In Person With Mejar Jen (B) Datuk Abdul Kadir Nordin & Gelagat Kawan-Kawan Aku :)

by - Thursday, October 27, 2011




Assalamualaikum


Act ni semua gambar lama tauu :) Gambar aku dengan kawan-kawan aku sebelum masa final exam start. Kitorang, budak DPA kena wajib menghadiri satu program ni kat UiTM. Tambah-tambah pulak program ni ada markah untuk kitorang punya carry marks. Hello ~ Sapa yang tak nak kan dapat carry marks free dengan just duduk dan dengar ceramah je kan? Muehehe ;)


Well ~ Program ni dipanggil In Person With Mejar Jen (B) Datuk Abdul Kadir Nordin. Beliau datang kat UiTM Dungun dan bagi talk tentang Leadership.


Untuk pengetahuan korang, Datuk Abdul Kadir Nordin merupakan salah seorang penerima pingat Panglima Gagah Berani iaitu pangkat yang kedua antara lima pangkat dalam darjah-darjah Gagah Perkasa. Panglima Gagah Berani dikurniakan kepada mereka yang telah menunjukkan kegagahan dan keberanian yang luar biasa ketika berhadapan dengan musuh


Ok enough with that. Kitorang kena daftar masuk DA tu before pukul 7.30 pagi. Huahuahua ~ Makanya pergilah kami semua dengan mata yang bengkak sebab tidur lewat padahal dah tahu pagi tu kena bangun awal tapi degil tak nak tidur awal sebab sibuk tengok movie lepas tu sibuk duk bergosip dengan kawan-kawan -.-


Aku dengan Pekjah datang lewat sikit. So makcik Hani dah chop kan tempat untuk kitorang. Sekali si Lily, text aku "Mai cepat datang. Kalau tak duduk bawah" HAHAH :D Ada aku kisah? Duduk bawah best ~ Bleh baring-baring dan golek-golek. Haha :D

Hani, Pekjah dan Aku. Masa ni memang tak makan apa-apa langsung. Lumrah lah tu ~ Kalau ada program waktu pagi, memang sah sah dah tak makan termasuk lah kalau ada kelas pagi -.-

Aku, Lily, Angie dan Ana. BTW Lily dengan Ana ni sebenarnya sepupu. Tu punnnnnnnn aku baru dapat tahu ~ Haishh ~ Macam-macam lah cerita tentang budak DPA nie. Ada yang sepupu lah ~ ada yang sedara pak sedara lah. Pendek kata, budak DPA batch aku ni macam-macam karenah

HAHA :D Masa ni tetamu VVIP belum datang lagi. So haruslah amik gambar banyak-banyak dengan muka tak senonoh sebab nanti bila sunyi bolehlah tengok gambar ni lepas tu gelak sorang-sorang dalam bilik sampai mak pun tegur kenapa gelak sorang-sorang -.-


Act masa aku tengok gambar-gambar semua ni pun aku dah gelak dah sebenarnya. Sebab setiap gambar ada cerita di sebaliknya. Kitorang dah lah memang suara memang tak ada maknanya nak ayu ayu, main redah je suka ati nak cakap apa, lepas tu dah lah duduk kat barisan depannnnnnnnnnn sekali -.- Kalau duk belakanggggggggggg sekali dan buat perangai takpelah jugak. Ni duduk depannnnnnnnnnn sekali. Memang tak patut -.-

Masa ni ceramah dah start dah. Hehe :) Weyhhhhhhhh ~ Aku bukan main msj tau tak? Tak dok sape nak text aku tapi masa ni tak silap aku, aku tengok calendar dan sambil tu telinga dan mata duk dengar ceramah. Aku tengok calendar sebab apa ehh? Adalahh aku catat something kat calendar tue

Kau tengok! Kau tengok! Tengokkkkkk! Hani main msjjjjj! HAHA :D Yang ni memang konfem main mesej. Dengan sape pun aku tak tahu lah sebab Hani memang handphone die selalu ada je benda yang masuk. Misscall lah ~ Mesej lahhh ~ Mace-mace -.-


Mula-mula masa dengar talk tu memang kitorang boleh tahan lagilah. Dengar dengan teliti je walaupun sebenarnya kitorang tengah main main-main mesej yang tulis kat kertas tu. Ada jugak aku catat benda-benda yang penting yang aku rasa berguna untuk aku pada masa depan nanti


Tapi lama-lama tu, kitorang macam dah tak tahan mengantuk dah -.- So bagi mengelakkan dari tertidur kitorang pun amik gambar banyak-banyak. Amik gambar lepas tu gelak kihkihkih sebab bila tengok gambar tu, rasa macam kelakarr sangatsangat. Haha :D


Ada banyak tauu gambar tue tapi tak kan lah aku nak upload semua kan? Lagipun kalau aku upload semua kang, terkejut pulak lah korang semua tengok. Haha :D

Kau tengok lah Pekjah dengan Hani buat apa -.- Sabor je lahh ~ Bila aku tengok gambar si Hani tu, aku dah tergelak sakan dah :D Macam-macam lah -.- Tapi aku pun sama jugak sebab aku tengah tahan mengantuk nie. Sebab tu kena buat benda-benda macam nie. Haha :D


