Pertukaran Yang Memang Disengajakan. Hehe :D

by - Saturday, August 20, 2011



Assalamualaikum :)


Jenis aku , aku memang tak pernah nak puas hati dengan sesuatu. Kalau ada pun, aku akan guna dalam 1 2 3 bulan lepas tu dah bising, nak yang baru


Contoh 1 - Sejak aku Form 1 dah berapa kali dah HP aku bertukar. Aku tak fahamlah kenapa HP yang aku pernah guna, tak pernah nak kekal lama dengan aku -.- Act mak ayah pun dah bising dah ~

"Tulah ~ Sibuk main mesej sangat"


Hadoiiiiiii ~ tersentap jiwa bila aku dengar. Haha ;D
Eh yang tetiba aku nak sentap asal? Aku bukannya ada geng nak mesej dengan aku. Haha :D


HP 1 - Nokia 3310. Masa ini aku Form 1, guna pun terpaksa kongsi dengan adik aku. Yang tak boleh blahnya, bila ayah aku masukkan topup, habis satu sekolah aku canang suruh hantar mesej dekat aku sebab teruja nak main mesej. HAHA :D


HP 2 - Nokia 1100. Ni HP ayah aku yang lama. Ayah aku beli HP baru dan HP yang ni die bagi dekat aku. HP inilah yang banyak mengkhayalkan aku sebab aku mesej cinta cintun monyet guna HP ni lah ~ Haha :D


HP 3 - Sony Ericsson menda apa entah. Ni HP ayah aku bagi sebab die dah beli HP yang lain. Masa ini kan, sumpah perangai aku macam apa. Yelah ~ 1st time guna HP yang ada bunyi, boleh tangkap gambar, ada warna skit kan? Bila HP aku bunyi, orang semua tengok je dekat aku dan aku hanya pandang dorang dengan pandangan "HP aku ada lagu. HP kau ada?" Sumpah berlagak nak mampus -.-


HP 4
- Sony Ericsson W apa entah. Ni lah HP yang pertama dan baru yang aku ada. Haha ;D Masa ini aku penghujung Form 4, beli masa dekatdekat nak raya. Masa ini berlagak kurang skit sebab masa ini semua orang dah ada HP yang ada lagu dan camera kan cuma nak menunjuk sikit yang HP aku boleh bukak tutup. Haha ;D Weyhhhh ~ Asal lah perangai aku masa kecikkecik dulu langsung tak boleh blah hah? *Tampar diri sendiri #_#


HP 5 - HP yang ini bukan aku punya tapi member aku punya sebab HP aku yang nombor 4 rosak sebab jatuh dan aku terpaksa pinjam HP die. Haha ;D Weyh masa ini aku rasa macam sedihnya sebab HP tak ada lagu and tak ada camera. Insaf sebenar ~


HP 6
- Aku beli seminggu selepas aku berada di UiTM Dungun. Dah ada HP baru, kenalah ada nombor baru kan? Aku beli nombor Hotlink yang aku guna sekarang masa ini lah ~ Beli kat Dungun, sekali dengan topup dan nombor, total RM100. Ok lah ~ Lagipun masa ini tengah hangat berkenalan dengan seseorang. Haha :D


HP 7
- XimAX. Sumpah aku tak pernah dengar nama jenama ini sampailah ayah aku bagi HP ini dekat aku. Haha ;D Masa ini happy taw sebab 1st time guna Qwerty keypad. Jakunlah skit dan macam terkekok sikit. Ter ehh ~ bukan sengaja pun. Haha ;D


HP 8 - Tak sampai 5 bulan, aku beli HP E Touch. Haha :D Masa ini memang aku rasa macam nafsu yang menguasai aku. Haha ;D Aku beli HP ini adalah sematamata nak cari HP yang boleh muat 2 simcard. 2simcard weyhh ! Bukan sebab apa pun -.- Dan selalunya 2 simcard adalah HP yang macam koopa sikit kan? Haha ;D Adoi ~ Tak taw nak cakap apa dah -.-


Tak lama lepas tu, dalam awal sem ni hari tu, hp ini dah aku ucapkan goodbyeeeeee!


