Derma Darah Kepada Pacat di Bukit Bauk ; Siapa Nak Join? HAHA :D

by - Saturday, February 11, 2012


 Assalamualaikum

Pacat ; sekali tengok macam jelly bean punnnnnnnnnnnnnnn ada. HAHA :D


Hoyeahhhhhhhhhhhh! Baru balik dari mendaki Bukit Bauk sebenarnya. HAHA :D Ceh mendaki ~ macam lah Bukit Bauk tu tinggi macam Gunung Kinabalu. HAHA :D


Actually, sem ni aku kan sem 4. Sem 4 untuk modul nya adalah panjat Bukit Bauk. Sebelum sebelum nie, modul asyik dalam kelas je. So tu yang macam excited semacam je nak panjat Bukit Bauk sebab atleast bukan dalam kelas lagi. HAHA :D


Pagi-pagi lagi, dalam pukul 6.30 aku dah bangun. Aku Akma dengan Mar pun siap-siap lah ~ Lepas tu, kitorang sapu minyak angin dengan Losyen Mustajab dekat kaki. HAHA :D Sebab apa? Sebab tak nak kena gigit dengan pacat. Ngaummmmm ~ HAHA :D


Sebenarnya, semalam kitorang dah ada ceramah Modul Kesetiaan. Mula-mula aku tahan lagi lah mata nie dari mengantuk tapiiiiiiiiii lepas je dapat makan nasi lemak yang dorang bagi, Mak Jemah tak tahan lah ~ Apa lagi, terus berselimut dengan Hani, tidurrrrrr ~ HAHA :D Si Akma pulak baik punya landing atas bahu aku. HAHA :D

Hani dan aku :)

Hani dan Akma

Lepas tu tunggu Ammar kejap (biasalahhhhhhhhhhhhhhhhh ~ ) dan jalan pergi Stadium sebab nak pergi Kolej Tenggol dengan kereta Akma. HAHA :D Akma tinggalkan kereta dia kat stadium sebab die tumpang tidur bilik aku. Kebetulan, roomate aku yang sorang lagi, balik rumah minggu nie.

Tunggu Ammar ye? HAHA :D
Sampai je kat Kolej Tenggol, terus terkam dan berkumpul dengan budak-budak kelas aku. Nampak jugak kawan-kawan aku dari batch yang lain. Ada yang pakai baju merah, ada yang tak. Tapi overall, nampak merah lah :) Merah tu budak DPA lah ! :D

Antara terawal yang sampai

Biha dan Qali ; perlu ke buat macam tue? Pfftt ~ HAHA :D

Ina dan Akma :)
Berkumpul dulu ramai-ramai ikut kelas dan buat barisan panjang lepas tu duduk. Haish ~ Sebijik macam masa dekat sekolah dulu-dulu. Best lah ~ HAHA :D Bila dah berkumpul ramai-ramai, ada je bising pasal itu ini, gelak itu ini. HAHA :D

Sampai kan budak ni pun pelik je tengok kitorang. HAHA :D COMEL GILER BUDAK NIE XD

Dan seperti biasa, bergambar lagi. Sebab kebetulan aku bawak camera. Hehe :) Oh ya ~ Sebelum kitorang naik Bukit Bauk, dapat roti dan air mineral sorang satu. Makan dulu, kasi breakfast. Tapi tak lama lepas tu, ramai yang mengadu sakit perut sebab tak biasa makan pagi. HAHA :D


My classmates :)

AM 110 4B <3

Budak DPA

Mereka ni kaki sakat belaka nie -.-
 "Mai semangat sekali nak panjat bukit!" "Mai jangan naik Bukit Bauk Mai" -.-

DPA Boys :)

DPA Girls :)

Lepas dah makan roti tu, lecturer pun suruh lah satu persatu kumpulan pergi naik. Untuk mendaki kali ini, ada 4 laluan. Kitorang yang kos DPA dapat Laluan 3. So kitorang okay je lah :)


