Sambungan Cerita Mimpi

by - Tuesday, January 12, 2010

Salam. Aku nak jygak sambung cerita aku kat bwh nie. Sape yg tak baca lagi klik [sini] then sambung baca cerita nie ok! Dan dan dan janganlah gelak weh biler aku cerita psal nie. Aku juz nak taw pendapat korang ker. Mana taw ada pendapat2 yg bernas ker yg boleh aku amik iktibar kan kan kan???
But at the end of the story *err ~ But at the end of the dream *haha, baru betol! kitorang break up. Aku ingat lagi masa 2 aku dgn dier kat tengah2 jalan yg sunyi dan aku ditemani oleh kawan aku dan die keseorangan.
Die tengok aku dan aku tengok dier. Die pandang aku dan pegang tangan aku. Die betol2 tengok mata aku. Aku tahu die sedih giler2 dengan perpisahan yg terpaksa dilakukan nie. Aku boleh tgk kesedihan 2 dalam mata dier. Sambil die pegang tangan aku die cakap "Jaga diri baik-baik" Then die pegang kepala aku. Masa 2 memang aku sedih giler2. Air mata nie tak leh nak tahan2 dah lagi. Then die pown pergi.

Masa die pergi 2 aku just tunduk je pandang jalan dan aku jatuh. Jatuh terduduk. Sambil aku duduk atas jalan raya 2, aku panggil dier. Aku panggil nama dier. Wua! Sedih yg teramat2! Dan caya tak aku cakap yg masa aku tulis nie aku nangis?
Aku panggil die lagi dan lagi. Die berhenti jalan dan pusing balik ke arah aku. Die duduk dgn aku atas jalan raya 2 sekejap dan pegang bahu aku suruh aku bangun dari terus duduk atas jalan raya 2. Bila aku dah berdiri sama dengan dier, dier hanya senyum kat aku dan pergi tinggalkan aku sendiri. Aku taw die senyum 2 sebagai nak tunjuk dier tabah menghadapi semua perpisahan ini tp die tak dapat berbohong dengan aku sebab aku tahu dier pun sedih jugak. Aku panggil die lagi. Banyak kali.
Then aku tersedar dr mimpi 2. Lepas aku tersedar dari mimpi 2 aku nangis lagi. Aku rasa kan benda 2 betul2 terjadi dekat aku dan aku rasa sedih sgt2. Malam seterusnya aku berharap sgt dapat mimpi kan dier balik tapi dier tak muncul2.
Aku tunggu tunggu dan tunggu. Agak lama dier tak muncul dalam mimpi aku sampailah masa aku Form4 tahun lepas, aku mimpi die lagi. Kali nie aku dengan macam dah dewasa. Dalam lingkungan umur 25-30 tahun. Masa 2 aku terserempak dengan dier kat shopping complex. Aku tengok dier dan dier tengok aku. Tetiba die lari. Aku kejar dier kat celah2 org ramai 2. Tapi die sempat larikan diri. Sebelum die hilang, dier berpaling ke belakang dan tengok aku. Aku baru je nak pergi dekat dier then tengok dier dah tak da secara tiba2. Aku tersedar lagi dari mimpi 2. Aku rasa sedih. Kenapa dier buat macam ni kat aku?
Sampailah baru2 nie, aku mimpi lagi. Baru beberapa hari yg lepas lah. Dalam mimpi 2, aku dan semua kaum kerabat aku ada Family Day kat resort lah kononnya. Agak lama jugak lah aku dan semua family aku stay kat resort 2.
Dipendekkan cerita aku berkenalan dengan sorang mamat yang bekerja kat resort 2. Die lah yg bertanggungjawab yg menjaga dan menyelia family aku masa 2. Die baek sgt2. Aku dapat rasakan yg benda nie masih baru lagi sebab masa 2 family aku dan dier juga ada masa buat suprise birthday party aku. Birthday aku kan baru beberapa hari yg lalu. Die pown da wish kan happy birthday kat aku. Aku rasa happy sgt2 masa 2.
Lepas 2 die bagi aku coklat. Die suruh aku makan. "..awak makanlah coklat nie. Dalam coklat nie saya ada letak something.." Aku makanlah coklat 2. Yup! Masa 2 aku dapat rasa memang ada benda dalam coklat 2. Masa aku baru je nak panggil dier, tetiba parents aku panggil dan ajak aku pergi. Aku baru je nak panggil nama dier tapi tiba2 aku tersedar.
Ya Allah, aku betul2 sedih. Sebab lelaki dalam kedua2 mimpi aku 2 sangat2 baek dan aku dapat rasakan yg mereka sayangkan aku kerana diri aku. Aku tak pernah dilayan sebegitu baik oleh lelaki2 2. Aku betul2 sayang dorang. Tapi itu hanya mimpi sahaja. Mungkin mainan tidur.
2 malam yg lepas, aku berdoa kepada Allah. Janganlah bagi mimpi 2 datang balik. Cukuplah die hanya datang dalam mimpi aku sekali jer sebab aku takut nanti die datang dan dier pergi balik. Aku tak sanggup dah nak hadapi semua 2. Aku taw mungkin korang akan pikir yg bukan2 tapi yup! Ini adalah cerita sebenar yg perlu anda semua percayai.
Aku nak mintak pendapat korang semua. Plisss, tolong lah yer. Aku betul2 nak opinion dari org di luar sana 2 tentang hal ini
+ Adakah mimpi aku ni hanya mainan tidur? Kalau mainan tidur kenapa aku dapat rasakan seolah2 die betul2 ada dalam hidup aku sampai masa diepergi tinggalkan aku, aku nangis? dan semasa post kan entry nie, aku masih mengalirkan air mata kerana rindukan dier
+ Adakah mimpi nie sebagai petunjuk aku dalam mencari pasangan hidup aku nanti?
+ Adakah lelaki2 ini betul wujud dalam dunia ini?
2 shj. Harap kamu semua dapat tolong saya yer.
>> Sehingga ke saat ini, aku masih mengharapkan kehadiran dier dalam mimpi2 aku yg seterusnya <<

You May Also Like

4 comments