You Are Forgiven ; This Sentence Made Me Smile :)

Monday, December 05, 2011


Assalamualaikum


Alhamdulillah ~ Lepas sembahyang Zohor tadi, aku terus pergi berjumpa dengan seseorang yang aku dah salah dengan dia. Kepada dia, aku bercerita tentang perkara sebenar dan aku memohon maaf kepadanya. Dan kepada dia jugak, aku berjanji untuk tidak mengulang lagi perkara yang sama


Dan dia terima apa yang aku nak cakap dan bagi sedikit nasihat kepada aku. Dan yang paling melegakan aku ialah ayat ini


"You are forgiven"


Tersenyum lebar aku sepanjang kelas hari ini. Alhamdulillah ~ Aku tahu dimana kedudukan aku dan sebab itu aku meminta maaf dengan dia. Buat apa nak malu nak meminta maaf kalau itu dah memang salah kita?


Terima kasih sebab maafkan saya :)


Sebenarnya aku ada banyak cerita nak cerita kat korang tapiiiiiiiiiiiii aku tak ada masa sebab sekarang ini ada banyak gilerrrr presentation nak kena buat. Rasa macam tak terkejar pulak tapi bak kata Sir Adlan, lecturer tutorial Statisctics aku, "think positivie!"


Selingan sekejap


Teruskan dengan perasaan kau tu. Aku tak kisah. Nak benci aku, silakan. Tak nak kawan dengan aku, teruskan. Aku tak kisah semua tu sebab aku hidup untuk diri aku, bukan untuk orang lain


Hidup aku senang je, orang baik dengan aku, aku baik dengan orang. Tu je. Aku malas nak amik kisah semua ini sebab aku fikir kita semua ini dah matang, tahun depan dah 20 tahun dah weyh! Bukan budak umur 2 tahunn -..-


Aku tak pernah marah kau, tak pernah berdendam dengan kauu. Tapi kalau kau fikir macam tu, kau dah silap besar


p/s : Kita hidup dalam komuniti bermasyarakat, bukan hidup sorang-sorang -.- Fikir-fikirlah sikit yer? :)


You Might Also Like

0 comments