Kisah Ah Chong dan Pengajarannya

by - Tuesday, April 27, 2010


Salam. Wah wah wah ~ Banyak respon yang aku terima dari teman blogger dan kawan-kawan aku di FB. Rata-ratanya mengatakan lawak, mengarut dan tak logik. Seee ~ Told ya ! Haha ;DDD

Kalau sesape yang belum baca part 1 punya, sila klik sini. Kalau tak, korang tak kan faham baca yang bakal aku tulis nie. Hehe. Wah ~ Ada part 1 and part 2 pulak mamat Ah Chong nie. Haha ;DDD Tak pasal-pasal kau terkenal :p

Semalam, dia hantar mesej kat aku di FB. Masa tu aku tengah bantai gelak dengan kawan-kawan aku di FB pasal nie dan tengah bergaduh dengan Yakuza. Haha. Pasal Yakuza tu nanti aku bagitahu ~ Baru aku sedar, banyak nya cerita aku nak tulis. Haih =.="


Ah Chong : Bagilah nombor phone pun. Aku dah nak log out pun
Aku : Lah ~ Aku tak nak bagi lah
Ah Chong : Tak pa lah ~ Aku nak log out
Aku : Lah ~ Awal sangat nak log out. Ok ok
Ah Chong : Esok aku nak kerja lah. Lagipun awak tak ada perasaan dengan aku kan?

Walaweh ! Macam mana lah aku nak jatuh cinta dengan kau hah? Kenal baru 24 jam dah mula mengarut-mengarut. Hish ~

Aku : Owh. Kerja lah elok-elok. Macam mana aku nak ada perasaan dengan kau? Kita kan baru kenal
Ah Chong : Yelah ~ Sekurang-kurangnya bagi la no phone. Boleh jugak timbul perasaan tue

Haha. Masa ni badan aku dah bergetar macam kejutan elektrik sebab gelak punya pasal. Walaweh ~ Kalau perasaan tu timbul ok lah jugak. Tapi kalau perasaan tue asyik tenggelam jer, sape nak jawab? Haha ;DDD

Ah Chong : Yelah ~ Aku bukannya selalu on9. Ni pun sebab awak aku on9. Tapi kalau awak tak nak bagi jugak, tak pe lah ~ Aku nak log out

Ceh ~ Dari tadi nak log out, tapi tak pun ~ Cakap tak serupa bikin!

Ah Chong : Bagi je lah ~ Boleh jugak mesej. Ni kalau aku on9, aku tak cukup tidur tau?
Aku : Then kalau aku bagi no phone, kau akan mesej-mesej dengan aku. Tak cukup tidur jugak kan?

Haha. Amik kau ! Kalau aku bagi no HP, sure mesti dia akan kacau aku punyer ~

Ah Chong : Kita mesej la dari pagi sampai 11 malamKAH KAH KAH ! Wahhhh ~ Hebakkkk mu ! Dah set dah time nak mesej sampai pukul berapa. Haha. Kau ni memang perancang masa terbaik lah ! Haha ;DDD Pak cik ni pun bantai gelak kan kau ! Haha ;DDD

Aku : Macamlah aku ada kredit banyak nak mesej dengan kau. Kau ni kenapa hah? Takut aku. Kau tipu aku yer? Aku tak percaya
Ah Chong : Apa lagi yang aku nak tipu ni. Nanti aku transfer lah. Bagi lah ~ Aku dah nak log out nie

Haha. Banyak nya duet die nak transfer kat aku ! Haha ;DDD Dari tadi nak log out, tapi tak punnnnnn ~ Haih ~

Aku cakap lah aku memang tak nak bagi. Yelah ~ Aku rasa memang tak percaya dekat die. Rasa macam die memang nak kenakan aku jer. Die pujuk aku tawww ~ Haih ~ Nasib baik otak aku ni berfikir dengan pantas. Muahaha ~ ;DDD

Ah Chong : Tak pa lah. Kau buang lah aku dari rakan tue. Tak payah nak fikir nak bagi ke tak ok?

