Mimpi Selalu Datang Dalam Tidur

by - Tuesday, January 12, 2010

Salam. Aku post kan entry nie just nak mintak pandangan korang. So segala apa2 yg terlintas dalam hati dan fikiran korang, aku amat alu2 kan untuk korang bg pendapat ok? Aku just straight to the point je lah erk sebab kejap lagi aku kerja. Esok kerja dan lusa ceramah praktikal motor pulak. 18hb nie aku dh boleh start bawak kereta kat Litar! Haha *bangga2x..
Penhujung tahun 2007, masa aku Form3, aku da mimpi. Dalam mimpi 2 aku da berkenalan dengan seorang Boy yang err ~ agak ok lah. Aku tak kenal pown dier. Aku just dpt rasa yg kitorang kawan then couple. Wah, couple 2! Haha. Ok2 sambung cerita
Dalam mimpi 2, die bawak aku pergi jumpa parents dier. Jumpa kat rumah dier. Memang kaya giler ar mamat nie. Kereta dekat 5 bijik, rumah besar dan family dier pown baik je ngan aku. Boy dalam mimpi aku nie just simple and humble jer. Die baik giler2, caring dan paham perasaan aku. Aku dapat rasakan yg die memang syg giler kat aku. Masa dekat rumah dier, die bwk aku pergi balkoni kat rumah dier. Haih ~ Masa 2 lah insiden I LAP U, U LAP ME. Haha!
Then aku terjaga dari tdo. Masa 2 aku tak rasa apa2 pown pasal mimpi 2. Aku just anggap maybe mainan tdo jer. So aku just wat rilex dan sambung main2 dgn jiran2 aku kat Gong Kedak dulu *kat Besut lah!
Keesokkan malamnya, aku mimpi boy nie lagi. Haih, masa ni macam aku dgn die dah agak besar lah skit dari mimpi yg 1st 2. Dalam umur lebih kurang 18-20 tahun. Masa nie aku dgn dier hangout sesama kat shopping complex and we really had a great time together.
Dipendekkan cerita, ada something happen kat relationship aku dgn dier nie. Puncanya adalah kata fitnah daripada org laen yag jelas 100% JEALOUS dekat aku dengan dier nie. Aku dengan boy nie memang berhempas-pulas nak selamatkan hubungan kitorang nie. Memang byk betul dugaan masa 2.
But at the end of the story *err ~ But at the end of the dream *haha, baru betol! kitorang break up. Aku ingat lagi masa 2 aku dgn dier kat tengah2 jalan yg sunyi dan aku ditemani oleh kawan aku dan die keseorangan. Die tengok aku dan aku tengok dier. Die pandang aku dan pegang tangan aku. Die betol2 tengok mata aku. Aku tahu die sedih giler2 dengan perpisahan yg terpaksa dilakukan nie. Aku boleh tgk kesedihan 2 dalam mata dier. Sambil die pegang tangan aku die cakap "Jaga diri baik-baik" Then die pegang kepala aku. Masa 2 memang aku sedih giler2. Air mata nie tak leh nak tahan2 dah lagi. Then die pown pergi.
Masa die pergi 2 aku just tunduk je pandang jalan dan aku jatuh. Jatuh terduduk. Sambil aku duduk atas jalan raya 2, aku panggil dier. Aku panggil nama dier. Wua! Sedih yg teramat2! Dan caya tak aku cakap yg masa aku tulis nie aku nangis?
*tak boleh nak teruskan. Aku terlalu2 sedih bila teringat balik biarpown ia hanyalah mimpi!

You May Also Like

4 comments