Projek Besarrrrrr Punyer!!!!

by - Friday, January 29, 2010

Salam. Esok dan 5 hari yang akan datang aku akan kerja shift malam. Dan dan dan itu bermakna, teng teng teng! Aku akan tidur lambat dan bangun lambat! Hua hua! Sukanya hati aku!!


"..Sarah!! Sape die cakap?? Kelas Memandu ada tiap-tiap hari!!.."


Err ~ cancel lah apa yang aku cakap kan tadi. Hehe


Act projek yang aku maksudkan di entry aku yang sebelum ini tak ada lah besar sangat pown tapi bagi aku ia amat bermakna sebab ia menandakan kematangan aku dalam hidup ini.


Kematangan apa??


Kematangan dari segi memasak! Hey hey hey, mari kita bersorak bersama-sama sebab aku dah pandai memasak!

Tak da orang? Tak pe lah


MyEm0.Com


Ok we carry on to the next story


Lepas amik lesen L dan buat segala macam, tetiba aku rasa nak buat kek. Dan dan dan kek yang menjadi pilihan hati ialah cup cakes!! So pergi bandar, amik duet dan terus pergi kedai buat kek 2.

Aku beli butter, chocolate rice, paper cup, tepung gandum dan icing sugar.

Dan tak lupa juga 20 biji telur!! Err ~ nak guna untuk buat cupcakes 8 biji jer sebenarnya. Hehe

Masukkan mentega dan gula halus dalam satu bekas dan


Kacau dengan alat teknologi canggih yg disediakan. Haha. Masukkan telur dan serbuk penaik. Kemudian kacau. Lepas 2 masukkan chocolate rice dan kacau sehingga betul-betul sebati.

Masukkan dalam paper cup. Hehe. Aku ambik anggaran dalam satu sudu besar untuk setiap satu papercup 2. Ok lah ~ Hehe. Sementara itu...


Pukul putih telur sahaja dan icing sugar sehingga kembang ok. Wah, rasa macam chef rancangan masakan lah pulak! Hehe

Macam inilah rupa cupcakes aku 2 setelah dibakar selama 30 minit ++ Hehe. Bentuk dier tak bulat2 lah sebab tak ada bekas. Hehe


Kemudian, korang boleh lah hias cupcakes 2 sesuka hati korang dengan krim icing yang telah diputar tadi. Hehe.

Taarrraaa!!


Inilah rupanya cupcakes aku yang baru 'dilahirkan' 2. Hehe. Rupanya sesedap rasanya. Haha
Sesape yang tak ada masa 2, bolehlah try buat cupcakes sebab at least masa terisi dan dapat menjana kreativiti masing-masing expecially masa bab-bab nak hias cupcakes 2. Haha. Proses aku buat semua cupcakes ini adalah mengambil masa lebih kurang 2 jam. Hehe. Selamat mencuba!

You May Also Like

0 comments