Mari Terbang ke Pasar Gaya :)

by - Sunday, April 11, 2010


Salam. Hua hua hua ~ Hari ini aku ada idea nak update blog. Haha. Aku nak ajak korang melancong dan berjalan-jalan dengan aku. Hehe. Sila ketatkan tali pinggang anda atau getah seluar anda untuk penerbangan ke Kota Kinabalu :)

Pagi tadi aku pergi ke Pasar Gaya. Pasar Gaya ini terletak di betul-betul tengah-tengah bandar Kota Kinabalu. Pasar ini hanya ada pada hari Ahad sahaja, dari pagi sehingga tengahari. Tapi aku nasihatkan pergi lah waktu pagi sebab korang ada banyak sikit masa nak jalan-jalan kat pasar nie. Hehe

Bila dah pergi pasar ini, memang tak sah kalau tak beli apa-apa. Hehe. Aku nasihatkan korang sedialah duet banyak sikit, paling kurang pun RM200. Sebab kat Pasar Gaya ini, macam-macam korang boleh beli. Dari sayur, makanan, baju, pokok-pokok, kristal, kayu-kayu, ubatan tradisional, barang-barang hiasan, haiwan, cadar, beg, kasut ~ OMG ~ You just named it ~ Semua ada ! :D

Akak ni tengah jual majalah dan surat khabar. Semua majalah yang latest-latest punya ok? Hehe

Mak cik tengah rambang mata nak pilih beg duit atau handbag. Haha

Pak cik ini tengah main biola :) I like !

See ~ Arnab pun ada jual :)


Pasar Gaya ini memang meriah ! Kalau datang Kota Kinabalu, memang tak sah kalau tak pergi Pasar Gaya. Pasar Gaya ini dah menjadi salah satu tarikan pelancong tak kira dalam atau luar negara.

Mat-mat salleh sebenarnya suka datang sini sebab nak tengok budaya kat sini jer. Orang-orang Malaysia je yang datang sebab nak shopping. Hehe. Termasuk aku lah tue. Haha. Kat leher mat-mat salleh tu aku tengok, macam-macam jenis kamera diorang gantung. Tapi semuanya pakai kamera DCLR lah ~ Aku pakai kamera HP jer T_______T

Suasana kat pasar ini memang meriah ! Suara orang ramai, peniaga dan penjual duk tawar-menawar, muzik kat radio, orang duk main alat muzik, bunyi hon-hon kereta, budak-budak menangis lah. Memang bising lah ~

Yang paling best nya, muzik yang orang pasang kat radio tu lagu-lagu lama taw. Lagu-lagu English yang lama-lama. Macam Elvis Presley dan The Beattles lah ~ Golongan veteran yang berniaga dan membeli di pasar tu pun akan turut menyanyi sama. Hehe. Memang meriah sangat-sangat :)



Hehe. Saje je aku nak tayang gambar anak kucing kat bawah ini. Motif? Sebab anak kucing ini comel sangat lah ~ Haha. Geram aku tengok ! Haha. Anak kucing ini dijual dengan harga RM 2000. Ada sapa-sapa mau beli? Haha. Baik aku g beli HP. Haha

Tengahari sikit tu baru lah aku balik ke rumah. Pergh ~ Penat giler. Dah lah rasa tak sedap badan sebab berpeluh punya pasal kat pasar tadi. Dengan berlaga-laga dengan orang ramai pulak. Haha. Naya ke badan aku nie. Hehe

Dah nama pasar kan? Harga barang-barang pun mesti murah punya. Hehe. So aku pun rembat lah sikit-sikit barang-barang kat pasar tue. Haha.

Aku beli topi ala-ala indie, key chain besi tu dan beg gambar bunga-bunga tu yang kat atas topi tue. Haha. Topi ni dah lama dah aku nak beli tapi tak terbeli pun. Key chain tu pulak aku nak letak kat handbag aku sebab ada tulis 'COACH'. Haha. Sedikit berlagak di sini. Haha

Yang beg tu pulak, aku ada dah beg yang macam tu sebelum ini. Tapi warna merah. Tak ada corak pulak tue. Menyesal aku beli. Haha. So aku ternampaklah beg ini masa on the way nak pergi dekat kereta. Aku dah start menjerit-jerit panggil mama dan ayah, suruh tunggu. Haha. Demi mu, ku rela wahai beg ! Haha

Inilah rupa beg tu bila dah dibuka. Haha. Cantik tak? Cantik tak? Tak cantik? Tak cantik? T______T

Lepas dah guna beg ni atau dah tak nak guna, bolehlah lipat-lipat dan simpan kat dalam beg kecik yang dia bagi. Eh berapa banyak beg lah ~ Haha. Bila dah lipat-lipat beg tue, atleast dapat menjimatkan ruang menyimpan kan? Nak travel pun senang. Haha

Tengok betul-betul. Siap ada penyangkut lagi. So boleh lah sangkut kat mana-mana yang boleh disangkut. Sangkut kat gigi pun boleh jugak. Haha ;DDD

Owh Encik Luqman Kamaruddin, Cik Fyra, Cik Anis dan Cik Ruhill, ini hadiah untuk korang sebab telah bersusah payah menjadi top commenters kat status aku di FB

Harap kamu semua sudi terima. Haha ;DDD




You May Also Like

18 comments