HP 9 - Yeahhhhh ! Current HP that Im using ittt ! Ulala ~ HP ini ayah aku yang bagi sebab ayah aku beli HP ini dua haritue. Haha :D So nak cakap apa? Bersyukurlah dengan apa yang ada :)


Sebenarnya masa Nokia C3 ni mulamula keluar dulu, aku nekad tak nak guna sebab aku tengok macam biasa je. Sekali bila dah guna, oh heaven terasa di jiwa sebab aku boleh tukartukar theme HP sesuka hati aku. Haha :D


dan nafsu menggila aku menjadijadi sebab tetiba aku rasa nak tukar casing HP aku ni jadi warna merah. Haha :D


Now Im using HP number 9 (Hotlink) and HP number 6 (Celcom)


Contoh 2 - Bukan sahaja HP, malah nom HP pun aku selalu bertukar. Masa aku Form 1 sampailah aku Form 4, itulah zaman kegemilangan aku dimana aku selalu tukar nombor. Haha :D


Dari Hotlink (1st time guna sebab nak dapat murah sebab parents guna Maxis) bertukar ke Celcom (sebab merengek dengan ayah kredit cepat habis sebab kawankawan banyak guna Celcom). Kemudian bertukar ke Celcom jugak (sebab masa ini ayah tawarkan untuk guna postpaid) HAHA :D Kemudian tak lama lepas tu tukar ke Hotlink (sebab nak sama dengan pakwe masa tue -.-) dan ke Celcom balik (dah tak tahu sebab apa dah -.-)


See? Bapak banyak kali aku tukar nombor. Tapi alih-alih Hotlink Celcom je. Haha :D Dan akhirnya starting form Form 4 aku dah kekalkan nombor aku.

Aku pakai nombor Celcom yang sekarang ini sejak aku Form 4 sebab Ketua Pengawas aku buat operasi besarbesaran jual nombor kat sekolah (masa tu tengah kecoh dengan UPAX) dan nombor Maxis sekarang seminggu selepas aku masuk UiTM :) So total, aku guna 2 nombor.


Contoh 3 - wallpaper aku kat desktop tuuu ~ paling lama pernah aku guna dalam 2 bulan lebih je. Tu pun sebab aku jarang-jarang guna lappy. Kalau dah selalu sangat aku guna lappy, ada je benda yang aku nak kacau.

Current desktop. Tengok betulbetul folder bawah belah kiri sekali. Haha ;D Semangat taw nak buat kerja sampai letak kat destop. Sebenarnya nak ingatkan diri supaya cepat siapkan semua kerja yang berkaitan dengan dinner tapi duk sibuk update blog -.-


Sekarang ini aku tengah nak cari software yang boleh semua folders dalam lappy kita jadi bentukbentuk yang comel ke ~ Macam theme HP, bila tukar theme, iconicon dalam HP pun jadi comeyy. Ada dok? Kalau ada, meh roger roger dengan aku. Muahaha :D


Contoh 4 - Ni pasal HP lagi. Aku kan, bila dah ada HP canggih sikit (sikit je. hehe) mesti nak tukartukar bunyi lagu kat HP. Bila ada orang call, bunyi macam ni. Bila ada mesej masuk, bunyi macam nie. Banyak sungguh peel perangai Mysara Newrie ni ye dokk? -.-


Contoh 5 - Haishhhhh~ Sikit sikit sudaaaaaaaaaa ~ kang kalau semuanya aku cerita kat sini, tak suprise lah nanti bila aku dah ada BF. Kang susah nanti


BF : You ni mesti suka tukartukar handphone kan?
Aku : Eh mana ada *menafikan dengan sekeras-kerasnya
BF : Alah tipuuu ~ Dalam blog you ada cakap macam tue


#.#
Naya naya


You May Also Like

6 comments