapa je yang nak ajak aku keluar. HAHA :D Tapi ada ker? -.- Memang sah tak ada so baik kau update je blog Mysara oitt ~ :O


Berbalik kepada main point, sekarang ni kan aku tengah buat intersessio. So memandangkan aku duduk dalam dan stay dekat kolej, aku mengharapkan agar cafe adalah bukak. Tapi alih-alih ~ tak ada cafe bukak. Cafe yang terdekat iaitu cafe Perhentian pun tutup sebab ada renovation eyh? -.-


Cafe tuttt bukak tapi selera aku cannot go lah dengan Cafe tuttt. HAHA :D Bukan aku sorang je eyh yang cakap macam tue? Kawan-kawan aku yang lain pun so so je ~ Kiranya Cafe tuttt ni macam pilihan terakhirlah bagi kitorang -.- Cafe cafe sebelah kolej tasik aku tak pergi sebab jauh -.- Dah lah tak ada kereta, motor pun tak ada. Basikal? Ada banyak sangat dekat kampus aku ni tapi semuanya bukan aku punya -.-


So semalam aku pergi Bandar Dungun yang tercinta tu sebab nak pergi pasar malam. HAHA :D Alang-alang tu, aku borong lah macam-macam jenis maggi, biskut, ovaltine dan apa lagi eyh? Oh Apollo -.-


Tak lupa jugak aku beli Bubur Nasi Segera. Hoho ~ Sedap boh! :D Rasa macam bubur betul je padahal tak punn -.-

Inilah buburnya! :)

Ada dua bahagian dalam plastik dia ; satu beras dan satu lagi sayuran dan rempah

Gunting plastik tu dan letakkan dalam bekas dia

Letak air panas, tunggu 2 minit dan jeng jeng ! Siap dimakan! :D


Inilah penyelamat aku kalau in case aku dah bosan makan maggi. Jujurlah aku cakap, aku dah tak ada mood dah nak makan maggi. HAHA :D Sekarang ni aku asyik rasa nak makan Bubur Nasi ni je. Sebab sedappppppppppp! :D Tapi makan benda-benda yang SEGERA memang tak baik untuk kesihatan kan? Hmm takpelah ~ 


Apa lagi kawan-kawan? Cubalah yer? :)


 

You May Also Like

8 comments