Bila buat benda-benda yang macam nie kan, macam amik gambar banyak-banyak dengan aksi muka yang kelakar, konfem punyaaa takkan mengantuk dalam kelas. Haha :D Percayalah weyhh ~ Aku dah banyak kali dah buat. Mujarab betuii! :D

Budak 3 orang ni lah yang palinggg hyperactive sekali masa ceramah tue. Hyperactive ada sebab. Haha ;D Ada je benda nak kena buat. Aku ingatkan malas nak layan lahh kan tapi last-last aku punn TERjoin dorang. Haha :D

Gambar bersama. Aku tak tahu lah kenapa tapi aku rasa masa ni aku dah bosan dan letih dah asyik nak kena senyummmmm je depan camera. Lantoklah muka buruk punn asalkan ada muka aku dalam gambar. Haha :D

Mejar Jen (B) Datuk Abdul Kadir Nordin. Dia banyak bagi panduan dan tips tips tentang keberanian, leaderdship dan macamana nak jadi seorang pemimpin yang baik. Slide die pun berguna jugak. Oh forget to mention ~ He so friendly! :D

Faiz Junid, Datuk Abdul Kadir Nordin dan Cemoi. See? Friendly kan? BTW Datuk Abdul Kadir Nordin pun ada pesan kat kitorang suruh belajar rajin-rajin dan jangan main-main. Insyallah ~ Kitorang akan pegang janji Datuk dan berusaha mencapai kejayaan. Aminn :)

Masa ni gambar dah lepas ceramah. Kitorang dengan geng-geng Farah. Dorang pun duduk depannnnn sekali cuma dorang tu nun seberang di sana. Kitorang di seberang sini. Haha :D

Ni lah geng-geng Farah. From left ; Aida Suraya, Shahira Roslan, Ema Izzaty, Farhana Ramlay, Aishah Amin dan Noorfarah Shahera. Semuanya nama FB. HAHA :D Boleh lah kalau nak add dorang tapi awal-awal aku cakap, dorang semua dah berpunya. Haha :D


So habis ceramah tu dalam pukul 11 pagi. Apa lagi?! Makanlahhh! Dah lah tak makan dari awal pagi kan so haruslah penuhkan perut kitorang yang dah berbunyi orkestra nie. Haha :D


Then aku dengan dorang semua decide nak makan kat hotel jeeee. Haha :D Kebetulan UiTM Dungun dekat dengan Hotel UiTM Dungun. FYI, kampus UiTM Dungun, main faculty die adalah budak-budak hotel. So memang patutlah berdekatan dengan hotel kan?


Kitorang pun pergilah ~ Kali ni Fifah, Nasa dan Nini join kitorang. Lagi ramai lagi baguskan? Nak buat bising pun tak adalah malu sangat. Haha :D

Singgah dekat Cafe Kreatif dulu sebab ingatkan nak makan kat sini tapi tempat dah penuh dah dengan students -.- So takpelah ~ Pergi lah makan kat hotel tue. Hani ni sempatlah rembat puding roti. Perghh ~ Puding roti die sumpah sedap giler! :D


Sampai je, kitorang adalah 1st customer kat restoran di hotel tu. Haha :D Apa lagi, terus order makan! Memang laporr giler lah masa nie -.- Air kosong yang dorang bagi pun, habis kitorang minum. Haha :D

From left ; Nasa, Me, Pekjah, Nini, Angie, Hani dan Fifah
Yang amik gambar ; Lily


Masa ni tak da benda banyak sangatlah yang nak diborakkan. Cuma kitorang sibuk tengok menu makanan kat hotel tu padahal sebenarnya dah boleh hafal dah makanan apa dengan harga die berapa sebab dah banyak kali makan kat sini tapi still mengada-ngada nak tengok menu lagi. Haha :D

Sekali masa tengahtengah duk tunggu makanan kitorang, datanglah Leturer Law kitorang dengan Datuk Abdul Kadir Nordin. Haha :D Adoi lah ~ rasa malu pun ada sebab makan kat hotel tue. Meja kitorang sebelah jee dengan meja dorang. Haha :D

Sebelum balik, kitorang main kat taman permainan kanak-kanak dulu dekat depan restoran hotel tue. Haha :D Act ada banyak tauu gambar yang aku amik tapi yang ni je lah aku upload. Kang banyak sangat gambar, tak tertengok korang nanti -.-

Amik gambar lagi. Aku rasa ni lah last aku jumpa Nasa dan Fifah sebab lepas dari tue, kitorang buzy dengan final exam dah. Tambahan pulak dorang kan duk luar kampus. So jarang sangat nak jumpa. Eh eh ~ Lagipun dorang bukan satu kelas.


Tak ingat nak bagitahu. Kitorang semua ni bukannya classmate tapi coursemate je ;) Satu kos tapi berlainan kelas. Kitorang jadi rapat sebab kitorang sama-sama handle dinner lah :) Tu yang jadi rapat macam nie. Hehe :)

Perghh ~ Dah macam Wonder Women dah aku tengok gambar nie. Boleh dah nak buat poster filem kita yang terbaru nanti. Gadisgadis sengal tapi comel. Haha :D



Tak kisah lah perangai korang macam mana pun, aku tetap sayang korang ketatketat :)


You May Also Like

2 comments