Lagu Mexico Jadi Lagu Tema Kolej?

by - Thursday, September 29, 2011



Salam. Amboi masingmasing yang duk berkerut dahi tu kenapa? Oh ~ daftar kolej ehh?


Haha :D Ini entry aku rasa budak budak UiTM Dungun je kot yang faham. Sebab start pukul 12 malam tadi, kitorang dah boleh tempah bilik dah untuk sem depan. Tapi nak tempah bilik pun kena based on merit kita jugak. Tak cukup merit, NR lah jawabnyaaa


So malam tadi, satu UiTM Dungun sibuk mengonlinekan diri untuk dafar dan nak tahu status pelajar yang boleh melayakkan untuk daftar kolej. Macam aku, alhamdulillah ~ Status aku berjawatan, under Kelab Debat dan Pidato :) Eh ~ Aku tak adalah hebat sangat. Banyak lagi benda yang kena aku belajar :)


Terima kasih diucapkan Faiz Al Junid! :D

Nampak ada gaya macam Presiden Kelab tak? Hahaha :D


Okayy ~ So malam tadi pun daftar. Tapi kalau dah semua daftar, line internet pun jadi slow -.- Aku punya broadband memang tak boleh guna langsung sebab entah apa entah -.- Tapi bukak FB Blog dengan Tumblr laju pulakk -.-


So aku pun call lah semua orang yang aku rasa duduk rumah dan ada line internet. Haha :D Semua orang ok yang aku kenal termasuk yang duduk kat Johor. Dorang cakap, nak bukak iKolej tu pun memang dah tak boleh sebab ramai sangat yang masuk -.-


Dalam pukul 2 pagi macam tue, kawan kepada kawan aku yang duduk Kolej Tenggol dapat daftarkan untuk aku dan roomate aku, Nena tukarkan bilik aku. So thats it! Lega hati aku dah daftar kolej dah :)



Haaaaaaaaa~ Kat atas macam nie lah kalau kitorang nak tempah bilik :) Just untuk budak UiTM Dungun sahaja :) Hehe


Mostly kawankawan aku pulak daftar Kolej Tenggol sebab ada JPK Kolej bagitahu, kolej pantai untuk yang berjawatan sahaja. So dorang macam tak nak amik risiko. Aku pun nasihatkan dorang macam tu jugak.


Kolej Pantai adalah Kolej Kapas, Perhentian dan Duyung. Dinamakan begitu sebab kitorang menghadap pantai. Kolej Tasik pulak adalah Kolej Redang, Tenggol dan Gemia sebab berdekatan dengan tasik yang ada kat dalam UiTM nie.


Masa nak tunggu loading tu, macammacamlah ragam yang aku tengok. Ada kawan aku yang sanggup call mak ayah, mintak tolong daftarkan. Pakat semua duk call orangorang yang berdekatan and yang ada internet nak mintak tolong daftarkan. Ada yang duduk kat tangga, tunggu loading page


Masa aku dengan kawankawan aku tengah lepak kat luar, tunggu loading yang tak habishabis lagi, adalah terdengar satu jeritan dari kolej lelaki,


"BILA NAK BUKAK NI?!"


Sumpah kuat giler -.- Haha :D Ni mesti kes bengang sebab line slow, tak dapat akses masuk untuk daftar kolej. Macamacam hal.


Tapi serius cakap ehh, daftar kolej ni lagi mendebarkan dari nak jawab paper Costing pagi tadi. Haha :D Aku tidur pukul 3 pagi tadi sebab aku nak pastikan aku punya daftar kolej dah settle dulu, baru aku tidur. Yelah ~ Duduk dalam lagi best dari duk luar :)


Yang kelakarnya lah, masa kawankawan aku duk bincangbincang nak duduk kolej mana, adalah satu perkara yang kelakar tauu. Bagi aku kelakar lah, kalau korang rasa tak kelakar, lantoklahh -.-


"Weyh kita nak daftar kolej mana nie?"
"Aku rasa baik kita duduk Tenggol sebab blablablabla"
"Haaa ~ takpelah kalau macam tue. Kita duduk Tenggol je lah"
"Hmm ~ Kekgi kerap lah kita nyanyi lagu nie, '..tenggol, tenggol la camise negra'.."


Aku yang tengah duk syok buat past year Costing tergelak secara spontan sebab aku tak expect pun kawan aku akan cakap benda tue. Adoiii ~ sakit perut aku duk gelak masa tu. Ni masa aku tengah taip entry ni pun, aku tengah dengar lagu La Camise Negra dan aku tergelak lagi. Haha :D


Dan masa tengah jawab final Costing tadi pun, aku masih boleh tergelak lagi bila teringat pasal insiden malam tadi. Adoi ~ Sakit perut aku. Haha :D Aku rasa lagu tu dah boleh jadi lagu tema kolej dah. Hehe :)


Alhamdulillah ~ Aku dapat duduk kolej lagi sem depan. Harapharap sem depandepan pun aku dapat duk kolej lagi sampai lah ke masa degree nanti. Hehe :) BTW kalau buat Degree kat UiTM Shah Alam, agakagak dapat kolej tak? Hehe :)


BTW kepada kawankawan aku yang dapat status NR, aku simpati dengan korang. Takpe. Korang buatlah rayuan dulu sebab kita mana tahu lagi kan apa yang terjadi kan? So takpe. Kalau perlukan pertolongan ke, just callingcalling aku :) Insyallah ~ Aku akan tolong selagi aku termampu :)


Ni aku bagi korang tengok video lagu La Camise Negra. Dengarlah kat chorus lagu tue. Hehe :)



Tengo Tengo la camisa negra
Porque negra tengo el alma
Yo por ti perdí la calma
Y casi pierdo hasta mi cama

You May Also Like

5 comments