Tapi yang peliknya lah kan ~ masa lecturer tu cakap "Okay ~ kumpulan 1 Laluan 3, sila beratur dan pergi ke pagar Kolej Gemia" budak-budak kelas aku pulak yang bangun dan nak pergi. Padahal ~ kitorang ni budak Group B, sepatutnya kasi lah dekat Group A. HAHA :D Adoi ~ Langkah bendul dah namanya nie. HAHA :D


Lepas tu masa kitorang pergi tu, aku terdengarlah kawan aku, Midin rasanya (yang tak habis-habis duk menyakat orang) cakap "Korang pergi dulu. Biar pacat hisap darah korang dulu. Nanti kitorang tak payah kena" HAHA :D Macam pape entah dorang punya nasihat. HAHA :D


So bergerak lah kitorang. Yang aku nak gelaknya lah ~ baru berjalan 20 langkah tak silap aku dan tak sampai lagi dekat pintu Kolej Gemia tue, dorang dah sibuk posing atas kerusi batu dan suruh aku amik gambar. HAHA :D Sengal betul lah ~

"Mai mai ! Cepat amik gambar!"

OTW ke Pintu Kolej Gemia
Amik gambar dulu! :D

Sampai je dekat pintu masuk kepada kitorang nak masuk ke laluan 3, ada penjaga tau. 2 orang. Okay lah ~ Syarat nak kena masuk, kena nyanyi dulu. Pulakkkkkkk? HAHA :D Tapi aku rilex je sebab aku tahu, budak-budak kelas aku ni pandai menyanyi belaka. HAHA :D


Sekali kena nyanyi lagu Negarakku dengan Wawasan Setia Pelajar. HAMIkkkkkkkkkk ~ HAHA :D Mula-mula nyanyi lagu Negaraku, best lah ~ Berdiri tegak, macam masa kat sekolah-sekolah dulu. HAHA :D Tiba lagu Wawasan Setia Pelajar, ada yang tersangkut-sangkut. HAHA :D


Lepas tu kena menyanyi lagu Patriotik. Argh sudahhh ~ Datang idea Hani, nyanyi lagu apa entah tajuk die tapi lagu dia macam nie "Merahmu bara, semangat wajaaaaaaaaa" HAHA :D Nasib lah masing-masing ingat lagi lagu tue. HAHA :D

Nampak tak? Nampak tak? HAHA :D

My classmates ; all girls :)
So bermulalah pendakian kitorang naik Bukit Bauk. Silap kitorang lah tadi sebab kitorang tak streching dlu. HAHA :D Bagus betul budak kelas aku nie. Nak naik Bukit Bauk tapi tak streching dulu. HAHA :D Mana tak semput? Mana tak cramp kaki? HAHA :D


Mula-mula je aku lalu atas batu kat dalam sungai, aku dah hampir-hampir tergelincir dah. Fuhhhhh ~ berdebar Mak Jemah tau? Yelah ~ Kalau jatuh dalam sungai, tak tahu lah apa akan jadi pada diriku ini -.- HAHA :D


Masa starting mendaki tu, kitorang yang kat depan ni memang laju giler naik sampai kawan-kawan kitorang yang kat belakang ni dah bising-bising dah suruh slow. Yang paling aku nak gelaknya, Gman dengan lantangnya bersuara "Tak payahlah nak laju-laju sangat! Nak menunjuk dekat siapa?" HAHA :D


Lepas tu half way kitorang punya pendakiaan, kitorang yang depan ni stop jap ~ Lama jugak lah ~ Sebab aku dengar yang budak belakang kitorang nak rehat. Oh ya ~ Aku duduk depan je masa mendaki Bukit Bauk sebab kalau duduk belakang, letih nak mengejar yang depan. Atleast kalau duk depan, dapat rehat sekejap sementara tunggu kawan-kawan yang kat belakang. HAHA :D


