Bila Mak Aku Tanya Pasal BF dan Tips Travel Yang Entah Apa-Apa ;)

by - Monday, April 05, 2010


Salam. Tadi masa aku pergi keluar makan dengan mama, ada sesuatu yang berlaku. Haha. Nak tergelak pulak bila teringat balik. Rasa sedih pun ada jugak ~ T_____T

Masa aku tengah makan nasi goreng, tetiba aku tergelak sebab entah apa entah. Haha. Kemudian mama tanya aku "..Kenapa gelak tetiba?.."

Aku cakap "..Tak ada apa-apalah.."
Mama sambung "..Ker ~ Teringat ke BF..?"
Aku cakap "..Hish mana ada lah.." sambil tersengeh-sengah sebab masa itu aku teringat ke seseorang dah ~ Hehe.

Masa tu aku berkira-kira nak beritahu hal sebenar atau tidak tetapi tetiba je mama keluarkan ayat keramat nie,

"..Sara dah ada BF ker??.."

Nak tersembur nasi goreng aku tue. Mama dah siap gelak-gelak dekat aku ~ Hish

Dan masa on the way balik, aku terfikir, sebenarnya aku tak tahu apakah jawapan kepada soalan mama tadi ! Im speechless :') Nak kata aku couple, tak jugak. Nak kata aku single, tak jugak. Hish ~ Susah lah macam ini. Kena pastikan dulu nie. Haha

Oklah ~ Berbalik kepada tujuan utama aku. Sebenarnya aku akan ke Sabah Khamis ini. Rabu ini aku akan pergi ke KL dulu dan tidur satu malam kat sana. Dan Khamis, aku akan naik belon panas. Haha.

Oh plisss ~ Dont ask me why Im going to Sabah. Its not a vacation ok? Balik ke Sabah sebab nak balik rumah lah ~ Ayah aku kerja sana. Hehe. Maybe aku akan stay di sana sementara menunggu keputusan aku akan menyambung pelajaran di mana-mana. Hehe. Insyaalllah ~ Moga-moga dapat lah apa yang aku harapkan :) Amin ~

Jadi, mama dah start bising-bising dekat aku sebab aku langsung tak kemas lagi baju. Haha. Aku ni memang malas sikit nak kemas-kemas baju. Apatah lagi kemas baju untuk pergi travel. Hish ~ Kalau boleh, malam nak pergi, siang tu baru kemas. Haha. Teruk kan?

Tengoklah ~ Segunung baju aku nak bawak pergi sana. Haha. By the way, ada sesape perasan tak ada seurat macam getah je kat semua baju aku tue? Lepas tu aku gulung-gulung semua baju aku tue. Hehe. Meh meh meh sini aku nak bagitahu satu rahsia. Haha. Rahsia lah sangat :p

Teng teng teng ! Haha. Aku tak tahu lah kalau ada yang dah tahu. Yang dah tahu, sila duduk diam-diam ok? Yang tak tahu, teruskan membaca. Hehe

Bila dah buat macam yang aku tunjuk kat gambar di atas ini, secara tidak langsung, ia akan menjimatkan ruang di dalam beg pakaian ! Haha. Aku pun tak tahu macam mana idea ni boleh menjalar dalam otak-otak keluarga aku tapi yang pasti, tiap kali nak pergi travel jauh, mesti buat macam ini. Hehe

Tengok ~ Beg macam ini pun boleh muat semua baju-baju yang aku kemas kan tadi. Hehe. Kan aku dah cakap, mesti muat punyer. Esok aku nak muatkan kasut, make up aku dan segala jenis charger. Haha


Tapi tadi terpaksa tukar beg sebab tak muat nak isi barang-barang yang lain seperti serunding, keropok, fail-fail aku, kasut aku, tudung, make up dan etc T_________T

So dengan ini aku nak bagitahu sume orang, kemungkinan besar aku tidak akan mengonline kan diri aku ini. So mintak maaf banyak-banyak yer sebab tak dapat nak update blog ~

Tapi jangan bimbang *wah ~ macam lah ramai orang nak take care dekat aku. Haha Aku akan selalu update status aku kat FB. So sesape blogger yang add aku kat FB, boleh-boleh lah tengok FB aku tue. Hehe

Ok lah kawan-kawan ~ Owh sayangnya nak tinggalkan blog ku ini ~ T_______T Tapi takpe. Aku akan usahakan jugak supaya aku dapat on9. Insyaallah ~ :)

So toodles rakan-rakan blogger yang ku sayang ~ Muah muah muah ~ Aku tak ada nanti, jangan nakal-nakal taw ~ Haha ;DDD

Bubye Terengganu !
Hello Kota Kinabalu !
Here I Come !
;DDD


You May Also Like

24 comments