Minggu Depan = Minggu Masa Depan

by - Saturday, March 06, 2010


Salam. Sekarang ini aku pasti semua orang sibuk duk tanya pasal Program Latihan Khidmat Negara aka PLKN untuk Siri 2 dan 3. Siri 1 bakal tamat dalam beberapa hari lagi. Fuhh ~ Sudah selamat kawan-kawan aku berkhidmat untuk negera. Hehe

Sebenarnya bila aku on9 FB, aku cuak jugak. Ramai kawan-kawan aku di TMS yang dapat. Ada jugak yang dari SSS dapat jugak. Huhu. Aku ada jugak tanya kawan-kawan aku dari SBP, ada peluang ke kitorang nak kena. Sebab selalunya budak-budak SBP ini dapat PLKN Siri 1. Lebih kurang macam tu lah ~



So untuk menyedapkan hati ku ini, aku telah mengecek semakan PLKN melalui SMS. Haha.

Hanya taip PLKN KEM dan hantar ke 15888.
Macam operator tak
bertauliah pulak! Haha

:
:
:
:

Grr ~ Grr ~ Grr ~ Grr *Weh, HP aku kan dah rosak sound die! So vibrate je lah! Haha


RM 0.20 PLKN : Maaf! 920108-$%-*&!@ tidak dipilih untuk menyertai PLKN Siri 7/2010. Terima kasih

:
:
:
:

Walaweh! Happynya aku masa tue! Mak aku pulak dah tersengih-sengih dah. Haha. Bagi support kat anak supaya duduk kat rumah dan tambah berat badan lagi. Haha

Masa aku taip entry nie, baru aku perasan dia dah cekik RM0.20 aku. Hish ~ Menyesal aku guna SMS. Kalau aku tahu awal-awal, aku pakai on9 jer. Huhu



Ok. Tak nak cakap panjang-panjang so kita teruskan nawaitu kita yang betul ok? Haha :)




10hb Mac 2010. Hari yang aku tak tunggu selama ini. Kenapa? Sebab 10hb pagi aku akan ada Ujian Memandu Kereta dengan JPJ. Pergh ~ Berdebar-debar aku dibuatnya sebab JPJ kat GSA tu semuanya garang-garang. Huhu. Mau dibuatnya aku failed masa test nanti, naya aku! Habis terbang duit RM80 aku. Hurm ~ Kempunan aku nak beli jeans baru. Huhu

10hb Mac 2010. Hari yang paling aku tunggu-tunggu selama ini! Hehe. Sebab apa? Sebab ia adalah hari terakhir aku bekerja di Viss Kuala Terengganu. Oh yeay! I just love it! Aku rasa cukuplah 2 bulan aku timba pengalaman jadi part-time promoter. Panjang ceritanya kalau aku nak tulis pasal pengalaman dan kisah suka duka aku sepanjang aku bekerja kat Viss nie. So lain kali lah ok? Hehe

11hb Mac 2010. Hari yang paling mendebarkan bagi semua budak SPM 2009 sebab KPM telah memutuskan untuk mengeluarkan results SPM pada tarikh tersebut. Oh tolonglah ~ Aku dah mula cuak, berdebar-debar dan tak tentu arah dibuatnya. Huhu. Kalau dapat 9, alhamdulillah ~ Tapi kalau tak dapat seperti yang aku harapkan atau seperti yang aku target, macam mana nak buat? Ini melibatkan masa depan. Tak boleh buat main-main ~ *nada serius ni


PLKN. Masa depan gak tue. Membentuk jati diri remaja sekarang ini. Tapi sayangnya aku tak dapat pergi. Apasal hah? Sape-sape tahu tak kenapa aku tak dapat PLKN??




Ok. Jadi apa kaitan dengan tajuk entry aku? 'Minggu Depan = Minggu Masa Depan'. Minggu depan kan merujuk kepada 10hb dan 11hb Mac. So 10 hb aku akan test kereta dengan JPJ. Jika aku lulus, aku akan dapat Lesen P dan aku boleh bawak kereta di atas jalan raya! Jika aku tak lulus, aku kenalah ulang balik. So masa depan jugak tuuuu ~


10 hb Mac aku berhenti kerja. Maknanya di masa-masa akan datang, aku akan duduk kat rumah je lah ~ Tak payah nak pergi kerja. Haha. Owh ~ Nikmatnya dapat tido lebih jam. Haha

11hb Mac. Aku akan tahu keputusan SPM aku. Huhu. Kalau cemerlang, maka cerahlah masa depan aku. Aku boleh pilih apa sahaja yang aku minat. Buat masa ni aku tak nak cakap lagi plan aku untuk masa depan aku sebab aku nak tunggu results dulu. Plan dah ada cuma masih kabur lagi selagi keputusan SPM tak ada di tangan aku lagi. Huhu.



Kawan-kawan blogger, doakan untuk aku supaya aku dapat 9 yer? Aku juga doakan untuk korang, kawan-kawan aku yang bakal menerima keputusan SPM :)



p/s : Kenapa bila aku tengah sunyi dan sedih, ada sahaja orang lain datang mengetuk pintu hati aku? Aku bersyukur kepadaMu dengan kehadirannya cuma berilah masa untuk aku kenal die dengan lebih rapat lagi. Amin ~


You May Also Like

12 comments