Selamat Bertunang Tia & Izzat! :D

by - Saturday, December 24, 2011

 

 Assalamualaikum


Minggu lepas kan aku keluar berKFC dengan kawan-kawan aku kan? Masa on the way nak pergi Nabil dengan Baya, Sheila cakap dengan aku



"Eh Mai ~ Mu tahu dopp Tia bertunang hari nie?"
"Haaa?! Eh ye ker? Eh aku dok tahu punn!"
"Haha :D Tu lah muu ~ Ye tunang hari ini dengan pokjat orr"
"Ye ker? Panjang jodoh dorang kan?"



So balik je dari KFC, aku terus online dan bukak FB kawan sekolah lama aku, Tia. Actually aku dengan Tia tak adalah rapat sangat tapi kitorang still kawan sebab kelas dia tak silap aku bawah kelas aku masa Form 4 and kelas dia sebelah kelas aku masa Form 2 and 3. Hehe :) Kebetulan dia ni geng dengen Sheila, sebab tu aku kenal :)


Kebetulan pulakkkkkkkk Tia baru je upload gambar-gambar dia bertunang. Ya Allah ~ Tak tahu kenapa tapi aku pulak yang rasa sebak dan menangis tetiba. HAHA :D Motif?! Arghhhhhhhhhhh ~ Aku sendiri tak tahu kenapa. HAHA :D


Tapi aku cakap, memang lawa sangat-sangat majlis pertunangan Tia dengan Izzat tue :) Bertemakan pink dan putih, everything looked nice to me. Nampak happy dan ceria je :) Uish ~ Tetiba pulak aku terfikir tema majlis aku nanti warna apa. HAHA :D 


"Aku nak kahwin aku nanti semuanyaaaaaaaaaaaa warna hitam!"
"Aah ~ Lepas tu aku datang majlis kau nanti sambil nangis-nangis sebab sedih sangat wedding kau tue"


HAHA :D Ni perbualan antara aku dengan kawan aku yang nak kan temanya warna hitam. Haha :D


Tia dan Izzat ni dah couple 5 tahun dah. Oh ya ~ Lupa nak bagitahu, Tia ni sebaya dengan aku which means aku rasa dialah kawan aku yang pertama yang dah bertunang. Tahniah Tia :)

"Dengan ini saya 'diikat' dengan Izzat" - Tia

My Personal Favourite Picture :)

Pelamin bertunang. Haishh ~ Kalau pelamin kahwin nanti tak tahu lah macamana. LAWA SANGAT! :D
Cantik kan? :)

Ambuiii suke sangat. HAHA :D






Kepada Tia aka Dolce Amia (nama FB, HAHA :D) Selamat bertunang aku ucapkan. Cepat jodoh kau yer? Tak sangka kau dah bersedia untuk menjadi isteri orang dan tak lama nanti akan jadi mak padahal kita ni kan sebaya je. Kau buat aku terfikir yang betapa begitu pantasnya masa 


Tia, jaga diri kau baik-baik. Kau dah jadi tunang orang. Jaga maruah kau, maruah keluarga kau dan juga maruah keluarga bakal suami kau dan yang paling penting, maruah suami kau nanti. Buat dan laksanakan tanggungjawab kau baik-baik. Aku sayang kau no matter what happen even kita tak rapat sangat. Takpe. Its doesn't matter :)


Insyallah ~ Kalau kau kahwin nanti, aku akan cuba datang ke Besut dan sekaligus aku boleh lah buat reunion terussssssssssss dengan kawan-kawan aku di Besut sebab sejak aku berpindah keluar dari Besut, aku tak pernah turun Besut lagi jumpa dengan korang. HAHA :D


Kepada Izzat aka Pokjat, jaga Tia elok-elok tauu! She's my friend. Aku tak nak die sedih-sedih. Buat dia happy dan tergelak jeeeeeeeeeeeee ~ Even kalau die tengah makan pun, make sure die tengah senyum. HAHA :D 


Actually aku tak kenal pun Pokjat nie. HAHA :D


Semasa tengah sibuk komen-komen gambar bertunang si Tia nie, tetiba aku baru dapat tahu, awek kepada kawan aku, Hamidin, Iffah adalah sepupu kepada Tia nie. HAHA :D Adoi lah ~ Keciknya dunia nie. Pusing pusing, tang tu jugak :) 


So aku dah janji dengan Iffah, kalau dorang kahwin dan kebetulan aku free, aku nak pergi kahwin dorang dengan Iffah dan ajak Midin sekali! HAHA :D 

Semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat ; Tia & Izzat! :D


Sorry Tia curi gambar dari FB kauu! HAHA :D Just wanna share the happiness with others :)

 

You May Also Like

9 comments