Fuyoo ~ Sejak Bila Aku Dah Pandai Nak Cakap Pasal Kecantikkan Nie? HAHA :D

by - Friday, November 11, 2011


Assalamualaikum


Ok ahkak-ahkak sekalian, duduknya saya disini adalah sebab nak bagitau dekat you olss satu produk kecantikkan untuk muka yang memang terbaik baik baikk punyerrrrrrrrrr


Bapok tergeliat tangan aku nak menaip macam kat atas tue -.-


Ok lah ~ Aku tak tahu motiffffffff aku nak update blog nie -.- Tapi yang pasti aku nak share kat korang pasal satu mask yang bagi aku sesuai dengan kulit muka aku lah


Aku baru je pakai dalam beberapa kali tapi kesan die memang terbaik arr. Jenis aku, aku bukannya yang suka cuci muka dengan pencuci muka tiap-tiap malam. Dalam seminggu tu, ada lah dalam 2 kali ke aku cuci


Kalau aku ada mood nak mencuci, baru lah aku guna. Kalau aku ada pembersih muka yang baru, dalam 3 hari pertama je aku akan rajin nak cuci lepas tu nonn adooooooooooo ~ Sebab kulit muka aku ni jenis yang tak bermasalah, tak ada jerawat yang teruk teruk


Alhamdulillah ~ Terima kasih Allah swt atas pemberian mu ini. Aminn ~


So sebab tu kalau ada majlis-majlis tertentu yang mendesak aku untuk pakai make up, aku akan cuci baik-baik muka aku. Plussssssss ~ aku kang baru tengok video make up tutorial hari tue. HAK HAK HAK HAK HAK HAK HAK HAK HAK ~ so apa gunanya kalau tengok tapi tak praktis kan kan kan ? HAHA :D


Tapi selain dari cuci muka, korang pun boleh pakai mask jugak tau? Mask ni depends pada kulit muka korang lah samada jenis kulit kering, kulit berminyak atau combination. Akak dekat booth Elianto cakap, kulit muka aku ni jenis combination. Habis semua produk die suggest kan dekat aku tapi haremmmmmmm ~ aku tak beli sebab aku dah niat aku nak beli scrin protector untuk lappy aku je. HAHA :D Wah hebat ~ sejak bila Elianto ada jual scrin protector lappy nie? -.-


So sekarang ini aku tengah pakai mask untuk kulit muka aku. 1st time aku pakai, memang aku happy lah sebab kulit muka aku dah cantik berseri. HAHA :D So my favourite choice of mask is this one


Aku memang selalu pakai Nive Visage Active Purifying Mask nie sebab sesuai dengan muka aku. Eh eh ~ tapi korang jangan tiru pulak sebab jenis kulit muka kita kan lain lain kan? So sebab tu choices of product pun kena lain-lain jugakk


Apa yang bestnya guna nie, dia boleh guna 2 kali sebab dia dah buat garisan putus-putus. So aku akan pisahkan lah then bila dah bukak yang satu, aku guna tak adalah banyak sangat pun. Setakat nak cover satu muka aku je, lepas tu ada lebih lagi. Dah tu ~ yang lebih tu, punnnnnnnnnnn boleh simpan lagi dan pakai pada masa-masa yang akan datang :)


Lagipun bukannya selalu kan kita pakai mask nie kan? Setakat dalam satu minggu sekali pun dah boleh dah :) Ini standard aku lah ~ Ikut standard korang, aku tak tahu. Hehe :)


Tapi kadang-kadang aku ada jugak pakai bedak sejuk. OMG ~ bedak sejuk adalah yang terbaik sekali you olsssssssssss! Bedak sejuk konfem konfem lah buat muka sejuk, nak nak lepas korang berjemur tengah panas.


Lepas tu kalau ada parut-parut jerawat atau muka korang terbakar, aku sarankan lah korang pakai bedak sejuk sebab bedak sejuk memang mujarab nak baiki kedua-dua masalah nie tapi dengan syarat kena pakai tiap-tiap malam lahh :)


Sekarang ni aku tengah hairan mana perginya bedak sejuk aku yang satu plastik besar yang nenek aku buat dulu? Nak buat bedak sejuk memang payah and busukkkkkkkkkkkk tapi kesan die WAH WAH WAH terbeliak mata pakcik sebelah you olssss tauu! HAHA :D


Motif aku pakai mask malam nie? Ye betul! Cousin aku nak bertunang dan aku dipertanggungjawabkan untuk angkat dulang hantaran. Auwww ~ pakai kebaya and heels you olsss! HAHA :D

Amikkkkkkkkkkk ~ kalau lah jatuh macam ni, aku lari masuk boot kereta je lah esok T__T


You May Also Like

4 comments