Menegur Orang Itu Adalah Baik Tetapi Janganlah Terlalu Over

by - Tuesday, April 27, 2010


Salam. Aku tak tahu kenapa dengan semua orang sekarang ini?

Baru-baru ini, kawan aku yang paling aku sayang, Si A update status die. Aku tak berapa ingat dah tapi maksudnya macam "..Kalau nak kutuk orang tu agak-agaklah.." Masa aku baca tue, aku just commet "..Apahal nie? Cerita lah ~.." Tapi masa tu aku tak terlintas langsung pasal semua ini.

Then semalam, my roomate post status macam ini "..thank to 'ALL' for making my girlfie ________ deleting her FB ! p/s : purliz take a sec n think bout others' feeling first !.."

Si A dan roomate aku ni satu geng since dari Form 4 lagi dan masih bertahan sampai lah sekarang. So secara tidak langsung aku pun rapat jugaklah dengan Si A nie.

Wah ~ Apa kes ini? Aku pun baca komen sorang-sorang sebab masa tu dah banyak giler komen-komen dari budak-budak gurl sekolah aku. Aku ingat nak tanya Cik Fyra tapi nampaknya die ketinggalan jugak =.=" Haih ~ Selalunya kau kan tahu pasal semua benda macam ini.

Aku pun on9 YM. Kebetulan aku tengok kawan aku, Si L yang merupakan teman rapat kepada Si A dan roomate aku on9. Aku pun apa lagi ! Tanya lah itu ini dan Si L pun ceritakanlah segala-galanya ~

Serius cakap, aku betul-betul bengang. Dan yang paling aku terkejut jugak ialah salah seorang budak lelaki yang terlibat dalam hal ini ialah yang aku anggap budak lelaki yang paling rapat dengan Si A dan roomate aku masa kat sekolah dulu.

Aku tak tahu nak cakap apa. Kalau aku sound lebih-lebih kan, aku yang kena. So apa yang aku boleh buat ialah, bagi support kat kawan aku Si A tue. Aku mesej dia malam tadi dan pagi tadi. Tapi dia tak balas. Its ok lah ~ Aku faham dengan keadaan die sekarang ini. Aku dapat tahu, dah 2 hari dah die menangis bila teringat pasal nie. Kesian kat die ~

Kepada budak-budak yang kutuk kawan aku tue, sedar-sedar lah ~ Kalau korang nak tegur die pun, jangan lah sampai nak malukan die. Dah lah terlalu open taw ~ Semua orang boleh baca. Dan sebelum korang kutuk orang lain, cermin dulu diri sendiri. Kalau nak tegur tu, boleh tapi jangalah terlalu over sampai buat orang terasa hati.

Kepada Si A, aku dan kawan-kawan yang lain tetap ada untuk kau. Dont worry. Aku terima kau dengan seadanya. Aku tak kisah pun kalau kau nak buat itu ini. Sebab itu hak kau kan? Kitorang yang ada ni hanya boleh bagi nasihat je, yang lain terpulang kepada kau.

A, walau apa-apa pun yang berlaku, aku dan kawan-kawan yang lain ada untuk kau. Kitorang sokong kau. Kau kena ingat tue. Janganlah terlalu sedih. Nanti monyok je muka kau tue. Kalau perlukan bantuan, aku dan yang lain-lain ada kat sini. Kau tahu kan nak cari kitorang kat mana?

Sayang kau A! *HUG*


p/s : Tak ada niat nak kutuk sapa-sapa. Hanya luahan hati jer ~

You May Also Like

18 comments