[Topik] Nama FB Lagi Mudah Diingati ; Betul Atau Tidak?

Monday, June 25, 2012


Assalamualaikum


Nama FB kawan-kawan korang lagi korang ingat dari nama sebenar dorang ; betul atau tidak?


TETTTTT! Masa dah time. HAHA :D 



Pada zaman era globalisasi nie eh eh asal pendahuluan aku macam karangan UPSR pulak dah nie -___- Aku rasa semuaaaaaaaaaaaaaaaa orang dah ada FB kan? Kita, adik kita, abang akak kita, malah mak ayah kita pun dah ada! Wah wah ~ hebat betul kan? HAHA :D Kalau masa zaman Friendster Myspace dulu, ada tak mak ayah kita nak buat acc jugak? Tak adakan? :p


So apa yang aku nak cakap nie, FB ni macam dah hampir semua orang ada. Macam aku, aku dah guna FB ni since aku Form 5 lagi. Dan sejak daripada tu timbullah nama komersial (kau sape doeee nak ada nama komersial bagai -___-) Mysara Newrie


FYI Newrie tu nama ayah aku tauu? Ayah aku yang suggestkan aku guna nama Newrie tu tauu. Hehe :) So lepas daripada tu, hampir semua orang kenal aku dengan nama Mysara Newrie. Nak-nak masa dekat UiTM nie. Kalau aku pergi cafe ker, pergi pasar malam ker, mesti ada jeee kawan aku panggil aku "Mysara Newrie!" HAHA :D


See? Aku dah cakap dah. Nama FB kita ni lagi orang ingat dari nama sebenar kita. Macam aku, aku pun sebenarnya tak ingat nama penuh atau nama sebenar kawan-kawan aku. So aku just panggil nama FB dorang je. HAHA :D


Contoh ; nama penuh Angie Siti Nurul Ain tapi nama FB dia Ain Jasmine Dahlia. Asal weyhhhhh kau pilih nama nie?! HAHA :D So aku pun asyik duk ingat nama FB dia tu nama penuh dia. Sampaikan kadang-kadang kalau ada orang tanya aku "Nama penuh Angie apa?" aku pulak tersasul cakap nama FB dia -.-


Satu lagi kes ; nama kawan aku Wan Mohammad Faris tapi nama FB dia pulak, Joyah Mentimun. Weyh boleh bayangkan tak macamana perasaan aku masa aku tengok aku ada kawan nama Joyah nie?! Sape pulak mak cik yang aku approve nie? (padahal nak cakap yang ramai orang add aku pfft -.-)


Bila aku cek-cek balik, rupanya FB si Faris nie hah. Sampai sekarang melekat dah nama Joyah tu dengan dia. Even dalam HP aku pun aku save nama dia Joyah. HAHA :D Tambah-tambah lagi, dahlah ada dua orang nama Faris dalam batch aku nie, so nak bezakan dorang ; sorang Faris Joyah dan sorang lagi Faris YDP


Lepas tu, korang pernah tak mengalami situasi di mana korang nak kenalkan kawan korang dekat kawan kau yang sorang lagi tapi malangnya kawan kau tu tak kenal. Lantas korang pun akan cakap "Alaaa nama FB dia Qatrun Ineles tue, tak kan tak kenal kottt!" Lepas tu kawan korang yang satu lagi pun cakap "Oh dia tu ker? Kenal lah weyhh"


See? Nampak tak betapa pengaruh besarrrrrrrrrrrrnya nama FB ni dalam kehidupan korang. Nama FB ni lah yang sebenarnya menfemeskan korang secara tidak langsung. HAHA :D


Haaaaa ~ hari tu masa hari Jumaat baru-baru ni, lepas modul dekat Dewan Aspirasi, aku ada HAI HAI dengan sorang budak lelaki ni tau sebab aku ingatkan dia tu kawan aku padahal tak. So aku pun macam cakap dengan Hani "Weyh macam pernah kenal dia tue tapi sape eyh?" lalu dengan pantas Hani pun cakap "Alaaaaa nama FB dia Asyraf KhairulRozee" dan aku pun cakap "Oh diaaa, kenal kenal sebab dia frens dengan aku dekat FB" HAHA :D 


Aku bet ramai jugak yang mengalami situasi macam aku kan? Dimana korang lebih ingat dan lebih kenal nama FB kawan-kawan korang dari nama dorang yang sebenar. Betul tak? HAHA :D Tolonglah jangan nak menipu dengan aku sebab korang pun ada FB jugak kan? :p


Tapi aku ada baca dekat FB tadi, ada orang update status cakap "Kalau orang tu tak guna nama dia sendiri dalam FB tu maknanya dia tak bangga dengan nama yang diberi" So apa pendapat korang tentang hal nie?


So kalau korang nak orang ingat nama korang, letak nama FB yang baik-baik dan mudah dihafal. Janganlah letak nama Tengkoraxx Hidup. Tak ada sape nak kenal dengan kau -__- Kang tak pasal-pasal satu UiTM kenal kau dengan nama Tengkoraxx Hidup. 



Aku tak tahu kenapa, aku rasa macam happy sangat-sangat kalau cikgu atau lecturer ingat nama aku HAHA :D "Awak Mysara kan?" "Aah sayalah tu Madam" :) Dan kalau lecturer tu tak ingat, aku akan pastikan dia akan ingat jugak nama aku HAHA :D Dah jadi habit kotttt sejak sekolah dulu untuk memastikan semua cikgu dan lecturer ingat nama aku HAHA :D


Eh eh ~ korang pun ada jugak tak pengalaman macam aku nie? Meh lah share! :D


p/s : Hai Madam Hidayah! Saya tahu Madam baca blog saya! HAHA :D Inilah cerita yang saya cakap dengan Madam yang saya nak tulis tue :p


 

You Might Also Like

8 comments