Haaaaaaaaa ~ nampak tak? Nampak tak? HAHA :D


Sampai kat Checkpoint 2. Masa ni Fatin Liyana tak larat dah sebab aku dengar dia pitam sekejap. So kitorang tinggalkan die kat sini. Masa kat Checkpoint 2 nie, kena jawab dua soalan. Hehe :) Soalan yang 1st kena jawab pasal Rukun Islam. Soalan kedua aku dah tak ingat dah. HAHA :D Kena jawab beramai-ramai. Dan Alhamdulillah ~ kitorang berjaya dengan cemerlangnya! :D


So perjalanan diteruskan. Masa nie laluan memang dah berliku-liku dah. Kena panjat itu ini, laluan kitorang pulak memang curam je. Huhu  ~ takut jugak sebenarnya tapi hmm ~ sabar je lah. Nasib baik lah ada Qalidatul Aishah yang bagi sokongan padu kat kitorang. Biasalah ~ Datin kan? HAHA :D

Agak-agak, berapa curam ni? Hehe :)

Yeah ~ Tolong menolong! :D
Turun bukit :)
Sampai dekat Checkpoint 3. Sampai kat sini, tak ada soalan tapi macam pertukaranlah. Pasal demokrasi. Hehe :) Meman sesuailah dengan kos kitorang yang amik Public Admin nie. Kitorang kena lantik Ketua Baru sebab Ketua Lama, Pian dah bersara. HAHA :D


So kitorang sebulat suara, memilih Zulhilmi aka Pok Cik untuk lead kitorang. Muka dia macam bengang je. HAHA :D Sumpah kelakar! HAHA :D Masa dia mula-mula lead kitorang tue, aku dengar budak-budak belakang menjerit "Abang RELA, perlahan lah sikit!" HAHA :D


Lepas tue, aku dengar lah yang kat belakang tu, menjerit "Pok Cik! Rehat dulu japp!" Tapi dengan slumbernya Pok Cik cakap "Kalau dengan aku, tak ada rehat-rehat eyhh?" HAHA :D Aku dah bantai gelak dah masa tue


Sampai kat satu port, kitorang macam lost kejap tau. Duk mencari-cari kain yang merah putih tue. Eh kain ke? Alaaaaaaaaaa yang macam plastik tue. Kebetulan, aku duk belakang Pok Cik. So aku tanyalah dia, "confirm ke jalan ni weyh?" Dia pun cakap "Entah. Aku main jalan je nie" HAHA :D


Masa tengah syok-syok turun bukit tu, sekali


ARRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHH PACAATTTTTTT!



Qali menjerit. Sumpah kuat giler. Terkejut Mak Jemah tauu ~ HAHA :D Aku ingatkan apa tadi, rupa-rupanya pacat. HAHA :D Aku tanyalah dekat mana sebab Qali belakang aku. So mestilah sebelum dia nampak pacat tu, mesti aku yang nampak dulu. HAHA :D Dia cakap "Tu Mai ! Yang tu!" Tapi mata aku tak nampak sebab aku ni rabun sikit. HAHA :D


Lepas tu aku tengok-tengok lah kasut aku. Eh eh ~ Tak ada pacat lah ~ HAHA :D Nasib baik! :D So perjalanan diteruskan lagi :)

Gambar lagi :)
Air sungaii :)
Sampailah dekat satu tempat tu, kitorang sampai dekat Sungai. Sungai tu aku tengok macam dalam je. Lepas tu ternampak pulak line merah putih kat seberang. So maknanya kena cross lah kan sungai tue? Masalahnya, sungai tu nampak macam dalam giler -.-


Aku okay je kalau nak cross sungai tue cuma aku takut pacat je -.- Mak oiii ~ Sungai die air okay je, confirm lah sejuk cuma yelah ~ pacat ! -.-


So kitorang pun berkumpul kat satu tempat lapang sambil budak lelaki duk survey-survey jalan mana yang patut lalu. Tak tahu macam mana dan nak tanya siapa sebab kitorang dah lah 1st group. Lepas tue, tak ada orang yang guide kitorang. Huhu ~


Masa tengah lepak-lepak ni, aku pun terdetik lah nak cek dekat kasut, kot-kot ada pacat ke ~ Sekali aku bukak stoking aku, ada pacat. Okay mula-mula aku cool down dulu ~ Tak menjerit. HAHA :D Aku pun berani kan diri, nak tarik sendiri.


