[Tutorial] Macam Mana Nak Pasang Link Within & Tukar Ayat Link Within? Eh eh ~ Link Within Tu Apa? @_@

by - Thursday, November 17, 2011


Assalamualaikum

Hari ini aku nak kongsi satu tutorial dekat korang sebelum aku buzy nanti -.-


Macam mana nak tukar perkataan Link Within? Eh eh ~ Apa Link Within tue? @_@


Link within ni adalah related post kita dengan entry-entry kita. Selalunya dia ada kat bawah setiap entry jika diinstall. Bagi aku, Link Within ni sangat penting sebab atleast entry-entry korang yang lama-lama, orang still jugak baca. Apa kelassssssss kau penat-penat buat entry tu tapi duk terkubur macam tu jeee. So its better to have Link Within :)


Haa? Macam mana nak pasang Link Within? Senang je :)


  • Pergi kat website INI
  • Kemudian akan terkeluar satu window baru yang macam kat bawah nie


Korang isi semua yang dorang nak. Untuk width tu, berapa bilangan entry nak korang letakkan. Untuk yang ni, ikut kesesuaian lebar blog korang. Kalau blog korang lebar, amiklah 5 stories. Kalau tak, amik je lah 3 stories je :) Then tekan butang Get A Widget


Akan terkeluar window yang macam kat atas nie. Kalau korang nak baca semua tu, baca je lah ~ Lepas dah baca, tekan Install Widget macam aku tunjukkan kat gambar di atas nie. Faham? Hehe :)


Lepas tu akan terkeluar lagi satu window yang macam gambar kat bawah nie


Terus je tekan Add Widget tue dan lepas akan terkeluar lagi satu window yang gambarnya macam kat bawah nie


Korang drag kan Link Within tu dan letakkan di bawah Blog Posts supaya setiap kali entry di update, Link Within tu akan memainkan peranan die :)


Lepas tu saveeeeeeeee ~ :)


TAPI TAPI TAPI TAPI TAPI TAPI TAPI


Aku ada satu lagi rahsia nak bagitau korang. Eceh ~ rahsia lah sangat! HAHA :D Macam mana nak tukar ayat Link Within kepada ayat sendiri yang lebih best. HAHA :D Senang je :)


Dekat Link Within (Dashboard>Design>Link Within) yang aku tunjukkan kat gambar atas tue, korang tekan lah butang Edit tu dan dan dan ~


<script>linkwithin_text='AYAT KORANG SENDIRI'</script>


Copy paste kan ayat di atas di kotak Link Within tu di atasssssssssss sekali supaya ianya menjadi macam kat bawah nie


Taraaaaaaaaaaaa! Dah siap dan apa lagi, save je lahhh ! :D


Jadi tak? Kalau tak jadi, bagitau aku okayy :)


You May Also Like

2 comments