Mak Aku Nak Beli Kereta Untuk Aku !

by - Wednesday, April 14, 2010


Salam. Bangun tido terus on9. Haha. Lepas tu baru gosok gigi dulu dan basuh muka. Aku suka mandi lewat-lewat! Haha. Teruk kan? Uwek ~ :p

Kemudian mak aku datang dan cakap,

"..Sara, basuh kereta hari ini.."

Walaweh ~ Ini yang aku lemah ini. Dah lah kereta besar *bukan nak berlagak tapi nak kamu faham betapa penatnya nak basuh kereta besar jadi nak basuh kereta tu macam malas jer. Dulu kereta Waja, tiap-tiap minggu aku basuh. Haha. Rajin kan aku? :p

Lepas makan roti dan minum Nescafe 3 in 1, aku pun mula lah misi basuh kereta dengan harapan aku dapat turun 10 kg lagi sebab pengaruh The Biggest Loser. Oh ya ! Sape tengok cerita tue? Aku suke sebab dapat timbulkan keinsafan kepada diri aku supaya kawal makan bila jumpa makanan. Ececeh ~ Cakap lebih-lebih jer, buatnya tak ~ Haha ;DDD

Kereta sebelum dibasuh. Hang tengok kotor ke tak? Kotor ke tak?! Tak kotor kan?! Haha ;DDD

Aku simbah air dulu kat satu kereta dulu lepas tu baru aku gosok-gosok dengan kain. Ayah aku buzy memanjang dengan kerja die. Mana lah ada masa nak basuh kereta. Lagipun dia pergi kerja bukan pakai kereta ini. Pakai kereta lain ~ Kereta company lah ~

Pergh ~ Berpeluh-peluh aku basuh kereta ini. Dah sudah bilas dan gosok semua, aku belaikan tayar tu dengan sabun Attack! Haha. Habis semua kotoran tertanggal ~ Wakaka ~

Act aku suka membasuh bila aku tengok kotoran tertanggal. Itu bermakna aku dah bersihkan benda tersebut. Lepas dah basuh, kita tengok bersih jer. Hehe. Bangga siot masa tue. Haha. No wonderlah aku suka sangat-sangat basuh tandas. Haha. Kalau kena denda basuh tandas sekolah pun, no hal lah babe ! Haha ;DDD

Masa aku tengah basuh kereta, mak aku datang tengok sambil buatkan air Coke kat aku. Erk? Air coke boleh buat ker? Bukan kena tuang dalam gelas je ker? Abaikan ~

Masa aku tengah khusyuk berus tayar, mak aku cakap,

"..Mama teringin nak belikan kereta satu untuk Sara.."

Wow ~ Terus aku terlompat-lompat kesukaan. Giler ~ Sape die yang tak happy kan? Masa tu aku dah terbayangkan aku dengan kereta baru, pergi sana sini. Pergi jalan-jalan dengan kawan-kawan. Pergi Besut, jumpa kawan-kawan lama. Haha. Aku baru je nak tanya, nak beli kereta apa tapi mak aku sambung cakap lagi,

"..Kereta mainan.."

Walaweh ~ Tertipu aku masa tue. Mak aku dah tergelak-gelak dah masa tue. Hua ~ Frust aku masa tue. Tapi lepas tu aku ketawa jugak. Lepas tu aku amik getah paip, aku sembur air kat die. Haha. Rasakan ! Haha ;DDD

Kereta selepas dicuci. Bersih tak? Haha. Berkilat kan? Haha. Ke tak ada beze dengan yang sebelum? T_____T

Aku start basuh kereta pukul 10.45 pagi dan habis tepat-tepat pukul 12. Ok tipu. Aku habis pukul 11.58 tengahari. Haha. Aku lah generasi hebat ! Oh oh oh oh oh oh oh oh oh ~ Nyanyi ikut lagu Generasi Hebat yang Pati Ayam Brands tue. Haha ;DDD



p/s : Aku tak suka basuh kereta besar sebab penat. Aku suka basuh kereta kecik sebab tak penat. Haha ;DDD



p/ss : Act lepas aku siapkan entry ini, aku pergi tekan ctrl A sebab nak buat justify full tapi aku tertekan DELETE ! Walaweh ~ Menjerit aku tapi nasib baik dah masuk drafts. Haha ;DDD

You May Also Like

24 comments