Eh eh ~ Bila aku tarik pacat tu, dia tak nak tercabut dari kaki aku. Makin sedap pulak die hisap darah aku. Aku pun dah panik dah tengok pacat tu dekat kaki aku. Aku pun apa lagi, menjerit lah ! HAHA :D Terima kasih lah dekat Pian yang tolong cabutkan pacat tu. HAHA :D


Turn Hani pulak ~ Dia dah menjerit-jeit dah masa tue. Aku tengok pun macam dah ngeri dah jadinya. Tapi bila tengok gambar-gambar dia tengah takut, eh comel je. HAHA :D

Ololoooo ~ Takut yer? HAHA :D
Lepas dah habis sessi mencabut pacat, kitorang pun amik gambar. Aihh? Macam tak ada pape je? HAHA :D
AM 110
Group B
Lepas tu, kitorang decide nak terus cross sungai tue. Haaaaaaaaaaa ~ Masa ni memang dah berdebar dah. HAHA :D Sekali, eh eh ~ patah balik! HAHA  :D


Kitorang ada masalah sikit samada nak keluar ikut padang sasar ataupun teruskan yang dekat sungai tue. Macam-macam duk komen. Ada yang cakap tak logik lah keluar ikut padang sasar, ada yang cakap kena cross sungai lah ~ Macam-macam! HAHA :D

"Aku nampak lah line merah putih tu" Zul

Cek cek kasut, kot-kot ada pacat :)

Bergambar :)
Last-last, Arif call Sir Hamdan, lecturer kitorang masa Part 2. Sir Hamdan suruh kitorang stay kat situ je. So kitorang stay kat padang sasar tu je la ~ Kebetulan pulak, pemandangan memang lawa giler! :D Hijau pokok, biru langit dan merah baju kami ; memang perfect combination :)

HOYEAH! :D

Supermann!

Lompat lagi
Serious ~ aku suka gambar nie :)
Picture of the day! :D

Gambar dah cantik tapi Gman kacau -.-

Taklimat dengan Encik Hamdan
Lepas dah habis taklimat tue, kitorang dikehendaki bagi kesimpulan dari start mendaki sampai lah ke habis pendakian. Actually masa ni aku ada record video masa aku duk tanya sorang-sorang tapi malas ehh aku nak upload. HAHA :D Biar aku sorang je yang tengok video-video tue. HAHA :D

Bulatan ramai-ramai :)

Bincang ramai-ramai

Geng-geng Mak Jemah. HAHA :D
Masa ni masa diberi 3 minit je untuk buat kesimpulan tapiiiiiiiiii dah jadi berbelas-belas minit sebab masing-masing pergi dekat Pok Cik. Kaki Pok Cik sahaja dah berapa ekor entah pacat duk sedap hisap darah dia. Fuhh ~ kenyang pacat hari ini. HAHA :D

Pacat di kaki Pok Cik!

