Selamat Buka Buku ! :D

by - Monday, May 10, 2010


Salam. Hari ini Pendaftaran ke Matrix bagi sessi 2010. Dan aku? Masih menghadap lappy dengan perutnya yang berbunyi, mintak diisi.

Ramai jugak lah kawan-kawan aku yang pergi Matrix. Dan yang paling aku tak tahannya ialah pembahagian pelajar-pelajar sekolah aku mengikut macam jantina pulak. 45 orang pelajar lelaki dapat di Matrix Gambang, Pahang dan 43 orang pelajar perempuan dapat di Matrix Arau, Perlis. Heh? Ada assabiah jugak ker? Haha ;DDD Ada yang dapat di Matrix Changlun, Matrix Penang, Matrix Selangor tapi dalam 4 atau 5 orang je ~


Oh ~ Assabiah bermaksud perkauman. Perkataan ini memang cukup popular kat sekolah aku sebab budak-budak lelaki dan perempuan sekolah aku tak sekepala. Haha ;DDD

Dalam beberapa hari sebelum diorang bertolak ke destinasi masing-masing, diorang mintak maaf semua. Tiap kali aku baca semua ini dan mengenangkan diorang bakal melangkah ke alam baru, mesti aku rasa sebak. Sebak sebab selama ini kitorang macam adik-beradik, duk kat asrama. Walaupun 2 tahun je kitorang bersama tapi tempoh tu dah cukup kitorang rasa sayang antara satu sama lain.


Dan kawan rapat aku, Fyra bertolak ke Perlis pada pukul 4 petang semalam dari Terengganu. Heh? Lewat giler kan? Haha. Ayah die buzy lah ~ Dah lah si Fyra tu buat keputusan last minute. Mana tak huru-haranya ~ Dan pukul 1 semalam die mesej aku, baru sampai =.="

Apa-apa pun, aku sedar, aku tak boleh nak control hidup kawan-kawan aku sebab ini melibatkan masa depan. Apa yang aku boleh tolong diorang ialah hanya bagi kata-kata semangat kat diorang supaya jangan putus asa. Aku tak nak kawan-kawan aku kecundang dan rasa lemah.

Tapi sejujurnya aku tak dapat tipu diri aku bahawa aku sedikit sedih bila Fyra tolak tawaran Asasi Perundangan di UiTM tue. Tapi apa boleh buat? Kalau itu keputusan die. :') Even mak aku pun rasa sedih jugak sebab Fyra cakap, mak aku ialah mak angkat die. Hehe :)

Di kesempatan ini, aku rasa aku tak terlambat lagi nak ucapkan Selamat Datang ke Alam Baru dan Selamat Buka Buku balik ! Haha ;DDD Selama ini asyik main Facebook jer kan? Haha ;DD Semoga dapat menempuhi alam matirx dengan tabah. Lepas ni jangan main-main macam kita selalu buat masa SPM. Haha ;DD Study elok-elok, jangan nakal-nakal dan kepada budak lelaki, jangan bawak PSP macam korang buat masa SPM tahun lepas. Haha ;DDD



Rindu masa lepas :')

You May Also Like

2 comments