Siapa Pulak Yang Sebarkan Number Aku nie?! :O Ni Yang Saya Nok Maroh Nie -.-

by - Friday, April 13, 2012

 

 Assalamualaikum


Di petang Jumaat ini, aku nak cakap pasal something yang aku rasa macam "Aduh :O"


HAHA :D Actully tak adalah bengang sangat kan cuma kalau dah tiap-tiap hari asyik benda yang sama berulang tanpa mengira masa, TANPA MENGIRA MASA, kau pun boleh naik hangin jugak kan? -.-


Okay lah ~ Sejak aku guna num maxis ini sejak aku mula-mula duduk dekat UiTM Dungun ramainya yang salah nombor dan kacau-kacau aku. Ya Allah ~ Tensen betul Mak Jemah. Jap jap ~ Nak tanya nie, ada sesiapa tak yang ada sebarkan nombor aku hah? -.-


Seingat aku lah ~ dua-dua number aku ni hanya orang-orang memang aku kenal di alam realiti aka yang pernah bertentang mata dengan aku je yang ada. Aku tak mudah nak sebarkan number aku unless ada benda penting yang perlu diselesaikan. Aku rasalah ~


Tapi sejak bila eyhh? Hmm ~ sejak aku lepas habis SPM, lagi menjadi-jadi num maxis aku ni kena kacau -.- Err ~ actually bukannya kacau mana pun, cuma entahlah -.-


Alkisahnya macam nie, sejak lepas habis SPM. num maxis aku macam dah jadi macam num kaunter pertanyaan pulak -.- HAHA :D Sebab apa? Sebab ada sajeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee num yang tak dikenali yang masuk dalam num aku




Dan yang lagi aku peliknya ialah, semuanya adalah budak-budak yang lebih muda dari aku which is budak sekolah! :O Oh oh ~ Apakah yang terjadi nie? Saje wat suspen sikit. HAHA :D


Dan majoritinya yang sms dan call aku tue, semuanya panggil aku "CIKGU" Eh eh ~ Sejak bila pulak aku jadi cikgu nie? HAHA :D Banyaklah weyh -.- Sumpah ramai giler yang sms aku. Esp masa time results nak keluar, results SPM dan PMR terutamanya, malam before nak final exam kat sekolah kan ~ Semuanya pakat duk sms aku, "Cikgu doakan saya yer?" Kalau aku malas nak reply, aku just berdoa je untuk dorang agar dipermudahkan segala-galanya kepada mereka, biarlah aku tak kenal pun diorang nie :)


Tapi lama-kelamaan, aku jadi pelik. Kenapa number maxis aku ni mostly yang kacau adalah budak-budak sekolah. So kebetulan masa tu ada sorang budak ni, sms aku, tanya rumah aku aka rumah cikgu dia duk mana sebab nak datang beraya -.- WEYH AKU BUKAN CIKGU KAU LAH! HAHA :D


So aku pun tanyalah ~ Dari budak tue, aku dapat tahu yang budak tu dapat num aku ni dari majalah sekolah. HAHA :D Rasa macam lawak pun ada. Actually cikgu diorang ni MUNGKIN salah bagi number dekat majalah sekolah dorang dan number tu pulak terkena dekat num aku (TEORI AKU SENDIRI)  HAHA :D 


Lepas tu biasalah ~ Bila dah ada dekat majalah sekolah, pakat habislah satu sekolah tahu number aku sebab semua orangkan akan dapat majalah sekolah kan? -.- Haaaaaaaa ~ Tak pasal-pasal number aku jadi femes. HAHA :D


So lepas tu aku pun pesan dekat budak tue, suruh cakap dekat kawan-kawan dia yang sebenarnya cikgu dia tu salah bagi num dan terkena num aku. Aku suruh dia jumpa cikgu dia tu dan konfemkan num yang sebenar cikgu tue. Dan budak tu pun cakap okay :)



BTW cikgu yang dorang maksudkan ini ialah Teacher Meda, ex cikgu dekat SBPI Batu Rakit. So kepada sesapa yang kenal Teacher Meda nie, tolong konfemkan balik yer num cikgu awak sebab num cikgu awak dalam majalah sekolah tue, bukan num cikgu awak. Hehe :)


Tapi kepada sesiapa yang tersalah anggap num aku ni num cikgu dorang dan mintakkan keberkatan dorang untuk jawab exam, halalkan semuanya, aku pun halalkan dorang je lah bagi pihak cikgu dorang sebab dorang pun tak tahu pape kan? Aku pun berdoa agar adik-adik SBP aku ni berjaya dalam hidup mereka :)



p/s : Sejak Form 1 sampai Form 4, tiap-tiap tahun mesti tukar number. HAHA :D


 

You May Also Like

0 comments