Tengok-tengok pacat
Rehat ramai-ramai

Pfft ~ HAHA :D



Gambar lagi :)



Muka ceria je sebab dah selesai turun bukit -.-

Sekail masa on the way nak ke tempat mula-mula kitorang berkumpul tadi, baru lah nampak budak Group C baru sampai. Hmm~ Lepas tu apa lagi, pakat duk menjerit-jerit lah belaka. Budak lelaki kelas aku bantai budak lelaki kelas C sebab dorang lambat sampai. HAHA :D Kiranya macam nak berlagak lah sebab kitorang sampai dulu. HAHA :D


Dalam duk bising-bising menjerit-jerit tu, kawan aku dah terkeluar habis dah bahasa negori dia. HAHA :D Kelakarlah ~ Bila aku tanya dorang semua kenapa, Gman cakap "Ada ke patut? Dah tahu ada penyakit kencing manis, pergi naik Bukit Bauk" HAHA :D

Perang-perang suara. HAHA :D

Kembali Pulang :)

So lepas tu kitorang jalan ramai-ramai pergi ke Kolej Tenggol balik. Masa on the way ni kan, ada orang tuuuuuuuuuu buat video klip nyanyi lagu Saya Anak Malaysia. HAHA :D Siapa? Entah lerrr ~ Mak Jemah pun tak tahu. HAHA :D


Sampai dekat Kolej Tenggol, kitorang kena sign attendence dan makan timeeeeeeeeeee! Makan nasi minyak dengan minum air sirap you olss! Terbaik tau! Perut dah lapar, semua benda pun jadi sedap. HAHA :D 

Makan-makan

Makan-makan lagi

Masa kitorang tengah makan, Pian pergi amik pacat dan letak dalam polisterine makanan tu dan letak depan kitorang. Masing-masing pun tengok lah pacat tu bergerak-gerak kan. Lepas tu entah macamana entah, idea Pian yang sangat-sangat bengong datang. Dia tengok pacat tu bergerak-gerak dan kemudian, dia cakap "Eh pacat tu menari KPOP lah!" HAHA :D 

Budak Group A

Budak Group C

So lepas makan, kitorang pun balik lah ~ Oh by the way, mintak maaflah kepada Group D E dan F sebab tak ada gambar korang. Sebab korang turun lambat sikit so aku pun balik je lah :) Hehe

Ammar cakap "Dugong-dugong kelas nie" -.-
Memandangkan Kolej Tenggol dengan Kolej Duyung memang jauh giler-giler, so Qali pun tawarkan diri nak hantar aku dengan Hani. Hehe :) Terima kasih lah yer Qalidatul Aishah dengan Wan Nornabiha sebab sudi tumpangkan kitorang. HAHA :D


Sekali datang Si Arif, nak tumpang sekali. Nasib baik muat kereta. HAHA :D


Aku balik bilik je, terus mandi. Mak Oiiiiiiiiiiii ~ Masa aku bukak seluar, aku baru perasan dekat kaki aku ada 2 luka sebab kena gigit dengan pacat. Fuhhhhh ~ Berdebar dah aku -.- Dah lah masa tu aku sorang-sorang dalam bilik, kang sape lah yang nak tolong alihkan pacat dari kaki aku. HAHA :D


Gigitan cinta pacat -.-
See? Sampai sekarang luka kena gigit pacat tu macam sakit je -.- Hmm ~ tengoklah kaki aku kat atas nie. Urat-urat kaki semua dah timbul dah. Nampak sangatlah aku ni kuat berjalan kaki. Ni kalau pergi berurut dengan Tukang Urut, konfem-konfem dah kena marah nie.


Balik bilik je, aku terus update blog nie. Dah hampir siap dah, aku dah tak tahan sangat sebab pening kepala. So aku pun tidur kejap dan sambung lagi update blog nie, demi kawan-kawan aku yang nafsu menggila suruh aku update blog dengan cerita nie. HAHA :D

All my classmates :)



Overall, memang best lah dapat daki Bukit Bauk dengan kawan-kawan sekelas. Bising itu ini, mulut sorang-sorang pulak memang tak boleh nak cover langsung bila dah daki, tolong menolong antara satu sama lain, gelak sama-sama, menjerit sama-sama. Hehe :) 


p/s : Adoilah ~ Esok hari Ahad, kelas full! -.-



 

You May Also Like

8 comments