Wahhhh ~ Seems to be that mamat ni merajuk lah ~ Yang aku tak tahannya, asal pulak tetiba dia cakap aku nak remove die dari friendlist? Aku tak ada cakap pun. Hehe

Aku : Apa pasal kau ni emo sangat hah?
Ah Chong : Bukan nak emo. Tapi aku cakap terus terang kalau nak on9 ni aku tak suke. Tak percaya sangat dengan chat-chat nie

Haha. Kalau tak percaya dengan semua ni, asal kau buat FB hah? Lepas tu boleh pulak main add-add orang pulak tue. Haha. Haih ~ Mamat ni memang lah ~ :)

Aku : Ada aku buang ker? Yang kau emo sangat ni kenapa? Kau nak no HP aku kenapa? Tak faham aku
Ah Chong : Aku dah jatuh hati kan. Dah berapa kali aku nak cakap tue. Aku nak nombor kau sebab senang nak mesej. Tak payah buang masa nak on9.
Aku : Semudah itu kau jatuh hati dengan aku? Mustahil

Kihkihkih ~ Aku saje je nak kenakan die. Haha. Aku nak tengok apa reaksi die. Hehe

Ah Chong : Yelah ~ Please. Aku tak nak buang masa di kedai nie.
Aku : Kau balik rumah dulu, tidur sebab esok kau kerja. Nanti aku pertimbangkan balik ok? Jangan paksa aku buat benda yang aku tak nak buat ok?

Masa ini aku dah macam naik bosssaaaaannnnn dengan mamat nie. Tak faham ke bahasa aku hah? Haih ~

Ah Chong : Aku tak nak fikirkan pasal kau lagi. Bye. Tak payah pertimbangkan lagi
Aku : Ok fine. Kalau itu yang kau mahukan

Demikian lah tadi drama sebabak antara aku dengan Ah Chong. Anda puas hati ? Weh, asal korang tak menangis hah? Ni kisah cinta yang sad ending tawww ~ Seharusnya korang kenalah menangis. Haha ;DDD

Dan pagi tadi, bila aku pergi ke profile die,


KAH KAH KAH !
Dia remove aku dari friendlist die~ Hurm ~ Ok la ~ Aku pun tak nak add die. Hehe. Biarlah benda ini akan menjadi sejarah terhebat dalam hidup aku. Haha.





Dari apa yang aku kena ni kan, aku dapat satu pengajaran. Jangan mudah terpedaya dengan kata-kata manis dengan orang yang kita baru kenal atau senang cerita, orang di alam maya nie. Sebab sekarang ini, macam-macam boleh berlaku kan? Kita tak tahu apa yang akan terjadi pada masa depan jadi apa yang kita boleh lakukan sekarang ialah berhati-hati.

Kalau betul lah ada orang minat kat kita, dia tak kan buat macam tue. Bagi aku, seorang lelaki yang benar-benar jatuh cinta pada si perempuan akan sentiasa bersabar dengan karenah si perempuan. Si lelaki akan menunggu si perempuan walau apa pun yang berlaku.

Tapi Ah Chong ini? Haha. Aku tak bagi nombor telefon, terus merajuk. Remove aku dari friend die. Wahahah ~ Kesian lah kat kau ~

Kawan-kawan aku ada yang mintak FB die. No ~ Aku tak kan bagi. Kepada Nescafe 3 in 1 je aku bagi kat die. Atleast dia tahu pasal nie kalau ada apa-apa berlaku. Aku tak nak kawan-kawan aku yang lain terkena. Kalau yang dah tahu pasal ini, tak pe lah ~ Tapi kalau ada yang mudah percaya nanti, kan naya. Aku tak nak kawan-kawan aku jadi mangsa macam ini.

Soooo begitulah pengakhiran cerita sadis antara aku dengan Ah Chong. Aku tak tahu lah kot-kot lepas nie dia nak kacau aku ke tak. Harap-harap tak lah ~ Aku tengok kawan die pun baru 64. Die ni jenis add dan remove orang kot? Hurm ~

You May Also Like

27 comments